• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Nihao

Bezilia: Kram! Vilken jäkla mardröm. Har gåshud i hela kroppen, gud vad starka ni är och duktig du är som orkat skriva o uppdatera oss. sjukt impad av dig, vilken kalasmamma du är!!
    Hoppas allt går bra med er, vi tänker på er o sänder all styrka vi kan, jag o maken. Massa kramar!!

• skuggspel
    Bezilla
    Oj, ni har haft änglavakt! Chocken kommer sen, så var det för mig när allt var så dåligt med Loke. Man orkar när man måste orka och bryter ihop sedan när allt är ok, fast det kan ta ett tag. Bli inte förvånad om du sitter och gråter om ett halvår över hur otäckt det var nu.
    Vi ringer inte sjukvårdsupplysningen, aldrig. Mitt förtroende för dem är lika med noll. De tycker aldrig att det är någon fara så det är bara att hoppa i skorna och åka till akuten direkt, hellre en gång för mycket än för lite. Hoppas din lilla sessa mår bättre snart och många kramar till dig!!

Mums: Vilka muppar!

HippY; Hoppas ni blir friska snart!!

För oss går det som vanligt.Glad
    Målaren som skulle kommit idag (och före det skulle kommit till helgen..) sa att han kanske kan dyka upp nästa vecka... Nix, vi målar själva, skiter i målaren. Jag har rollat väggar idag men är för osmidig för att göra något finlir, så alla lister är omålade och det ser allmänt.. ja illa ut men det blir gjort iallafall!
    Rörmokaren hade inte varit där upptäckte jag när jag kom dit. Han var visst förkyld sa snickaren som inte vill lämna ut hans nr.. Man skulle kanske ha kunnat förvänta sig att rörmokaren talat om för oss att han inte tänkte dyka upp men nej, det funkar visst inte så.. Hur svårt kan det vara att skruva lite rör kors och tvärs tror ni..? Jag kanske borde försöka..?Flört
    Jaja, herre min je, aldrig mera hantverkare. Situationen är rent skrattretande. Hittils har ju varenda en visat sig ha en extremt intressant inställning till tid, ja utom elektrikern som hör och häpna kommer när han säger att han ska komma. Konstigt.
    Ja, lite bitsk börjar jag känna mig måste jag erkänna.{#emotions_dlg.djavulsk} Elektrikern säger att han blir klar med inomhusprylarna till på tisdag nästa vecka så vi får se, kanske lyckas även han visa att han är en hantverkare på riktigt..

Hoppas allt är bra med er alla!
  • Nihao

Hej alla andra också. Har också varit lite slö på att logga in dessa dagar, har varit fullt hus hemma med tre barn och altanbygge. Går rätt bra, kanske 75% klart nu. Men jag tänker mycket på er alla! Har skummat lite i inläggen och tycker ni är både tuffa, starka och härliga.

Marafara: Är du på BB nu??? :D Känner med dig, hoppas hoppas du o Melvin mår bra!
    Perni: Grattis igen, kul kul o fint namn.
    Shia: Bra att ni bestämt er, fint nam också.
    Plogen: Vad ska dottern heta? Jättetråkigt med mjölkstockningen, hade jag tänkt på det skulle jag såklart tagit upp det på BB när vi sågs, men så långt gick inte mina tankar. Sorry. Hoppas det går åt rätt håll, kram på dig!
    Marängen: Är du också på BB? När man väl tagit beslutet att slappna av brukar allt sätta igång ju :) Hoppas du får vila lite innan det är pluppdags.
    Angeni: er lilla dotter var ju supersnäll, bara att njuta!
    Jolins: Vad jag vet så anmäls nya barnet på FK automatiskt när man skickat in moderskapsintyget. När jag loggade in, innan Erik hade kommit, stod det anmält FP för barn med beräknat födelsedatum 100609, som man kunde plocka från anmälningsdatum, i mitt fall stod det i april nån gång. Ring annars o prata med någon, har man tur kan de vara både bra och trevliga ^_^
    HippY: Trist att ni är sjuka, men trevligt att vi skjuter på fikan. Man räcker inte alltid till med ett lass sjuklingar hemma, oavsett om man får sova på natten eller inte.
    Skuggspel: Hur mår du? Du är stark som står ut. Jag vet att det kan vara tungt mellan varven att ha två vildbasar i magen, även om jag förtränger det ibland.
    Vikh: Hur går det för dig? Har ni lugna gatan hemma?
    Sussi: Inget illamående vad jag kommer ihåg, men det där är väl lika individuellt som allt annat med graviditeter?
    Happy: Känner du några symptom inför nedkomst??

