• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Nihao

Hej flickor. Jag är ju inte den som bangar en date, så igår morse födde jag en nationaldagsson. :) Blev en liten Erik som jag myser med nu, go o söt o alldeles härlig o underbar såklart.

Tack Perni att du inte skvallrade. :) Jag sms:ade Perni o Shia o frågade var de var igår morse. Jag låg med bäbisen hos mig o mös. Träffade Shia en sväng, hon var inne o vände, - GRATTIS tjejen, vi som skulle få tjejer!! - o sen sprang jag på solskensPlogen men man o ursöt dotter på BB. Mannen var iofs också rött söt med en dotter knuten på magen. :) Hoppas hemkomst gått bra.

En solskenshistoria till förlossning kanske?
    Efter vibbningen i lördags kände jag på kvällen ganska regelbundna sammandragningar/lätta värkar. Klockade vid 21, 5-8 minuter mellan dem så jag ringde föräldrarna o förvarnade. Vid 23 ringde jag igen o sa att det är lika bra ni åker nu (2,5 timmars resa) så slipper jag eventuellt ringa vid 4 istället... O det var ju bra. Väckte mannen vid 3-snåret o sa att nu är det rätt onda värkar, ("nu är det inge kul längre") kanske ska åka in?

Sagt o gjort, hoppade på cyklarna och trampade in till förlossningen (fick stanna o andas igenom två värkar på vägen, men det gick ju bra. Skönt också att få lite nattluft i lungorna). Var inne vid 4, nån halvtimme efteråt kollades jag, de sa 4 cm o inte fixerad bäbis. Jaha. La mig i badet o hade skitdryga värkar i en timme eller så (var lite trött då jag inte sovit nåt). Sen tryckte det till, vattnet gick i badet o jag fick krystvärkar. Skrek som en stucken gris tror jag. Förlossningspersonal sprang in med rullstol o in på rummet, oj oj, här kommer en bäbis. Ta inte i så mycket, håll emot, försök att inte krysta så hårt (o så höll de emot) och så ett tu tre hade jag en mycket fin liten pojke hos mig, 50 cm lång o knappt 3 kg tung kl 6.47. MMMMMmmmmm!
    Hann inte med nån typ av smärtlindring denna gång heller alltså. Tappade inget blod, inget klipp, brast inte o alltså inga stygn, kan säga att jag aldrig trodde man kunde må så bra efter en förlossning. Så det kan gå bra tjejer. Håller en tummer för er alla!

Kommer inte på daten i morrn, ska vara hemma o amma min grabb, som säkert bajsat ur sig ett halvkilo detta dygn. Må bäst alla mammor o mammor-to-be!
    Kramen från en trebarnsmamma.

• MaraFara
    Nihao skrev 2010-06-07 20:20:20 följande:
    Hej flickor. Jag är ju inte den som bangar en date, så igår morse födde jag en nationaldagsson. :) Blev en liten Erik som jag myser med nu, go o söt o alldeles härlig o underbar såklart.

Å, stort grattis till Erik.. Men cykla in :)? Ja, jag säger då det..
  • Addisen

En till!!! Shit nu händer det grejer!

Grattis Nihao! En pojk alltså, du som va så säker på att det va en flicka till. Erik är ett jättefint namn!
    Jag säger som Marafara, cykla in??? Jag är impad...inget i världen hade fått upp mig på en cykel mitt bland alla värkar. Superwoman!!!!

Njut av lille Erik så ses vi när vi ses!

• vikh

Stort grattis Plogen ,Shia och Nihao till flickan och dom två pojkarna ni har fött.
    Kul med fler bebisar i tråden,passa på att mys massor nu.
    Jag kommer inte med på träffe imorgon vi får besök av bvc imorgon.
    Hade bra alla kram:vikh(Sara).

• Nihao

Tack. Kan tillägga att jag hade Petters hand på ryggen i uppförsbackarna så jag hade hjäpmotor. Annars hade det nog inte gått. :)

• HippYgirl

Fan, cyklade? shit! Men super grattis till grabben Nihao! :) va skönt att allt gick som det skulle och utan smärtlindring! :)

Blir massor med bebisar på nästa träff helt enkelt :) 

om alla pallar skulle vi kunna gosa bebis hemma hos oss nästa vecka :)

Men vågar man lägga ner datorn nu eller kommer det fler?! :)

• Jolinsfaster

Meeen, vad är nu detta?!! Här försöker man att undgå att logga in hela tiden för att det är ingen som skriver, och så har det kommit tre bäbisar (!!) sen sist. Stort GRATTIS till Plogen, Shia och Nihao!! Jag hade en sån känsla att Plogen fått en flicka i fredags, men Shia och Nihao överraskade mig. Verkligen hur kul som helst! Förstår att ni vill vara hemma och gosa med nykomlingarna i morgon. Nu lever mitt hopp om att första barnet visst kan komma innan bf och att det visst inte behöver ta så himla lång tid. Men att cykla in är nog bara Stål-Nihao som klarar av.

Själv har jag som sagt varit till tandläkaren och barnmorskan idag. Inga hål i tänderna och blodtrycket var fortfarande lite högt men hade inte ändrats så det var bra. Blir en tur till barnmorskan på fredag igen.

Kan ju inte bli annat än avis på alla utploppade bäbisar. Angeni, du kan vara lugn. Jag kommer säkert bli den som är sist ut med bäbis.

• happy73
    Nihao super grattis till er son. Fint namn också. Säger som de andra hur fixar man o cykla. Personalen måste ju varit helt paff när de fick veta det hehe.
  • happy73

Jag tror  vi skippar fikat i morgon så tar vi det lite senare. Det verkar som alla barn vill ut nu så vi får väl låta dem komma ut hihi. Hoppas alla får sova sött inatt även vi som har fotbollsmagar o knapt kan vända oss från ena sidan till den andra.

• Bezilia

Wow vad häftigt med tre nya bebisar! Grattis Plogen, Shia och Nihao! Hoppas att ni och bebisarna mår bra.

Även jag har besök från Bvc imorgon så jag kan inte heller komma imorgon. Däremot låter det ju som en jättebra idé att fika hos HippYgirl nästa vecka. Jag ser verkligen fram emot det och ser fram emot att träffa alla småttingarna såklart!

Svar på tråden bf-juni västerås