• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • shia

Hello girls! Är det någon mer än jag som först har gått upp i vikt sedan dalat i vikt. Var så glad att jag gått upp 6 kilo förra veckan totalt men nu har jag gått ned 2.5 kilo av dom ! Känner mig så löjlig att ringa BM. Desstom har jag fått en ny BM så henne känner jag inte samma förtroende för. Nästa gång jag ska dit ska jag desstutom få träffa ytterligare en annan BM. Känns lite tråkigt att måsta gå till olika varje gång :(

Hörde ryktas om att det var en ny träff lördag den 20:e, jag jobbar tyvärr då så jag missar nästa träff också....

Bezilia: Jag jobbar efm hela den här veckan, från kl 14 tom 19. Nästa vecka jobbar jag fm. från kl 10 till kl 14, du är varm välkommen att få din stl uppdaterad :) Det är 20% rabatt på allt i butiken till klubbmedelemmar och det är kostnadsfritt att vara med.

/Shia

• happy73

skrattar så gott. Det är verkligen kul o läsa att mossan i alla fall grön, trädgubben i snön (trodde inte man kunde såga träden på vintern).

angeni visst är det jobbigt att vara själv om man inte är van. Jag var jätte orolig när jag fått Isak o sedan skulle vara själv med honom. Men man fixar det. Det som ärdet posetiva i det hela är att man verkligen uppskattar varandra när man är tillsammans igen.

Är det så att någon vill ta en såontan promenad,fika ngn dag kan ni alltid ringa mig. Jag är ofta ledig på fm och ibland heldagar mitt i veckan.

Är det någon som hyrt stuga i österlen lite sugen på att åka dit

• Plogen

Happy73: vi var i Österlen i somras, det var helt underbart, rekommenderas! Vi fick dock låna en stuga, så jag vet inte vad det kostar att hyra, men det är nog inte helt billigt. Angående sommarplaner för i år; bara vara hemma och hoppas att allt går bra med bebis. Jag tänker inte planera in nåt alls, utan ta dan som den kommer.

Bezilia: låter jättehärligt med 11 veckor tillsammans hela familjen! Det ska jag berätta för mannen, får se om han blir inspirerad...

• HippYgirl

sommaren blir väl till att bara mysa ihop sig och ta dagstripper. vi har ju släkt i dalarna och i skåne så kommer väl hamna där också. Sen har mormor  stuga i torsåker vi troligtvis kommer låna nån vecka. En kompis vill att vi följer med dom till muminland :)

jag var på UL imorse och då frågade ja:

Elin: "kan du se om det är en pojke eller flicka? fast ja vet ju att du inte får säga"

Läkaren: "där ser du ett ben, och där ser du andra och.."

Elin: "där hänger det nått i mitten!"

Så det blir en pojke här då! :)  Igår var vi iväg och köpte en spjälsäng så nu vet ja hur det ska bäddas i den *ler*  bara jobbiga namnbiten kvar. De ja vill, vill inte Alex, men han har iaf inga egna förslag. man kanske ska ha Stig eller Valdemar som mellannamn efter morfar.

Idag mår Leah bättre, hon åt utan problem efter lunch igår och idag har inte varit några problem. men då kom Alex hem efter jobbet igår och mådde skit. så nu är han sängliggandes! kan inte alla bara få vara friska tillsammans nångång :)

• MaraFara

Var förbi ArosBaby idag, och hämtade ut min babybox.. Å himmel, det ska ju komma en ny liten människa inom en snar framtid.. Fick nästan lite panik när jag satt och tittade på alla saker.. Juni, det är ju snart.. 3 månader kvar bara!!

• HippYgirl

förra gången fick jag en box både från barnens hus och aros baby. får man det igen eller är det bara med första barnet?

var och köpte spjälsäng igår så nu vill ja bara ställa upp den! :) kollade igenom Leahs gamla kläder och det ser ju utmärkt ut. hon hade ju nästan bara blå, bruna eller svarta byxor. bruna, blå, beige, gröna bodys :)  jag var lite imot rosa när hon kom. speciellt när folk skulle köpa massa gulligull rosa kläder, finns inge vidrigare så den här gången slipper ja detiaf *ler*

• MaraFara

Det är väl bara att anmäla dig på en ny box.. Kan inte tänka mig att det bara är för ett barn..

• HippYgirl

Mara fara: nej det är sant.  kom även på att vi måste ju gå till familjerätten för att skriva på papprena så Alex blir pappa *ler*  hade även glömt bort gravidförsäkringen!  och med tanke på hur det gick sist så är den ju bra att ha. det finns så mycket man ska tänka på som man glömt bort sen sist :)

• MaraFara

HoppYgirl; Du har ju nyligen gjort allt det där.. För mig är det trots allt 9 år sen sist, så jag har ju verkligen glömt bort allt som är bra att göra :)..

• HippYgirl

Mara Fara: hehe, sant. Jag tror barnmorskan tror att man tänker på allt de där nu. förra gången fick jag massor med info om allt. men ingenting denna gång :) Dig kan man ju nästan räkna som förstföderska eftersom det var så länge sen sist *ler*

Svar på tråden bf-juni västerås