Uppdaterar listan lite, hoppas den fylls på snart. Kram på er!

BabyTrådbäbisarnaHjärta

5 maj : HippYgirl - Sam 50cm, 3295g
    5 maj: lady of Baqueta - Frank 52cm, 3420g
    26 maj: vikh - Filip 50cm, 3335g
    1 juni: Bezilia - Tove 49cm, 3130g
    4 juni: Plogen- en dotter
    6 juni: Nihao - Erik 50cm, 2978g
    7 juni: Shia - Viktor,51cm, 3506g
    9 juni: perni80 - Lexie, 51cm, 4340g

• happy73

skuggspel tycker så synd om er. De verkar ju helt otroliga era hantverkare. Ge dem inga pengar förren de är klara. sätt ultimatum när det måste vara klart. Min kille är ju rörmokare o han börjar fundera lite på vilka ni har anlitat. Hade inte vi haft så mycket själv med renovering hade han säkert kunna hjälpt er men här försöker vi hinna lite till innan knodden kommer.

Med mig är det bra. Vi börjar länkta nu att knodden ska ge ett litet tecken på att den vill ut men icke då. Sambon tycker att det börjar bli jobbigt o vänta. Lite gulligt att han erkänner det. Imorgon ska jag till BM så det ska bli spännande o se om jag vuxit lite mer nu.

Shia skönt att pojken fått ett namn nu fint namn.

sussi hur går det för din knodd. Är det på G. Några känningar?

• skuggspel
    Happy; Elektrikern var någon min pappa hittat och han har stoppat upp arbetet en evighet för snickarna. Målaren är en vän till mig som visat sig vara heeeeelt hopplös,första rörmokaren- han som stack till skinskatteberg och inte kom tillbaka- hade min pappa hittat, rörmokarn vi anlitar nu hör till snickarna och han dök faktiskt upp idag, fast han såg rätt mos ut...
    Det har dessutom varit "ju fler kockar desto mer disk".. Min far har både hjälpt och stjälpt med jämna mellanrum.. Han vill väl men han kan verkligen vara i vägen mellan varven. De som är där och jobbar har fått stå ut med att han kommer dit och pratar om allt och lägger sig i det mesta titt som tätt, lagom kul när de flesta går på timme...Jag har bett honom låta dem vara ifred men det går visst inge vidare.

Sussi; Ja det är vi, ahaa... så det är din dotter! Va roligt!
    Dagiset verkar jättebra men det är en fröken jag faktiskt inte alls gillar. Lena och Lena är jättegulliga och det är den tredje också (G) - mot vuxna. Hela tiden jag varit där, en och en halv vecka, har jag-på riktigt- inte hört henne säga ett enda snällt ord till något barn! Hon bara skäller på dem och säger åt dem hela tiden, det är helt absurt att lyssna på! Mot mig och de andra vuxna är hon dock idel solsken. Hennes vik går dock ut snart och blir inte förlängt, tur.
    Jag har mått illa, men det är säkert för att någon sparkar på helt konstiga ställen och ibland verkligen trycker på magsäcken!

Jag håller tummarna för att MaraFara är på bb!

Plogen: Men va hemskt med mjölkstockningen! Jag fick det bara pyttepyttelite i ena bröstet när jag blivit kall och det hjälpte att duscha riktigt varmt och ofta. Fast som sagt, det var ju bara lite.
  • Addisen

Hej alla mammor!

Vilka är på BB nu då? Marafara? Någon annan? Dax för en dos med fler bebisar tycker jag!

Hur går det för er som precis fått era små? Börjar ni få någon rutin på saker och känna er bekväma i era mammaroller? Funkar ammningen?

Plogen
    Tycker riktigt synd om dig som har åkt på mjölkstockning, det låter inte alls kul. Hoppas du mår bättre snart!

Shia
    Viktor är ett jättefint namn!

Perni
    Har grattat dig massor på Facebook men inte här! Grattis igen! Lexie är ett jättefint namn och kul nu när du lagt ut lite bilder på henne, verkligen superfin!

Skuggspel
    Trist att höra att ni har såna problem med hantverkarna, förstår att det är frustrerande.
    Hur mår småkillarna i magen då? Hur stora är de nu?

Bezilia
    Hur mår Tove? Tänker massor på er! Får fortfarande rysningar när jag tänker på vad ni fått gå igenom, vilka superföräldrar Tove har, och hon är en fighter den lilla sötnosen!

