• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • MaraFara

Här går jag fortfarande omkring och försöker att inte känna efter, men det är ju inte så lätt.. BF +3, och nu börjar känslan komma att det aldrig blir ngt barn här.. Rent logiskt så vet jag ju att det blir det förr eller senare, men känslan av att det fan aldrig drar igång, mer än lite oregelbundet, gör mig snart helt galen..

Har ju min tid till spec-MVC som just nu är min enda livlina känns det som.. Så det enda jag tänker på är att försöka stå ut till på tisdag iallafall, i första skedet.. Har så ont så jag vet snart inte vart jag tar vägen, och jag bävar för nätterna som är värst samtidigt som jag längtar efter dom eftersom jag iallafall slipper känna allt elände under ngn timme när jag sover..

• angeni
    MaraFara skrev 2010-06-13 10:19:28 följande:
    Här går jag fortfarande omkring och försöker att inte känna efter, men det är ju inte så lätt.. BF +3, och nu börjar känslan komma att det aldrig blir ngt barn här.. Rent logiskt så vet jag ju att det blir det förr eller senare, men känslan av att det fan aldrig drar igång, mer än lite oregelbundet, gör mig snart helt galen..

Har ju min tid till spec-MVC som just nu är min enda livlina känns det som.. Så det enda jag tänker på är att försöka stå ut till på tisdag iallafall, i första skedet.. Har så ont så jag vet snart inte vart jag tar vägen, och jag bävar för nätterna som är värst samtidigt som jag längtar efter dom eftersom jag iallafall slipper känna allt elände under ngn timme när jag sover..
    Låter inte alls något vidare. Hoppas verkligen det vill komma igång. Men din bebis verkar inte förstå att han nu skulle må bättre och ha en mer välmående mamma om han ville komma på utsidan av magen istället.
  • angeni

Här blir det nog ingen bebis.. Värkarna avtog som vanligt. Får se vad som händer idag. Ska egentligen hämta lilltjejen hos mormor och morfar men vet inte om vi vågar ifall det drar igång med värkar igen.

• angeni

Värst vad dött det var här, ligger alla på BB?

Hoppas alla haft en underbar helg. Nu börjar vi få ordning i källaren Skönt att ha ett projekt avslutat!

• perni80

Hej tjejer!

Nu har vi oxå fått barn :) En liten tjej som kom den 9 juni kl 00.34. Inte så liten förresten 4340 gram och 51 cm lång! Allt gick bra och vi mår toppen. Bodde kvar på BB 2 nätter. Det var jätte skönt och nu är det superhärligt att vara hemma!!!

Grattis till alla bäbisar.

Kram på er!

• perni80
    Baby TrådbäbisarnaHjärta

5 maj :HippYgirl - Sam 50cm,3295g
    5 maj: lady of Baqutea - Frank 52cm,3420g
    26 maj: vikh - Filip 50cm,3335g
    1 juni:Bezilia - Tove 49cm,3130g
    4 juni:Plogen?
    6 juni:Shia - en son 
    7 juni:Nihao - Erik 50cm,2978g
    9 juni: perni80 - Lexie 51 cm, 4340 g!!!!

• MumsMaräng

Perni: Jättegrattis till er dotter! Och vilket underbart namn! Vad härligt för er att allt gått bra och att ni får vara hemma och njuta nu!

Angeni och Mara: Det låter tufft och tungt! Puh! Knaprar ni Reliv för fullt? Det är ju ingen idé att gå omkring och ha ont hela tiden, sa de på Klara, utan det är bättre att ta värktabletter så att man kan sova och spara energi till själva förlossningen. Och man behöver inte vara rädd för att inte känna när det är ordentligt värkarbete, för det slår rakt igenom, sa Päivi på Klara.

Jag har haft barnen på två fotbollsmatcher och ett barnkalas idag och känner mig RÄTT mör. Nu är det dags att försöka uppfinna en middag till familjen då.

Allt gott till er alla!
    M

• happy73

Grattis till flickan. Ja det var en stor tjej =)

Ja, här händer det inte mycket heller. Men det är ju inte bf förrän på torsdag. Idag har sambon tagit bort våra heltäckningsmattor jippi. Vi köpte golv o fredags så nu måste jag måla klart o sedan är det halltrappen som måste få tapet sedan är det golvets tur.

skuggspel hur går det för er?

• skuggspel

Grattis Perni!
    Vilken stor tjej! Och helt härligt namn!

Ska bli så spännande att träffa er som fått bebisar och höra allt om hur det gick med förlossningarna! Nyfiken i en strut!

Jag vet inte om jag har någon barnvakt i veckan så jag kan inte skriva upp mig på någon fika. Ta med Loke är så svårt. Han har varit så glad och helt ljuvlig idag, men idag har dels Jon varit hemma och tagit alla lyft och sedan min syster. Jag har ett ständigt dåligt samvete för att jag inte riktigt orkar med honom.

Förvärkar hela dagen igår och idag. Nu gjorde jag som Mums sa och tog värktablett för annars blir jag snart riktigt less på det här.

Mums; Du är en riktig kämpe! Jag fattar verkligen inte hur du orkar!

Angeni; Hoppas pinvärkarna antingen ger sig eller drar igång till nåt riktigt, det där mellantinget är ju bara för retligt!

MaraFara; All min sympati, verkligen! Förra graviditeten minns jag alltför väl de dagar jag gick över.. Tillslut grät jag i smyg mest hela tiden, hade såååå ont överallt och tänkte att det aldrig skulle gå över!

Shia: Oj, se till att du gör vad du kan, ta den hjälpen som finns. Det är svårt för sår att läka när det hela tiden ska snuttas på.

Happy: Det går framåt. Vi har fortfarande varken el eller vatten..eller toa..eller handfat..
    Men snart har vi ett kök!

• vikh

Då fåt man gratta till tjejen perni80,kul med en flicka till i tråden.
    Vilken dag blir träffen av?.
    Spännande mumsmaräng inte så långt kvar för dig nu,hoppas han kommer innan midsommar lycka till.
    Hade bra alla och vi ses snart kram:vikh(Sara).Baby

Svar på tråden bf-juni västerås