• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • perni80

Hej hej!

Åhh vad skönt det är idag, inte stekande varmt! Har legat i feber i några dar och är lite röd på bröstet. Undrar om det kanske är en infektion. Ska nog ringa till läkaren och kolla. Men jag har inte ont när jag ammar, men är lite öm. I lördags var jag i Stockholm på möhippa så Fredrik fick ta hand om Lexie. De var oxå i sthlm så lämnade mina älsklingar från 11-15.30. Det gick jätte bra faktiskt. L tog flaska bra och hade varit jätte snäll. Så jag fick ta ett glas vin :)) Härligt!!!

Vore kul att ses snart igen. Nästa vecka kanske???
    Skuggspel: Skönt att ni äntligen har flyttat in! Förlossningen kommer att gå jätte bra!!!

Ha det så bra!
    kram

• Plogen

Perni: som den expert jag blivit på mjölkstockning tycker jag nästan att det låter som det. Jag hade inte heller direkt ont när jag ammade, det värsta var att jag fick så hög feber. Om det är mjölkstockning du har så låter det som en mild form, så det är nog bara att amma på och hålla brösten varma. Jag duschade varmt och när jag ammade masserade jag från det röda in mot bröstvårtan. Och man ska börja amma på det stockade bröstet varje gång. Krya på dig!

• angeni

Hej alla

Var på bvc besök idag och Patrick hade gått upp nu till 4422 gram. Känns bra att se att han går upp på bara bröstmjölk. Man är ju lite orolig eftersom man inte vet hur mkt han får i sig när han äter.
    Har även köpt Minifomdroppar som vi ska prova då han har väldigt mkt gaser och magknip.
    Hoppas det hjälper.

Perni: krya på dig! låter inge vidare för dig

Skuggspel: Hur går det för dig med magen?

• skuggspel

9 dagar kvar..
    Idag ska jag på ultraljud och träffa hårdhänta läkaren igen.
    Jag tror att det kan vara värkar men jag är rätt osäker. Jag har haft så ont senaste dagarna att jag nog inte känner någon skillnad än på ett tag. Känns som att jag går i en ständig smärtdimma iallafall, vill bara gråta men jag biter ihop. Min mamma har tyvärr brytit ihop senaste dagarna, hon är nog utbränd så jag har Loke själv. Det blir mycket Pippi Långstrump=räddaren i nöden. Det har gått långt över förväntan trots att jag inte kan tvinga honom att göra något han inte vill..tex byta blöja får bara bli när han vill.. Inte så bra att lämna sådana beslut till en tvååring men jag har inget val.
    Jag tänkte prata med favvoläkaren (ironi) om igångsättning idag. Vet inte riktigt vem man brukar vända sig till.

MaraFara Justja, shit vad jag är imponerad av dem som jobbar på akuten! Vilken arbetsmiljö! Den måste ju vara grymt påfrestande!

Angeni: Hoppas det löser sig med magknipet!

Happy: Båtsemester låter helt underbart!

Perni: Ojdå, hoppas det inte är något allvarligt. Smart att söka för det på en gång så hinner det kanske inte bli riktigt besvärligt.

• MaraFara
    skuggspel skrev 2010-07-21 14:08:13 följande:
    MaraFara Justja, shit vad jag är imponerad av dem som jobbar på akuten! Vilken arbetsmiljö! Den måste ju vara grymt påfrestande!
    Men nu får bebisarna komma.. Ja, vår arbetsmiljö är inget värt att prata om, men det innebär att vi verkligen måste älska det vi gör, och jobbar i ett ständigt kaos..

Gissa hur roligt vi har här hemma.. Melvin har de senaste dgr väldigt svårt att komma till ro, sover inte mer än 5-10 minuter i stöten.. Får ingenting gjort.. Tur att hans leende får mig att glömma direkt..
  • angeni

Marafara: Känner igen det där med att de har svårt att slappna av och sova längre stunder. Idag har han bara sovit en längre stund på dagen och det var i samband med att vi åkte till mina föräldrar.
    Då sov han ett par timmar i bilbarnstolen.

