• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • angeni

Plogen: tackar
     Vi köpte 2 olika. Vi hade köpt Mams 0-6 månader innan men han hade så svårt att ta den. Så vi köpte tommy tipee eller vad de heter samt Mams från 0-2 månader och den sistnämda är den enda som duger. Men det är svårt att få honom att ta den.

• skuggspel

15 dagar kvar..

Jag var på ultraljud idag och de gjorde/tog (vet inte vad det heter) CTG, eller iallafall försökte. Tydligen ligger ettan så knöligt att det var nästintill omöjligt. Jag hade samma härliga läkare, han som inte tycker det är så himla relevant att berätta något för mig utan som jag istället hela tiden måste fråga. Jag börjar begripa mig på honom bättre nu. Det är som att han inte menar att vara otrevlig, det är bara som att han tycker att det där med bebisarna är hans jobb och är det katastrof säger han till, annars borde det inte vara något jag behöver veta.. Min mamma var med och hon var helt förvånad. Vilken människa! utbrast hon när vi kom därifrån.
    Han sa dessutom att jag är öppen 3 cm, med lite, nej förresten, med mycket våld. (Hans egna ord.) Japp, det gjorde skapligt ont.

På vägen därifrån mötte jag en vän som hade McDonaldskartonger staplade i famnen. Jag minns inte vad jag sa men misstänker att det var ett nu i efterhand pinsamt försök att vara fyndig. Han tittar lite konstigt på mig och berättar att han är där för att hans lilla dotter har fått cancer. Leukumi. Så himla fruktansvärt. Hon var inne för celliftsbehandling nu och McDonalds bjöd barncancerfonden på. Jag kan bara tänka på den där reklamen och att vart fjärde barn inte överlever. Detta är den andra vännen på mycket kort tid vars barn fått cancer. Det innan är en liten kille som är nästan precis lika gammal som Loke och fyllde 2 år alldeles nyss.
    Alla mina lyxproblem känns så himla fåniga. Vad spelar det för roll att elektrikern inte kommer, att rörmokaren saltar räkningen eller att jag har svårt att gå när jag kan sitta med min alldeles friska tvååring i soffan och läsa om djuren på bondgården för miljonte gången? När jag kan försöka trassla ut hans lockiga hår medan andra barns hår faller av av alla cellgiftsbehandlingar? Jag blir så arg på migsjälv när jag glömmer och tappar perspektivet, när jag slösar tid på att störa mig på saker som jag ändå inte kan påverka. När jag glömmer att uppskatta det jag har idag.  Det var en otäck krock med verkligheten.

• Addisen

Skuggspel
    Jag fick oxå en krock med verkligheten idag. Sambon fick ett mess från en gammal klasskompis som berättade att en vän till henne hade hittat sin 1,5 åring blå och kall igår morse och med en massa spy runt omkring huvudet. Antagligen hade han kvävts på det. Jag mår dåligt när jag tänker på det, tänk att förlora sitt barn...
    Kan ju erkänna att Frank fått många extra pussar och kramar idag!!!

Ibland måste man verkligen stanna upp och njuta av det man har, och verkligen uppskatta det!

• sussi81
    Skuggspel: Jag kan inte säga annat än att jag håller helt med dig angående vilka "lyxproblem" en annan har... Usch..Man borde verkligen tänka mer på och uppskatta det man har!!!. Jag är jätte trött och slut nu efter denna värme och började genast gråta nu när jag läste det du skrev, så det blir bara de här raderna nu...
  • Nihao

Hej flickor.
    Saknar er, men vi har, precis som Shia, lyxat till oss lite föräldrasemester med familjen.
    Grattis Angeni, lite sent, till din son. Härligt att ni är hemma o verkar må bra nu. Skönt för dig också att slippa din favvoläkare ett tag. :)

Skuggspel, vad läskigt med benet. Jag hade förträngt det men jag gjorde också ett ben-ultraljud sist o de letade efter propp. Hittade som tur var ingen. Vad härligt att du fått gå så länge med pojkarna, även om det är jävligt o drygt. Måste vara bra att slippa små prematurbarn i denna värme! Lycka till sista tiden.

Det låter så härligt med alla små fina barn hos er, läser internet nån gång i veckan o myser med alla era upplevelser o ryser med era motgångar. Vi har varit på Framnäs två gånger när vi varit hemma o mellanlandat, för att tjejerna ska få gräva, bada o leka, annars har vi mest levt i skuggan o lilla barnpoolen på altanen.
    Min lille pojk växer o mår bra, på de första 5 veckorna hade han vuxit 5 cm på längden o gått upp över ett kilo, så det känns jättebra. Amningen flyter på o *tur tur* tar han nappar o flaskor till utpumpad mjölk som ingenting. Jag känner mig otroligt lyckligt lottad o håller andan att det håller i sig.

