• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • MaraFara

Fast jag är tvärtom.. Min Bm kommer med info om allt möjligt, och jag bara rycker på axlarna och verkar totalt ointresserad :)..
    Hon måste tycka att jag är en typisk 4-barns mamma, som tar det mesta med en klackspark.. Å det gör jag ofta oxå.. Känner att jag den här gången litar helt på min kropp, och den kunskap som den besitter tack vare dom graviditeter jag redan gått igenom.. En rätt skön känsla måste jag medge..

• HippYgirl

jo det måste vara super skönt. själv går ja runt och väntar på att ja ska få ont och få HELP igen. och ville verkligen inte ha en förlossning förra gången. och nu sitter ja här igen. har aldrig varit med om en vanlig förlossning med värkar och så, vill bara att Alex ska ta över nu dom sista veckorna :)  speciellt närä man har 2 ungar hemma, när vet man att man ska åka in? vill ju inte åka in och fixa barnvakt 5 ggr i onödan lixom *ler*

• happy73

vilken gravidförsäkring har ni tagit?

• HippYgirl

vi har trygghansa. det har vi i alla andra försäkringar. då lägger vi bara en ny hos dom när krabaten kommer :)

• happy73

nu har jag varit in där på trygghansa o fixat gravid försäkring.

• Plogen

Shia: det är säkert ingen fara, du kanske har jobbat massor med renoveringen av lägenheten Har ni flyttat in nu? Förresten så kanske jag också dyker upp i din butik, 20% rabatt låter ju fint!

• angeni

Nej fy vad jobbigt allt blev helt plötsligt... Igår så small det till och jag fick gigantiskt ont i ryggen... Sitter i fortfarande idag. Så tur att jag sa nej att sambon inte får åka till malmö på söndag och jobba. Kan knappt lyfta Lina ens. Orkar knappt gå uppför trappen. Jobbigt. Nu blir det nog att fundera på att möblera om

Sambon jobbar sista dagen idag, så vi får lite lång helg. Vad ska man hitta på då? Känns som man glömt bort hur det är att ha lite ledigt. Har gått för runt den senaste tiden. Med att städa som sjutton varje helg inför visningar på måndagen.

• Jolinsfaster

Angeni: Grattis till pojken! Vad kul med en av varje! Förstår att det är jobbigt att sambon är i Malmö i veckorna. Kan inte du och Lina följa med dit och vara där i några veckor?

Jag har också tecknat gravidförsäkringen på TryggHansa. Vi har också de flesta andra försäkringar där, fast vi funderar på att byta till Nordea istället så snart vi kan. TryggHansa är rätt dyrt. Jag tvekade om jag skulle ta den gravidförsäkringen som kostar, men samtidigt kändes det bara dumsnålt att inte gör det. Man vet ju aldrig vad som kan hända.

Hippy: Hade du gravidförsäkring förra gången du var gravid? Täckte den för det du gick igenom?

• MaraFara

Jag har tecknat min gravidförsäkring hos Folksam.. Tog även den utökade, då den täcker havandeskapsförgiftning, foglossning och mycket mer än vad jag upplevde att andra försäkringar täckte..

• angeni

Jolinsfaster: Jag har ju tagit upp det med sambon, eftersom hans far betalar för ett hotellrum så kan ju vi lika gärna följa med. Det kostar ju ingen extra utan man betalar ju för rummet i sig. Men den lilla detaljen verkar han inte vilja lyssna på Men det vore en perfekt lösning på vårt problem

Vi hade trygg-hansa förra gången har ej tecknat något ännu. Tror det blir samma. Däremot så rekommenderar jag att direkt ungen kommer ut, teckna om till barnförsäkring, Det gjorde inte vi och Lina fick urinvägsinfektion och nu får hon ingen försäkring då hon fortfarande är under utredning... Det är sjukt. Men man lär sig av misstagen. Denna gången kommer vi teckna den direkt vi kommer hem från BB.

Tack

Svar på tråden bf-juni västerås