Ikväll har det varit kaos. Jag skulle klippa klorna på hunden och råkade klippa i pulpan så han börjar blöda stackarn Samtidigt som Patrick börjar skrika att han vill ha mat. Micke fick kuta upp och värma mjölken som fanns i kylen då jag inte hade tid och ro att amma just då. Lina går numera omkring och tar alla saker hon inte ska ha samt att hon  skulle pilla på stackars hunden. Totalt kaos med en ledsen PAtrick i famnen, en blödande hund på golvet samt en ilsken Lina.
    tror hon har kommit i lite trots, hon kan nämligen lägga sig på golvet och bara skrika rakt ut när hon inte får som hon vill Söt ändå!

SKuggspel: Hoppas du får bli igångsatt eller att det är värkar du har! Lycka till!

• Addisen

Hej alla,

En liten fråga bara...

När får man vända på de små i babybjörn så att de sitter och tittar framåt?
    Frank blir 12 veckor på onsdag och är väldigt stadig i nacken, då borde det va ok va?

Måste oxå testa att ladda upp en bild här i tråden!

Frank har på sig sin morbrors gammal byxor som är över 30 år, så söta!

Toodeloo!
  • Nihao

Lady , vilken stor o fin kille du har!! SUpersöt! Jag tror du kan ha han framåt i Björn om han är så stadig som du säger. :)

Skuggspel: Håller tummarna för dig o ett bra avslut, SNART!! Kram på dig!

• perni80

Hej tjejer!

Visst är det ganska skönt att det inte är 30 grader. Om man nu ska vara riktigt svensk så ska jag även klaga på att det inte är tillräkligt varmt Glad

Hur mår era små knyten? Hur mår ni? Hoppas att det är bra. Nu ska jag packa i bilen o dra till golfbanan.
    Vi ses väl snart, hoppas jag!!
    kram

• Jolinsfaster

Hej på er!

Äntligen har jag lite tid över efter att ha röjt undan alla grejer efter vår 5 dagar långa tältsemester. Det har funkat kanon med Frida. Hon har sovit i insatsen till vagnen om nätterna och varit påbylsad ordentligt med kläder. Maken och jag däremot frös i våra sovsäckar, allra mest jag. Det var inte så mycket tid över till sol och bad som vi hoppats då ena luftmadrassen var trasig så vi fick leta luftmadrass på olika ställen + att vi tagit med oss för lite mjölkersättningspulver (eller det är snarare så att Frida börjat äta så himla mycket mer!). Dagarna har handlat mycket om att ge Frida mat, blanda ersättning och koka flaskor. Men vi klagar inte. Borta bra, men skönt att vara hemma igen.

Jag tycker att det skulle vara jättekul att få se er nya altan Nihao. Hoppas på att få kunna göra det inom en snar framtid. Annars skulle fika nångång i nästa vecka funka också.

Vikh: Nalle Puh-tavlor kan dom ha på Nisses, ÖoB eller liknande ställen. Angående efterkontroll sa min barnmorska att jag skulle ringa och beställa tid för det så fort jag kommit hem från BB, så jag har fått en tid i mitten av aug.

Annars är det fint med oss. Frida växer så det knakar! Nu har vi fått rejäla leenenden och man märker att hon vill vara med och titta på allt. Hon blir en månad idag, vår princessa. Testade att ha henne i Babybjörn igår, och hon somnade på en gång. Så den kommer nog att användas flitigt. I helgen ska vi på kalas hos Fridas kusin och då hämta hem en babysitter som min syster har hemma hos sig.

Är det fler än vi som börjat fundera på när det är dags för nästa barn? Knappt hinner första barnet komma ut innan det börjas planera för nästa.

Svar på tråden bf-juni västerås