Är det någon som varit på "slutbesiktning" hos BM, det ska man ju göra ca 6-8 veckor efter förlossningen? Jag vet inte om jag vågar boka in tid än, men det ska man väl göra..?
    Lady, jag förstår din känsla, men nu är det ju resten av livet med Frank som väntar. :) Ni verkar ha det så mysigt, blir glad av dina inlägg.

Hur känns era kroppar annars tjejer?
    Jag är ganska återställd, men har flera kilo knöggligt späck på magen som jag inte är så glad över. Men det är ju bara kosmetiskt, o de säger ju 9 månader upp o 9 ner... :)

Vill gärna bjuda in på lite fika på altanen när vi kommer hem, men det får inte vara 30 grader i skuggan för det går inte. Nu ska jag ner o käka lunch med svärföräldrarna. Är i Falun o skäms bort f.n. här är det bara 25 grader. Må gott allihop!!

• Addisen

Hej alla,

Märks att det är semestertider för här på tråden är det väldigt lugnt...

Själv är jag, sambon och Frank nere i Alingsås och hälsar på mormor och morfar. Och idag har vi även varit ute i Gbg's skärgård och hälsat på gammel farmor och gammel farfar. Det var super mysigt!! På tisdag bär det hem igen!

Hur har ni andra det?

Kommit några grabbar skuggspel?

Dax att sova! God natt mammor!

• skuggspel

Nixpix. inga bebisar här inte. 11 dagar kvar.. Jag har skrivit inlägg tidigare men det försvann. Skrutt!
    Nu bor vi verkligen i huset, så himla skönt! Dock har vi flyttkartonger högt och lågt. Vi försöker rädda mina föräldrar från att drunkna i våra packade prylar så snart som möjligt.
    Annars har jag fått kalla fötter. Ja, inte bokstavligt då. Jag är inte alls sugen på en förlossning, känner mig inte alls redo för två stora bebisar! Om jag hade möjlighet att trycka på en knapp och hela graviditeten sa poff och försvann så skulle jag det.. Vill inte se ut som ett korsstugnsbroderi denna gången också.. Jaja, såhär var det innan jag fick Loke också förutom att jag var säker på att jag skulle dö och hans förlossning skulle jag gå igenom 10 ggr för att få samma barn. Hjärnspöken, jag vet.
    Idag blåser det lite, så himla skönt!
    Hoppas att allt är bra med er oavsett om ni är ute på äventyr eller hemma och myser!

• vikh

Hoppas allt är bra med er alla ,här är det bra och skönt att det är lite svalare nu för dom små.

Vet nån hur lång tid efter förslossningen man ska på koll till barnmorskan??blir man kallad eller måste man själv ringa om det??

Vi får snart ta och boka in en träff igen ,det va ett tag sen nu.

Vet nån var mankan köpa barntavlor nånstans typ med nalle puh motiv på??håller på att inreda Filips rum.

Hade bra alla i solen och simma lungt!!vikh

• angeni

Vikh: 6-8 veckor efter förlossning ska du på efterkontroll. Detta bokade jag själv sist så det är bara att ringa så bokar de en tid åt dig.

Här kämpar vi på med amning. Igår kändes det hopplöst han åt hela tiden kändes det som, men än så länge idag lugnare. Magknipet är fortfarande kvar så funderar på att prova minifom.

Dock har jag konstant extremt jobbig huvudvärk, dålig på att dricka vatten antar jag Får kämpa på med drickandet så jag slipper ha ont.

Skuggspel: Ju längre dagarna gick denna gången desto mer kände jag som du, ville inte alls föda barn. Det normala är väl att man ser fram emot en förlossning men det gjorde verkligen inte jag. Trots att man var trött på graviditeten själv.

Hoppas alla har det bra, nu ska vi byta blöja och amma och vila

• happy73

Hej hej. Vi har varit i stugan några dagar o vad skönt det är med svärisar som avlastar oss. Det är nästan så att man får tigga tillbaka dem =). i morgon eller onsdag åker vi på båtsemester med mina föräldrar så jag kommer sakna er här. Men jag får väl läsa ikapp sedan.

Kram på er.

Svar på tråden bf-juni västerås