HippYgirl
    Hoppas ni mår bättre snart och att flytta fikan till nästa vecka va ett bra förslag, så att de nya bebisarna vågar dyka upp Glad

Tänk när vi alla har fått våra små! Då måste vi träffas allihop på en picknick så man får se alla småttingar.

Själv så blir man ett år äldre idag, 27 bast! Men jag har ingen åldersnoja (ännu), livet känns ganska perfekt just nu som det är!

Sen va vi på BVC idag och nu är Frank 57cm och väger 4970g, så nu börjar storlek 56 kännas liten. Så nu har vi använt de flesta könsneutrala kläderna och nu när han börjar använda storlek 62 så kommer de söta pojkkläderna! Kul kul!

Ha de gött i solen nu tjejer!

Kram kram

• HippYgirl

Då gör vi en ny fika lista till nästa vecka Glad

Fika hos Elin och Sam kl??

Onsdag 23/6  efter kl 14 (BVC kl 13.15)
    Elin med Sam och Leah

Tosdag 24/6   kl?
    Elin med Sam och Leah

Fredag 25/6    kl?
    Elin med Sam och Leah

• angeni

Då fick man samtal av barnmorskan idag då. Jag lämnade urinprov den 9 när vi var där för jag har värkar när jag kissar. Urinstickan var helt ren men hon skickade urinprov på odling iallafall. Tur var väl det. Odling visade på bakterier i urinen så nu blir det att knapra tabletter i en vecka. Skönt när det väl är över.

Värkar idag men då kan värkarna ha att göra med urinvägsinfektionen så hoppas att de slutar när tabletterna gjort sitt om det beror på det. Då lär man vara mer utvilad när förlossning sätter igång.

Idag har vi haft målare här som grundat alla väggar vita samt taken i kök och hall... Och nu stinker det förjävligt. Så känns ganska skönt att veta att vi bor i källaren alla Där är det luktfritt!
    Gräsmattan är klippt, tog någon timme extra kändes det som eftersom det var jag som klippte. 9 dagar kvar till beräknat. Tänk att det kan vara så stor skillnad på graviditet och graviditet. Förra gången låg jag däckad och orkade ingenting. Denna gången orkar jag mer. Och ändå säger de att andra gången om det är tätt emellan blir värre... Hmm håller inte riktigt med...

Håller med om att det borde komma fler bebisar nu. Marafara har varit tyst och hon hade väl igångsättning igår så antar att hon har fått sin Melvin och hoppas att igångsättningen lyckades så det inte blev snitt

Grattis Perni till flickan Känns som jag glömt att säga det.

Fredag är födelsedag, något tips på vad man ska laga för middag med ett väldigt rörigt kök? Vore kul med något att fira lite iallafall. Men blir bara jag och maken och Lina.,

• MaraFara

Ja gott folk.. Sitter på BB med en Melvin i famnen.. I tisdags morse kl 02.45 vaknade jag av värkar, som direkt från start satt i 1 min och gjorde rejält ont.. Ganska omgående var dom nere på var 5:te minut och strax efter 4 ringde jag in för att höra hur tätt dom ska komma för omföderskor.. Bm hörde på mig att jag var rejält smärtpåverkad, så hon välkomnade mig in.. Var på förlossningen vid 04.30, och vid första kollen kl 05.10 var jag öppen 6 cm.. Då blev lustgasen min vän.. 50 min senare, kl 06 var jag helt öppen, men hade en liten kant kvar samt att Melvin behövde tränga ner.. Provade miljontals med olika ställningar samtidigt som jag hade krystvärkar, men inget hände.. Fick även en spinal för att det skulle kunna hjälpa mig att slappna av, men det hjälpte inte heller.. När klockan var strax före 9, och jag hade krystat i 3 timmar så togds beslut om att söva mig och akutsnitta.. Låg på operationsbordet och krystade, och det här var det värsta i förlossningsväg  jag upplevt.. Ut kom en Melvin på 4750 gr och 55 cm.. Alltså en rejäl klump, efter bara 5 övertidsdagar.. Det visade sig att han inte trängde ner eftersom han låg snett med huvudet.. Dessutom förlorade jag 1.2 liter blod, så jag är lite tagen nu.. Men förhoppningsvis så åker jag hem imorron..

• Addisen

Grattis till lille Melvin som äntligen ville komma ut till mamma! Det lät som en rätt tuff förlossning, bra jobbat Sara!

Gosa ordentligt med din lille guldklimp nu!

Svar på tråden bf-juni västerås