• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Addisen

Hejsan tjejer,

Va kul att så många vill komma på söndag! Ska bli riktigt trevligt!

Nihao
    Nu har jag skickat en inbjudan till dig oxå, lessen att jag missade innan. Tänkte inte på att du sagt tidigare att du inte va hundra på att du kunde komma.

Jolinsfaster
    Förstår att det känns tungt just nu och jag förstår dig helt i ditt beslut, tycker absolut inte att du gett upp. Vissa strider kanske inte är värda att ta sig an om de är allt för utdragna. Tycker du ska lägga din energi på den lill* i magen istället. Det kommer alltid att finnas fler jobb. Allt ordnar sig ska du se.

Börjar känna att snart är det dax att packa bb-väskan, lillgrabben kan ju faktiskt titta ut när som helst nu...fy va läskigt det lät. Det har ju känts så avlägset hela tiden. 36 dagar kvar....
    Va har ni andra tänkt packa i era väskor? Någon som har några smarta tips på sånt som folk inte tänker på?

• skuggspel
    Lady B: Avslagen coca cola, något min bm rekomenderade som de inte får servera på sjukhuset. Jättebra, det är få som kräks upp det sa hon och det stämde för mig.
    Om du tar med musik, tänk på att du ska kunna slappna av till den(vilken sorts musik det är vet bara du), gör inte som jag och ta med något lite argt. Spänna sig=smärta.. Ljudböcker hade jag också med, det var ju rena skämtet, inte kan man hänga med i en historia när man har värkar!

Och en sak som var bra att göra. Blunda! När man ligger där och har ont vill man iallafall av någon dum anledning vara artig! Så människor som kommer in i rummet, frågar något eller så, då vill man inte bara ignorera dem, iallafall inte jag och jag har hört flera väninnor säga samma sak . Det är lättare att andas bort smärtan och koncentreras sig på att slappna av om man blundar!

Jolinsfaster, Det är smart att välja sina strider som sagt! Du har gjort allt du rimligtvis kan! Men jag skulle fortfarande ringa VLT..{#lang_emotions_demon} Skit ska skit ha.. ett gammalt vist ordspråk.{#lang_emotions_smile}
  • happy73
    Lady B det finns radio på rummet. så man behöver ju inte ta med en massa om man inte vill. Ofta är man ganska trött när man kommer in (de flesta åker in på kvällen natten). Men något ätbart till pappan är bra o någon tidnign till honom. Du får ju allt sådant på avd. Man får också med sig några blöjor hem o en liten present kasse med salva, ngn body m,m.
    De som kan vara bra o ha med sig är förlossnings brev  om du skrivit något, videokamra,kamera,en mysig filt till bebben, några åka hemkläder,bilbarnstolen sedan när ni ska hem. Man stannar ju inte så läng på bb längre så packka inte för mycket.

Jo till dig själv bör du ta me dig amningsbh o mjukis byxor. Sno med dig lite tjocka bindor med dig hem från bb avd man blöder några dagar efter förlossningen o då kan det vara skönt o ha jätte bindorna på natten hemma.
  • MaraFara

Själv har jag inte ens börjat fundera på vad jag ens kan tänkas vilja ha med mig till förlossningen, känns som att jag säkert kommer packa den när värkarna drar igång.. Men däremot så har jag skrivit mitt förlossningsbrev :)..

• HippYgirl

ja just ja, väskan kanske ska packas. är ju bara en månad kvar :) sist hann jag aldrig få med mig väskan utan den fick Alex hämta senare :)

• Plogen

Vad roligt att det var så många som hade erfarenhet av border collies! Det verkar vara en jättemysig ras, men jag tror också att dom behöver en hel del stimulans, så som förstahund är det kanske inte helt lämpligt.

BB-väska: jättebra med tips från er som är mer erfarna på detta område! Är det nån som vet vad som gäller med mobiler? Och dator? Får man ta med det?

• MaraFara

Usch, jag har sammandragningar flera ggr/dag.. Inga smärtsamma, men tillräckligt för att jag ska börja fundera på hur många som är "normalt".. Får ta upp det med min Bm imorron när jag ska dit..

Sen ligger Melvin nu med vad jag misstänker är fötterna neråt.. Å när han sparkar så sparkar han rätt ner, så det känns som om det ska titta ut en fot mitt i härligheten.. Dessutom gör det så j*a ont, ungefär som stötar..

• vikh

Hejsan alla kul att ses på söndag.Jippi jag fick min Havandeskapspenning helt beviljad,från och med på måndag går jag på HP ska bli härligt.
    Hade bra alla vi ses på söndag hls:vikh (Sara).

• Jolinsfaster

Tack för allt stöd. Än är inte papprerna påskrivna eftersom ingen av cheferna varit inne på kontoret idag. I eftermiddag är det personalmöte, så då är det dags. Får väl se vad dom säger till dom andra anställda om och varför jag slutar. Fick sånt lugn i kroppen efter jag bestämt mig för att skriva på. Längtar tills jag får gå hem och slippa det här skitföretaget. Vet att dom som är kvar kommer få beskymmer att hinna med allt, men inget jag kan ta ansvar för. Har redan börjat fundera på hur jag ska fördriva dagarna när jag är hemma. Blir nog till att sy bäbiskläder, måla i bäbisrummet och fylla frysen med bröd och lagad mat. Som en riktig husmor.

Är det nån som vet om det är dags för nån loppis i närheten snart? Vi behöver lite möbler och bäbisgrejer och tycker det är dumt att bara köpa nytt hela tiden när det finns så mycket fina gamla grejer. Dessutom är det ju bra mycket billigare också.

I natt drömde jag om er också, eller drömde att jag träffade på en massa magar och att vi skulle göra ett test, och om man inte klarade det fick man inte föda (!). Hjärnan kan spela en ett spratt ibland.

MaraFara: Låter riktigt jobbigt med sammandragningarna. Har du haft så under de tidigare graviditeterna? Du får höra med barnmorskan och se vad du kan göra åt det.

Vikh: Grattis till havadeskapspenningen!

Svar på tråden bf-juni västerås