• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • shia

TrådbäbisarnaHjärta

5 maj :HippYgirl - Sam 50cm,3295g
    5 maj: lady of Baqutea - Frank 52cm,3420g
    26 maj: vikh - Filip 50cm,3335g
    1 juni:Bezilia - Tove 49cm,3130g
    4 juni:Plogen- 
    6 juni:Nihao - Erik 50cm,2978g
    7 juni:Shia - en son ,51cm, 3506g

Fika hos Elin
    Onsdag 16/6
    Elin
    Bezilia
    Jolinsfaster (efter kl 14)
    vikh(Sara)
    shia

Torsdag 17/6
    Elin
    Bezilia
    Jolinsfaster
    vikh(Sara)
    shia

Fredag 18/6
    Elin
    Bezilia
    Jolinsfaste
  • shia

En liten fråga angående amning. det finns ju salva som man kan smörja in sig med efter amningen, ska man tvätta bort det före nästa amningstillfälle ?

• MumsMaräng

Här var ovanligt tyst idag. Föder ni? Vad gör ni?

Jag har haft en pest och pina dag med konflikter och elände med jobb och en massa skit som jag inte känner att jag orkar ta i. Men det är väl bara att bita ihop. Ett tag idag satt jag och grät över fiskpinnar och potatismos och tänkte att VARFÖR måste allt jobbigt komma just när jag väntar barn? Men så kom jag på att det är ju tvärt om man får tänka- att det är tur att man har detta underbara att fokusera på också. Så- djupt andetag och fokus på tacksamhet och glädje. Resten måste jag fortfarande ta itu med, men jag får försöka styra hur känslomässigt involverad jag är i det.

Annars var jag till Päivi på Klara på morgonen. Underbara människa! Jag känner mig helt trygg med hur det nu  än blir. Nu låter det som att något snitt den 21 kan de inte säga att det blir. Kanske den 21/6, kanske den 22/6, kanske kan man sätta igång genom att pajja hinnan. Hur som haver. Det blir nog bra. Jag är nu bara orolig för att P inte ska få vara kvar över natten, för det tyckte jag var väldigt jobbigt senast.

Jag har packat väska till Leon med kläder, napp, filt och nalle. Under helgen tänkte jag packa lite till mig och P. Mest för att ha något positivt att fokusera på.

Morgondagen blir fylld av mer konflikthantering och administration, och så ska tydligen svärföräldrarna dyka upp mitt i allt, klockan ett. De förväntar sig alltså lunch då och min svärmor kommer att gå runt och störa sig på odammsugna golv, otvättade fönster och annat som i hennes värld är helt otänkbart. Härligt. Önskar jag kunde hävda att jag ont och bara sova mig igenom deras besök, men det är jag för tvångsmässigt artig för.

Fötterna är klotrunda och det känns som att gå på glassplitter när jag går, men jag tycker ändå att det är rätt lätt att koppla bort den känslan. Värre är det med höften som började bråka igår och till och från inte bär alls. Men så såg jag Fotbollsfruarna i Sydafrika och tänkte att det var väl ett j-la klagande från min sida idag, och ryckte upp mig ett tag igen. Det är mycket berg och dalbana.

Nej, nu ska jag sent om sider (cider?) försöka få i säng barnen.
    Jag måste bara berätta vad V sa igår när vi skulle somna.
    V: "När jag var liten, var jag en apa då?"
    M: "Ehh... nej det tycker jag inte man kan säga?"
    V: "Nej, det kanske var länge sedan."
    Aha, tänkte jag, evolutionsteorin!
    M: "Ja, det var nog jätte, jättelänge sedan."
    V: "Ja. Typ, när du var liten."

Kram från Mums

• Addisen
    BabyTrådbäbisarnaHjärta

5 maj : HippYgirl - Sam 50cm, 3295g
    5 maj: lady of Baqueta - Frank 52cm, 3420g
    26 maj: vikh - Filip 50cm, 3335g
    1 juni: Bezilia - Tove 49cm, 3130g
    4 juni: Plogen- en dotter
    6 juni: Nihao - Erik 50cm, 2978g
    7 juni: Shia - en son ,51cm, 3506g
    Fika hos Elin
    Onsdag 16/6
    Elin
    Bezilia
    vikh(Sara)
    shia
    Lady of Baqueta (oxå efter kl 14, och det är även min födelsedag!Glad)

Torsdag 17/6
    Elin
    Bezilia
    Jolinsfaster
    vikh(Sara)
    shia
    Lady of Baqueta

Fredag 18/6
    Elin
    Bezilia
    Jolinsfaste
  • Jolinsfaster

Här föds det minsann inga barn. Maken sitter just nu och skriver sin omtenta, men efter kl 14 är det fritt fram att föda barn.  Har min syster som backup, ifall det skulle hända nåt under makens tenta (då han inte får ha mobilen på). Än så länge är det lugnt. Det enda som hänt sen sist är väl att jag varit kass i magen i två dagar nu. Vet inte om det beror på bäbis eller om jag ätit nåt olämpligt. Minns att Nihao sa nåt tidigare om att hon varit småkass i magen och att det kunde ha nåt att göra med bäbis. Men det här med att leta efter kännetecken på att nåt är på gång känner vi ju alla till.

Senare i eftermiddag blir det koll av urin och blodtryck hos barnmorskan. Får se om blodtrycket fortfarande ligger stabilt lite högt eller om det ändrat sig.

