• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • MaraFara

lizzzen; grattis till lilla tjejen.. Vad kul!!! Har du haft på känn vad det skulle kunna vara?

• perni80

Hej tjejer!

Vad roligt det var att träffas i söndags{#lang_emotions_laughing} Ville inte alls gå och jobba utan sitta kvar och snacka. Det passar mig jätte bra lördagen den 20 mars hemma hos mig! Äter alla kyckling? Tänkte att jag kunde göra en kyckling pasta sallad. Vad tror ni om det??

Åhh, vilket härligt väder det är idag! En promenad skulle inte sitta fel. Men istället är man fast här på jobbet.

Hoppas att alla mår bra!

• Jolinsfaster

Hippy: Jag beklagar sorgen! Min farmor gick bort i höstas, en vecka efter vårt plus på stickan, så jag vet att det känns konstigt med död och födelse på samma gång. Var ni nära varandra? Jag tycker också att du ska ringa till BVC och kolla vad det kan vara med Leah, för det är verkligen inte roligt när det rinner ur "fel" hål. Stackarn. Hoppas hon kryar på sig snart! Ingen annan i familjen som blivit dålig?

Hur många är det här inne nu som vet vad det är för kön som ploppar ut? Tänkte att man kanske kan skriva med det på BF-listan, om ni vill förstås. Jag tror att vår är en kille, men samtidigt vore det skönt om det blir en tjej då vi inte kan komma på vad pojken ska heta. Flicknamn när nog bestämt.

• HippYgirl

jolinsfaster: jo vi har bara haft mormor och morfar då min farmor och farfar inte vill ha med oss att göra. så mormor och morfar har alltid varit en väldigt stor del i våra liv.

jag pratade med bvc och dom säger magsjuka :(  jag har kännt mig lite skum i magen men annars verkar det lungt här hemma, är väl lite tur att Alfons är hos sin mamma nu under lovet.

jag tror att vi kommer få en pojke men vi har inga pojknamn alls. flicknamn har vi och en massa flick kläder från Leah så mer praktiskt att få en flicka *ler*

• happy73
    lizzen grattis till flickan.

HippYgirl Beklagar sorgen. Det är jobbigt att ta farväl av en nära o kär person.

Fika den 20 mars kan jag inte{#lang_emotions_frown}

Jag håller med jolins faster det vore kul om nin vill med en lista på tjejer o killar.

Har vi några tjej o kill namns förslag vore det jätte kul o höra vad ni funderar på för namn. Vi har inga namn ännu men jag funderar mest på kill namn eftersom vi tror att det blir en kille. Det är väl bara sambon som tror att det kanske kan bli en tjej.
  • MaraFara

Här är namnen klara sen länge..
    Om det blir en pojke så är det Melvin.. Hade först som förslag(när jag och pappan var tillsammans på Neo och Milo, men det gick ju inte för sig, så då blev det Melvin).. Tjej kom vi överens om Tindra, men jag har nu gjort ett tillägg så det blir Tindra-Li.. :)..

• happy73
    Pojknamn
    Melvin
    Neo
    Milo
    Flicknamn
    Tindra-li
    Tindra
  • happy73

Glömde fråga vad alla har för sommar planer?

• Nihao

Sommarplaner: Vara mamma och njuta av livet. Mycket. :)
    Jag/vi tycker killnamn är svårast, har t o m rådfrågat föräldrarna om tips. Har så svårt för så många namn, o så ska det gärna "passa ihop" med mina döttrars namn osv osv. Tjejnamn är mycket enklare.

Hippygirl: Tänker på er, hoppas ni får smälta allt i lugn o ro. Tycker barnet i magen ofta verkar uppfatta humörssvängningar, är man orolig o ledsen själv så blir det mer buffigt, är man harmonisk är barnet också det. Men är man stilla, då är iaf min klump i magen rastlös och kör ett rejält gympapass!

• lizzzen

hippYgirl: Beklagar sorgen efter din morfar. Så tråkigt när sådant inträffar, även om man är medveten om att det kommer ske.

I sommar blir det  att njuta av det förhoppningsvis underbara sommarvädret med lill tjejen och bara njuta av att få vara mamma. Långa promenader med vovve och barnvagn hoppas jag på.

Happy73, marafara:  Jag var faktiskt tvärsäker på att det var en kille, så tjii fick jag.
    Men min sambo hade rätt hela tiden=)
    Han sa från dag 1 att det minsann är en tjej.
    Dr, stein Olsson på sibyllekliniken var minsann en rolig figur, min sambo  och jag hade svårt att hålla oss för skratt när han referarade tjejens kön som en hamburgare: lite bröd och lite  bröd och lite gott i mitten=) som han pekade ut på skärmen,
    men sa att det var minsann 110% säkerhet att det var en tjej.
    Och sedan  när vi kom ut från kliniken tog min sambo fram en bild på sin mobil på en ihoptrycket macdonaldshamburgare,.. liknelsen var ju slående.. haha=)

En liten Isabella blir det=)

Men lägger till några namn som vi(jag) funderade på.

Pojknamn
    Melvin
    Neo
    Milo
    Lucas
    Pontus
    Noah
    Noel
    Collin
    Milan

Flicknamn
    Tindra-li