• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • angeni

Jolins: Prova att erbjuda lite mer ersättning de andra målen istället. Lina var så att ibland ville hon äta mer och ibland mindre. Så prova dig fram. Går hon fortfarande upp i vikt bra så gå lite på känsla. Det är ingen ide att truga i dem maten utan bättre att ge lite extra när de är hungriga. Nu har ni  det lite svårare än vad vi hade då vår dotter gärna åt. MEn visst fanns det de gångerna man fick kasta hälften. Så vid 9,45 målet blanda 100 och ge och sedan äter hon inte upp allt så har du inte slösat så mkt. Vill hon ha mer, ja då är det lätt att fixa

Patrick är en riktig gnällspik. Idag har han bara varit nöjd 5 m inuter efter han har ammat och när han väl sover... Blä det är tufft nu när maken har börjat jobba idag.

• happy73

Jag ska också ta sådana bilder. Har du några tips på vad man ska ha för kläder på sig. Man skulle väl ha tre byten

• Addisen

Happy
    2 av mina ombyten var enfärgade och det gjorde det ju enklare att välja bakgrund, mitt tredje va ett blommigt linne och det var väl lite svårare men funkade. Om du vill ta med dig Isak eller Frank så säg till fotografen det innan ni börjar så anpassar de sig.

Idag fick Frank prova morot och det gick hem hos lillen, först fick jag några skeptiska blickar men sen fick han nästan inte nog! Kul kul!

• Bezilia

Imorgon blir det Vallby för mig, Tove, Maria och Alice. Så vi ses där!

• ellan021

Hej tjejer!!

Tack Perni för fikat i tisdags =) Jättekul å få komma iväg å träffa er!

Charlee var vaken nästan hela dan i tisdags efter att vi vart på fika vilket resulterade i att hon sov från
    22- 06.30 utan att vakna en enda gång. De va inte helt fel tyckte mamman =)

Idag har jag tyvärr ingen bil så det blir väl å pula på lite hemma och sen kanske dra en vända på stan.

Hoppas allt är bra med er och busingarna

• skuggspel

Glömde ju skriva tack för fikat Perni!

• sussi81

Här skrivs det för fullt...

Jag var på The Studio och tog bilder i våras då jag var gravid! Blev medbjuden av svägerskan. Jag köpte 10 bilder som ännu fortfarande bara ligger på skiva ;)

Tack för idag på Vallby! Victor har sovit och varit gnällig här nu på eftermiddagen, troligtvis en följd av sprutorna idag. Min stooora kille som nu väger 7200 gr.... *pUh*... Glad

• MumsMaräng

Hej! Kul att läsa lite vad ni skrivit! Det blir inte riktigt tid att vara inne här, märker jag. Lite för körigt med allt.

Ett stort och varmt tack till Skuggspel för att du gav mig Enfamilburken! Nu har vi kört ca hälften Enfamil och hälften bröstmjölk (den pumpar jag och ger sedan lika delar blandad Enfamil och bröstmjölk i samma flaska). Fungerar perfekt! Småkräk, men inga kaskadspyor. Nätterna fungerar mycket bättre och alla är glada och nöjda!

L fick sprutor i förrgår och mådde lite risigt efter dem. Fick Alvedonsupp på kvällen igår och förrgår. Tack och lov att man bor i ett land där det finns sådan lyx!

Nej, nu lite snabbstädning och hopp ikläderna, så får jag hit en väninna på lunch. Mysigt!

Kram och glad helg till er alla!

PS Har någon något boktips eller musiktips?

• MumsMaräng

Jo- en grej till! Jag fick MENS igår! Alltså, modell Stockholmsblodbad! Aaahhhh!!!! Jag hade helt glömt hur det är att ha mens! Men, men... Med Ipren och nässpray klarar man både förkylning och mens. Dessutom är det kul att veta att kroppen är på banan igen! (Banan som i racing, inte som vid fruktdisken!)Flört

• Jolinsfaster

Mums: Kul att höra att du lever! Förstår att det är fullt upp. Hur mycket jobbar du egentligen? Skönt att det funkar bättre att äta för Leon. Jag fick min mens för två veckor sen, och här var det också á la Stockholms blodbad. Det var nästan på dagen ett år sedan jag hade mens senast, och visst kände man sig lite ringrostig. Var bara att leta reda på tampongerna igen. Fast det känns tryggt att veta att kroppen är återställd. Blir det jobb för syskon för er del nu, eller? Här får dessvärre planerna ändras lite med tanke på att maken får 0 kr i sgi, och inte baserat på sin gamla lön!! Så vi får glatt vänta tills han är klar med studierna (januari 2012) och har jobbat upp sin sgi igen. Känns såå surt att Försäkringskassan ska få bestämma ens liv så pass mycket, men tanken är att han ska få vara hemma mer med nr 2, och då måste sgi:n upp.

Igår fick Frida sina sprutor och det gick kanon! Hon var ledsen kanske 10 sek efter första sprutan och ca 2-3 min efter andra. Innan vi lämnade bvc hade hon skrattat åt sköterskan, så det var inga beskymmer. Var nog mest i mammahjärtat det kändes. Hon sov (som vanligt) när vi kom hem, och när det var dags att sova för natten kändes hon lite varm men var glad så hon fick ingen alvedon. Hon vaknade till ett par gånger under natten, men det var bara in med nappen igen så var det lugnt. Nu på morgonen var hon inte varm längre och lika glad som alltid.. verkar dock ännu lite tröttare än vanligt! Så idag tar vi det lite lugnt bara så kommer det bli bra.

Frågade bvc om hennes oregelbundna intag av mat, och det var inget att oroa sig för utan bara att ge så mycket/lite hon vill ha för hon hade gått upp bra. Väger nu 5740 g, 60 cm lång.

Nån som har tips om hur man får katter att inte lägga sig i spjälsängen? Dock har dom aldrig lagt sig där när Frida ligger där, men vill ändå inte att dom ska ligga där. Trodde vi hade spärrat av vägen för dom med schampoflaskor på byrån som står alldeles intill sängen, men verkar som dom hoppar direkt i. Folie funkar inte, för det testade jag innan Frida kom. Det enda jag kan komma på är att bädda vår säng ordentligt så den känns mer lockande, för den var obäddad idag när ena katten la sig i spjälsängen.

Svar på tråden bf-juni västerås