• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • HippYgirl

Noah har jag funderat påom det skull evara en pokje, sambon gillar det inte. super svårt, ska ju passa med Alfons och Leah. får väl hoppas att man kan se när dom kommer ut vad dom ska heta :)

• angeni

Nu har vi varit på sibylleklinken och det var en pojke och ja hann hade lite roliga saker när han berättade att det var en pojke han sa följande: Jadå här ser vi flaggan i topp:-P haha lät ganska roligt.

Var hos BM med idag och allt var bra med mig. Blodtryck 120/80 och HB  133. kändes jättebra. Hjärtljuden låg på 146.

Måste även berätta att i natt drömde jag att det var en pojke och att vi döpte den till algot, har även tidigare drömt att det varit en pojke. Var ju lite kul att det stämde Och ni är de enda som kommer få veta. Alla andra blir det hemligt för, vill inte att det ska kunna spridas med oförsiktighet till släkten

Sommar blir nog som alla andra, ta det lugnt och vi har dock en hemsk trädgård, den som bodde här tidigare har inte tagit hand om trädgården så nu har vi kämpat i 2 år och nu går vi in på 3 för att röja ogräs som fått väldigt långa rötter

• happy73
    angeni då kanske du har tips hur man får bort mossa i gräsmattan eller så kallade gräsmattan. Grattis till pojken.

Noel tycker jag är fint noah ville jag ha förra gången men det gick inte
  • angeni
    Pojknamn
    Melvin
    Neo
    Milo
    Lucas
    Pontus
    Noah
    Noel
    Collin
    Milan
    Elias
    Leo
    Enzo

Flicknamn
    Tindra-li
    Tindra
    Isabella
    Nathalie
    Elle
    Leah
    Erica
    Hannah
    Kira
    Thea

Fyllde på med några barnnamn till
  • angeni

Happy73:  Har inge tips på att få bort mossa i gräset. Vi har inte kommit så längt att vi tittat åt det hållet. Vi har däremot släntrabatt som det knappt går att se blommorna för ogräset är ivägen. Samt att vi har odlat igen några ställen med gräs.

I sommar blir det några buskar som är ogräs som ska tas ner. Samt en töja på framsidan som vi har tagit av tiidgare år till hälften så stor för de var för höga, hade de gått av hade de slagit sönder hela taket.
    Nu har snön tyngt ner alla grenar och det har gått av, så nu ser den inte klok ut alls. Så vi ska nog ta bort den helt och hållet istället.

• MumsMaräng

HippYgirl: Vad tråkigt med er sorg. Jag känner verkligen för er, och dig speciellt. Stor kram från mig.

Angående mossa och ogräs så brukar jag tänka som så att det är ju grönt i alla fall, så vad fasiken...

Perni80: Jättefint att det går bra med tid och datum hos dig! Men låt oss veta vad vi ska ha med, för vi tänkte oss lunch som knytis- inte att du ska stå och fixa!

Jag har haft lång dag med möten, som avslutades med att jag skulle hämta sonen hos Mor och Far och upptäckte att de hade vattenläcka. Så nu har Mannen kämpat med snö och is på Mor och Fars tak i några timmar, och vi har just landat här hemma och jag ska försöka skaka fram lite kvällsmat.

Säsongspremiär för Desperata Hemmafruar i kväll, ladies!

Kram, Mums

• Bezilia

Idag var vi på första träffen med föräldragruppen. Vi var sex par och ganska snart fick vi dela upp oss i en tjej och en killgrupp för att diskutera vad vi ville prata om under träffarna. Grabbarna kom på massor med bra saker medan vi tjejer fastnade i prat om föräldraledighet.

Hur som helst blev det förvånansvärt snabbt uppsluppet och det kom upp en massa frågor. Vi började med att gå igenom lite om när det blir dags att åka till BB osv. Jag tycker att det var väldigt bra och tror att det mesta man har haft minsta fundering på kommer tas upp. Hur var det? Har ni andra blivit kallade till föräldragrupp?

Lizzen: Grattis till tjejen.
    Även jag hoppas på långa promenader med vovve och barnvagn. Så vi får väl samla ihop oss och promenera tillsammans. Dessutom har vi planerat att Daniel ska vara hemma de första 11 veckorna så vi får en riktigt lång sommar hela lilla familjen.

Angeni: Grattis till pojken.

• Nihao

Min man pratade med en trädbeskärare häromveckan. Vi har tre jättestora äppelträd med onödigt mycket frukt i, som förra ägaren liksom har låtit förväxa. Så mannen pratade med beskärargubben och han skulle komma och kolla lite IGÅR, frågade vad vi önskade av träden i framtiden (man lägger upp en plan på kanske 5 år så fixar han till önskemålen). Vi (mannen) sa att det är lite VÄL mycket frukt, och de är lite väl stora, men vi vill gärna ha dem  kvar och täta o fina, och med frukt. Han höll med om att grenarna över trottoaren är onödiga också.

Och så IDAG står gubben i EN METER HÖG SNÖ med en sågförsedd pinne och sågar frenetiskt grenar när vi går upp på morgonen.

Hallååååå? Jag vet inte så mycket om trädbeskärning, men inte f*n skulle jag pulsa runt på tomten i en meter snö vid 7 på morgonen och ge mig på att såga fint!

Ja jisses, jag tog bilen till jobbet och suckade. :)

Sol idag flickor!!

• Nihao

Bezilia: Kul att det gick så bra. Jag tycker som sagt de där träffarna är kanon. :)

• angeni

Nu kommer det jag inte hopppas på.... Det blir nog malmö för sambon att jobba. Lite kort om vårt förhållande. Vi har varit ifrån varandra 2 nätter på 3 år.. Inte mycket alls. Från första natten sov han hos mig och det tog ju inte slut utan gick ju utmärkt vidare.
    Nu känns det jättejobbigt att vara ifrån varandra mån-fredag....

Låter kanske larvigt, men är man inte van så är man inte. Samt att jag kommer inte orka ta hand om Lina själv utan någon avlastning alls de dagarna.
    Därför kommer jag bo hemma hos mamma och mats under den veckan i kungsör. Snällt att jag får vara där. Samtidigt kommer nog jag och mamma gå i taket på varandra minst 5 gånger under den tiden men jag får ju avlastning med Lina. Det är viktigast nu när man är stor och klumpig och man blir ju knappast mindre haha

Så vihk om du vill fika någon dag när jag ändå är där vore jättekul så jag slipper sitta inne varje dag

Bezilia: Lite avundsjuk på att ni får 11 veckor tillsammans. Hoppas vi får något liknande. Sambon jobbar ju med montering i lägenheter och fastighetsägare vill inte ha dem springa där varken jul eller sommar, känns ju positivt Men kan aldrig drömma om 11 veckor.

Svar på tråden bf-juni västerås