Mums: Din Vincent är ju alltför söt! Klart att alla var apor när du var liten, för du är ju sååå gammal. Lycka till med svärisarna idag! Själv har jag fått höra av svågerns fru att mina svärföräldrar frågat henne om min mage skjunkit (?). Det är väl bättre att fråga mig, kan man tycka. Nåja, man får ta dom som dom är antar jag. Vi får ta och slutföra våra "affärer" innan Leon och Frida/Robin kommer, för jag misstänker att det kommer bli ännu mer fullt upp då. Hör av er när ni har tid! Hoppas att P får vara kvar hos dig på natten när Leon kommit. Jag försökte förklara för M att han kanske inte skulle få stanna kvar över natten om det var fullt, men det ville han minsann inte gå med på. Då skulle han sova i väntrummet! Håller tummarna för att han slipper väntrummet.

Sänder även en tanke till alla stackars studenter som fick regnväder på sin stora dag. Snacka om otur när det varit sol i flera veckor innan. Finns inget dåligt väder...? Jo, det gör det faktiskt.

Sköt om er allihopa, magar och bäbisar!

• shia

Jolinsfaster: jag blev också kass i magen dagarna innan förlossningen. 4-5 timmar innan jag åkte in så jag säkert på toaletten varje timma ;)

Mums: vilket elände ibland livet kan vara ...sänder tusen starka styrkekramar till dig Hjärta

• Nihao
    BabyTrådbäbisarnaHjärta

5 maj : HippYgirl - Sam 50cm, 3295g
    5 maj: lady of Baqueta - Frank 52cm, 3420g
    26 maj: vikh - Filip 50cm, 3335g
    1 juni: Bezilia - Tove 49cm, 3130g
    4 juni: Plogen- en dotter
    6 juni: Nihao - Erik 50cm, 2978g
    7 juni: Shia - en son ,51cm, 3506g
    Fika hos Elin
    Onsdag 16/6
    Elin
    Bezilia
    vikh(Sara)
    shia
    Lady of Baqueta (oxå efter kl 14, och det är även min födelsedag!Glad)
    Nihao

Torsdag 17/6
    Elin
    Bezilia
    Jolinsfaster
    vikh(Sara)
    shia
    Lady of Baqueta
    Nihao

Fredag 18/6
    Elin
    Bezilia
    Jolinsfaster
    Nihao

Jolins, jo så var det för mig, lite skönt att tömma systemet lite, för efteråt är det inte så kul att bajsa. Så det är nog genomtänkt i evolutionen. :) O denna gång var jag hungrig efteråt, så jag åt o åt o njöt av all mat, bra att det fanns lite plats. ^_^ Hoppas på nedkomst snart!

Marängen, fy o usch att bråka svärföräldrar o elefantfötter o jobb o allt på en gång, kliv igenom det med högt huvud o skit i allt tungt. Du är värd allt o låt bara alla krav rinna av dig nu. Snart är du tillbaks i din kropp igen, kämpa på o stå på dig. Bra att Klarakvinnan är så bra!

Marafara: Du borde väl uppfostra lillen att tränga sig?! Låter som han är onödigt snäll för att vara så liten? =) Jag lägger en ny gissning på bäbis för dig till helgen. På måndag snusar du bäbis med sprängfyllda tuttar, lycka till!

Perni: Om ryktet stämmer så GRATTIS till dig o er!! Får se när vi får uppdateringar här på tråden. :D
  • liselotte82

hej hej
    Lizzzen här, fick byta mitt nick ,,,då min hotmail vart hackad....superkul!

Grattis til alla Er som redan fått era små sötisar=)

Här händer det fasikens inte mycket....har drabbats av karpaltunnelsyndrom som har trotaltförstört mina fingar och händer...så  jag har gått till spec.mvc nu och fått hinnsvepning i onsdags och bedömning om igångsättning...givitvis var jag inte  tillräckligt mogen för det. Så det blir en ny bedömning nästa onsdag den 16/6..fick iallfall en ny hinnsvepning idag av min BM, den första ledde till lite molvärk och lite mer sammandragningar och att slemproppen började lossna, men inte mer än det. Så nu hoppas jag att denna hinnsvepning kanske kan få fart lite mer, så jag kanske kan bli lite mer mogen till på onsdag iallfall=) så jag kan få bli igångsatt...
    de var väldigt förstående på spec.mvc, det var bra.

• happy73
    Mums du får be din gubbe hjälpa dig med städ o sådant. Eller så får du säga att du inte orkar besök o de får de ju ta helt enkelt. Du måste få vila annars blir du ett vrak. Hoppas att det löser sig på jobbet. Snart är du ledig o sniffar bebis, lapar sol, o äter massa onyttiga saker.

Jag skulle vilja lämna in dig på ett spa där du bara kunde få bli ompysslad. Kram på dig.

Jolinsfaster ja du får nog hålla dig lite till du har väl bf efter mig o sussi så antingen får du komma på en träff med oss eller vänta hehee.

Shia jag använde aldrig någon salva så jag vet inte. Har du fått sår eller tycker du bara att det gör ont. Riktiga mjölken kommer typ tredje dagen sedan tar det ett tag innan mjölken rinner till i rätt mängd eller hur man säger.
  • MaraFara
    Nihao skrev 2010-06-11 11:27:23 följande:
    BabyTrådbäbisarnaHjärta
    Marafara: Du borde väl uppfostra lillen att tränga sig?! Låter som han är onödigt snäll för att vara så liten? =) Jag lägger en ny gissning på bäbis för dig till helgen. På måndag snusar du bäbis med sprängfyllda tuttar, lycka till!
    Har fått tid på tisdag på specen för bedömn av igångsättning.. Får se vad vi kommer fram till då.. Än så är det inga känningar på att ngn vill komma ut i stora världen.. BF +1..
Svar på tråden bf-juni västerås