• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • happy73
    Bezilia jag vet inte vad jag ska säga. Man tycker så synd om er men är också glad att allt gick bra. Bra att ni stod på er och att ni åkte in. Man känner sitt barn bäst så är det bara. Ta hand om lill flickan nu o varandra så hoppas vi på att ni får komma hem snart. Styrkekramar till hela familjen.
  • Bezilia

Lady: Felet på aortan är tydligen svårt att uptäcka om man inte letar efter just det. Fram tills barnet är ca en vecka gammalt finns en annan väg för blodet att ta sig från hjärtat och den sluter sig sedan och det var då problemet visade sig. Hjärtat och lungorna mårdde ju precis som de skulle innan det så så kan man inte lyssna efter fel. Man hade kunnat hitta det om en kardiolog hade gjort ett hjärtultraljud på henne men det gör man ju inte om man inte har anledning att tro att det är något fel. Just detta felet har bara 50-100 barn av 100 000 som föds.

Perni80: Grattis till tjejen! Underbart med ytterligare en tjej. Själv måste jag erkänna att det var lite mysigt att få veta vad man fick. Jag hade ju bara köpt väldigt neutrala kläder så något lite mer tjejigt var ju kul att få köpa! Skulle dessutom gissa att vi kanske kommer att skämma bort henne lite mer än vi borde efter allt som hänt henne... :)

Idag har jag iallafall fått amma Tove en liten stund och D fick även mata henne med flaska lite senare. Det verkar funka bra. Nu har vi dessutom blivit flyttade från intensiven så hon har inte lika mycket slangar kopplade till sig så nu kan vi sitta och hålla henne mycket enklare!

• shia

bezilia: . Fruktansvärt det ni har gått igenom , vad bra att ni stod på er att åka in.Skönt att allt verkar gå åt rätt häll nu för T, hon är en stark tjej som kommer igen. Tänker på er !!!!
    Kram från mig och Viktor Hjärta

• sussi81
    Bezilia: Oj, oj... jag sitter oxå och gråter nu för det du berättar, men känns så skönt att det verkar vara på bättringsvägen!!! Ta väl hand om er och självklart ska ni skämma bort lilltösen lite extra efter allt detta! Bra att ni stog på er!!! STYRKEKRAMAR!

Nu känns det inte som att mitt illamående spelar så stor roll... Värre saker kan ju verkligen hända!
    Men är det någon av er som nyss fått som mådde illa igen ellerså innan födseln!? Jag kommer inte ihåg hur jag var förra gången innan förlossning, men upplever nu de senaste dagarna att jag blir så illamående emellanåt. Dessutom har jag åkt på nåt halsont-skit...

Och GRATTIS till Pernilla och er lilla (eller hmm, stora ;) dotter! Våran Maja vägde ju oxå över 4 kg när hon kom så jag väntar mig  igen att en stor klump kommer ut inom snar framtid! :)
  • HippYgirl

Bezilia: usch vilken hemsk upplevelse,men tur att ni stod på er och åkte in så ni fick den hjälp ni behövde!  Att någonting är fel med ens barn är verkligen det värsta som kan hända en föälder! ta hand om er alla 3 nu och hoppas att ni får komma hem snart!! :)

• MumsMaräng

Bezilia! Jag sitter och gråter jag också, precis som de andra tjejerna. Vilken dramatik! Så fruktansvärt för er! Och vilken välsignelse att vi bor i ett land med de resurser vi har! Helikopter till landets absoluta proffs på just det som T. behövde hjälp med låter fantastiskt! En vacker dag kommer hon kunna berätta historien om allt detta som ett riktigt Modesty Blaise-äventyr, och hennes kompisar kommer att sitta stumma av beundran.
    Allt, allt gott till er och till lilla T, och jag är så glad och tacksam att allt har gått bra och att hon mår bättre!
    PS Har ni någon som tar hand om hund och katt? Hör av er om ni behöver hjälp med något, så löser vi det.
    Tusen kramar,
    M

• Plogen

Oj, oj, oj Bezilia. Jag som precis skulle logga in och skriva om mina problem som jag tycker varit hemska, men dom bleknade när jag läste din historia. Det måste ha varit en fruktansvärd upplevelse. Hoppas nu att allt kommer att gå bra och att ni får komma hem snart.

Själv har jag drabbats av mjölkstockning. Haft feber sen i lördags, dom två senaste dagarna över 40 grader. Helt smashad. Jag klarar bara att ligga i sängen, äta värktabletter och amma/pumpa ur brösten. Detta är värre än förlossningen. Är det nån som har haft samma bekymmer som har några tips? Vi har varit på Återbeöksavdelningen/amninsmottagningen nästan varje dag. Har hyrt en elektrisk pump där för att tömma brösten mer. Idag är febern lägre men stockningen är kvar.

Var rädda om era bröst tjejer! Skydda från blåst och amma regelbundet, dvs med ungefär lika långa intervall. Det var antaligen där jag gjorde fel, men jag visste inte att det var så viktigt, utan jag var glad att hon sov längre perioder och väckte henne inte för amning.

Vi kommer inte på nån fika den närmaste tiden, jag måste bli frisk och så vill jag få rutin på amningen, vi är inte där än.

Perni: Grattis! Jättekul med en till tjej i gänget!

Kram till er alla!

• shia

Hej hej igen !

jag har varit lite off på tråden sedan sonen kom till världen ...är det bestämt ngt att vi ska träffas i veckan eller blir det nästa vecka ?

plogen : jag lider med dig , usch fy och blä.. skönt att höra att du är på bättringsvägen .
    Perni: Vilket fint namn ni har valt till flickebarnet Glad

Vi har nu äntligen namngett våran son, det tog "bara " 6 dagar att komma fram till det. Han heter nu Viktor !

Kramar till er alla  !!

• sussi81

Plogen: Jag fick oxå mjölkstockning när jag hade fått Maja och det var inte kul, jag vet! Då hade jag nog blivit kall (typ när jag gick ut och hämtade posten i bara tröja och det var i mars). Sen var det bara att försöka hålla tuttarna varma. Jag lindade sjalar runt dem kommer jag ihåg. Sen var det ju fruktansvärt att man var "tvungen" att amma ändå, för att få bort det och det gjorde ju så grymt ont... Har hört att om man haft det en gång så är det lätt att man får det även en andra gång, så jag vet vad jag har att vänta mig... Blä. Hoppas du blir av med det snart! Kryakram på dig!

Skuggspel: Måste bara höra: visst är det ni som håller på att skola in Loke på Erikslunds förskola!? Idag när jag hämtade Maja och kom och skulle buffla mig fram med magen, så undrade dagisfröken om jag hade träffat på dig, då du oxå var där med stor mage ;) Och när hon sa att du skulle ha tvillingar och att din son hette Loke så trillade pengen ner! Va kul! Det är en suuuperbra avdelning med urgullig och trygg personal! Hoppas det går bra med inskolningen!

• HippYgirl

Shia: Viktor, jätte fint!! :) Det fnulade ju jag på med Sam man Alex tyckte inte lika *ler*

apropå fika i veckan så är vi fortfarande snuviga men vi kan flytta fikan hos oss till nästa vecka istället :)

Svar på tråden bf-juni västerås