• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • shia

happy: det gör mest ont , har bara fått ett litet litet sår på  ena sidan. Jag kanske ska strunta i salvan då, tills det har gått fler dagar . har ju bara gått 4 dagar än....

• Addisen

Shia
    Mitt tips för ömmande bröstvårtor är att pröva med ammningsskydd (tror det heter så) det är som en plast grej du sätter över vårtan. Köpte mina på Aros baby efter rekomendation från barnmorska på ammningsmottagningen. Köp medela och köp den största storleken, så sa hon till mig. De har verkligen hjälpt mig. Köp inte de som finns på apoteket, de ska tydligen inte vara bra.

Annars kan du även smörja med bröstmjölk efter du ammat klart, det ska oxå hjälpa såriga vårtor.

• happy73

ja just ja att ta lite bröstmjölk är jätte bra sedan kan du även höra med barnmorskan om pojken har rätt sugteknik. Men plåga dig inte så att du gråter då är det bättre att du tar hjälpmedel. Du får berätta hur det går sedan.

• vikh

Hejsan alla vilka har facebook i tråden?tänkte jag kunde adda dom som har det.
    Vilken dag siktar det på att det blir träffen nästa vecka?,onsdag eller torsdag är det ju dom flesta som kan.
    Ha en bra helg alla hls:vikh(Sara).

• angeni

Jag har inte facebook iallafall. Känns skönt att ha en sida mindre att gå in på

Jag tror jag kommer avsäga mig alla träffar tills bebis kommer. Dels för vi har brutalt mycket att göra hemma med renovering av huset sedan att jag får värkar vid varje toalettbesök Gör så himla ont så man drar sig för att gå på toa.
    BM har skickat urinprov på odling men antar att det inte visar något då stickan var ren. Blir det värre får jag väl höra av mig till förlossningen men det känns bara drygt.

13 dagar kvar tills midsommar. Våra planer då är att vara hos bekanta i kungsör med Lina och Ludde Inga planer att föda barn har jag iallafall. Vill inte fira denna midsommarafton på sjukhuset igen. Förra året låg vi inne pga Lina fick urinvägsinfektion.
    Men vill bebis komma kan man ju inte hindra det

Hoppas alla andra har en bra helg

Här består det av montering av ikeamöbler och städning. Har målat om Linas rum och lagt heltcäkningsmatta. Lika bra att hålla igång, eller håller ni inte med? Känns som man inte har någon tid när bebis väl kommer

• angeni

Klockar värkar på värktimer nu. Någon som har någon aning om hur länge värkarna ska sitta i för att ge någon effekt?

Har värkar som sitter ca 45 sekunder och med ca 3 minuters mellanrum. Har ju bara haft förvärkar hittills som inte alls gjort någon nytta..

• MaraFara
    angeni skrev 2010-06-12 19:36:43 följande:
    Klockar värkar på värktimer nu. Någon som har någon aning om hur länge värkarna ska sitta i för att ge någon effekt?

Har värkar som sitter ca 45 sekunder och med ca 3 minuters mellanrum. Har ju bara haft förvärkar hittills som inte alls gjort någon nytta..
    Vill dom inte helst att dom ska vara minst 1 min långa? Själv har jag precis dragit en alkoholfri öl, så nu kommer det dra igång för mig bara för att jag ska komma in till förlossningen och stinka öl, vilket resulterar i en barnavårdsutredning Glad
  • angeni
    MaraFara skrev 2010-06-12 19:57:42 följande:
    Vill dom inte helst att dom ska vara minst 1 min långa? Själv har jag precis dragit en alkoholfri öl, så nu kommer det dra igång för mig bara för att jag ska komma in till förlossningen och stinka öl, vilket resulterar i en barnavårdsutredning Glad
    Men då har man något att gå efter

Hoppas det drar igång för oss båda och att vi träffas där inne med våra små grabbar nu då

Säkert är det något pågång bara för jag lät sambon ta starköl ikväll. Aja bara att köra själv haha
  • angeni

Bara fy vad värkarna gör ont. Känns som magen ska explodera under värkarna och sedan känner man verkligen hur livmodern slappnar av och känns som den minskar.. Aja ska ta varm dusch nu

• skuggspel
    angeni skrev 2010-06-12 20:06:34 följande:
    Bara fy vad värkarna gör ont. Känns som magen ska explodera under värkarna och sedan känner man verkligen hur livmodern slappnar av och känns som den minskar.. Aja ska ta varm dusch nu
    Oiiiii! Spännande!!Glad
Svar på tråden bf-juni västerås