• Swweetiie

bf-juni västerås

Hej!

BF-Juni för oss Västeråsare, här kan vi tala om allt och lite till!

Ny tråd, då den andra gått ut!

Hoppas allt är toppen med alla {#lang_emotions_gravid}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-15 10:48
    Lägger till BF-listan så alla kan se den lite lättare!

BF 9 maj- Hippygirl
    BF 16 maj- Subj4401 (Susanne)
    BF 22 maj - Bezilia (Anna)
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 11:57
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-22 14:08
    BF 9 maj- Hippygirl
    BF 17 maj - trasis
    BF 28 maj- vikh(sara)
    BF 1 juni - perni80
    BF 8 juni - Plogen
    BF 9 juni - Nihao
    BF 9 juni - Shia
    BF 10 juni - MaraFara
    BF 11 juni - Swweetiie
    BF 17 juni - Happy73
    BF 19 Juni - Sussi81
    BF 21 juni - vårt lilla hjärta
    BF 22 juni - Lizzzen
    BF 24 juni- Jolinsfaster
    BF 24 juni- MumsMaräng
    BF 24 juni- mmjohanna
    BF 25 Juni - Angen

• Svar på tråden bf-juni västerås
  • Addisen

God morgon alla,

Hoppas alla haft en bra påsk! Och att alla mår bra!

Nu har jag inboxat min adress och telefonnummer till alla på listan inför fikan på söndag den 11:e. Jag hoppas inte jag missat någon, hör av er i så fall.

Idag ska här tvättas bebiskläder!

Ha en bra dag alla!

• Plogen

lady of baqueta: tack för inbjudan, det ska bli jättekul!

• happy73

Tack för inbjudan.Längtar redan.

• skuggspel
    Plogen skrev 2010-04-05 10:01:26 följande:
    Hej alla! Skönt att höra att det är fler än jag som gått upp en del i vikt! Mamma gick upp 20 kg med mig, och jag vägde "bara" 3400, så jag hoppas att history will repeat itself... Nu ska vi strax lämna ifrån oss vår nya älskling, vovven. Det har varit jättekul att prova på hundlivet, och mannen vill nu köpa en border collie... Inte helt otippat. Vi har läst på svenska vallhundsklubben att dom egentligen inte rekommenderar border collie som sällskapshund, men denna individ verkar må toppenbra så länge han får mycket promenader och sök-lekar. Men det blir inget hundköp i år i alla fall, mitt fokus ligger på annat håll! Skuggspel: Grattis till huset! Det är så spännande med husköp! När får ni tillträde?
    Smart! Herre min je att skaffa valp och bebis samtidigt..!

Vi har inte skrivit kontrakt än så vi vet inte men borde få tillträde rätt snart. Det är ett dödsbo och redan tömt så..
  • Bezilia

Skuggspel: Grattis till huset! Ska ni renovera rubbet direkt? Hur går det med försäljningen av huset i Stockholm?

lady of baqueta: Tack för inbjudan! Det ska verkligen bli jättetrevligt!

Plogen: Vad kul att det funkat bra med hunden! Tips när det gäller Border Collie är att fundera ett par gånger extra. Jag gillar också rasen men skulle nog aldrig ge mig på en själv. Har två kollegor som har BorderCollie och en av dem har tävlat med sin i SM i Lydnad. Av det jag hört från dem är att det krävs väldigt mycket mental stimulans.

Hur som helst står erbjudandet om utlåning av hund fast! Det är bara att säga till om ni får hundabstinens! :)

• MumsMaräng

Plogen: Min ex-sambo har boarder collie, och han jobbar som greenkeeper på en golfklubb. Både han och hunden har abstinens under vintern och längtar efter att få komma ut och jobba. Hunden "vallar" maskinerna och människorna på babab under sommaren och har ett väldigt sjå!

Lady of B: Jag ser också fram emot söndagen! Tusen tack för inbjudan!

Angeni: Vad kul att börja möblera! Och du, jag ska vara 10.15 hos B.C. på spec i morgon. Ska försöka få med mig Mannen, så att jag har lite stöd känner jag...

Ha en fin dag allihop!
    Mums

• skuggspel

Ooooooiiiii!! Idag klockan fem ska vi skriva kontrakt!! Kul!

Min faster föder upp boarder collies. De var såå mysiga minns jag. De får runt 1000 lammungar varje år så hundarna användes till vallning och så tävlar de i just vallning med dem. När jag var riktigt liten var jag lite rädd för hundarna, mer än en gång slutade jag i fårhagen då de bestämt sig för att allt under 150 cm var får!{#lang_emotions_laughing}

Lady of B, tack för inbjudan!

Mums; Vad ska ni göra hos spec? Nu har jag visst missat något igen.

Bezilla, Vi ska träffa sista mäklaren av tre på fredag, sedan ska vi bara bestämma vilken vi vill ha och efter det är det bara att köra! Priserna mellan olika mäklare kan verkligen skilja sig åt! Den första ville ha 3,5%, det är 90 000 kr om vi får vad vi gav för huset!! Nästa kunde gå ner till 2,5% och den sista får vi se..

• HippYgirl

mina föräldrar har en border collie. Eller Zingo är 7% lab och 12% golden också. Han behöver massor med träning och promenader. Vilket syns på honom att han inte får så han har ju blivigt helt vrickad :(

Nu ska Leah leka med morfar medans jag och Alex ska till Bm och prata lite förlossning. Man gjorde ju det på föräldragruppen förra gången men eftersom det inte vart en vanlig förlossning förra gången ville hon prata lite mer om det och färska upp minnet lite. nu är det 33 dagar kvar *ler*

• Nihao

Hej alla fina tjejer!
    Hoppas påsken varit bra för er alla, ser att det varit äventyr på alla möjliga håll, kul kul! Grattis till jubilaren Mumsmaräng, grattis till husägaren Skuggspel och grattis till er andra som ska vara hemma o löka nu fram tills förlossningarna.
    Jag kommer nog jobba tills slutet av maj är det tänkt.

Själv är jag helt slut i kroppen. Vi har haft "gäster" (byggslavar) och folk hos oss tis-mån, med övernattningar alla nätter utom tor-fre. Bror 1 med två barn tis-torsdag (har alltså testat att vara 4barnsmorsa på heltid med två 2,5-åringar, en snart4åring och en snart6åring, och det tar på krafterna kan jag säga!) och bror 1 och mannen la syll o reste första varvet reglar.
    Sen på fredagen kom föräldrar och svärföräldrar, bror 2, bror 3 och syster, och jäklar vad det byggts nu. :) Dessutom kom en svåger och bytte när bror 2 och 3 for hem i lördags, o en svägerska kom också och var med på påskmiddagen som dukades för 13 pers hemma... Har med andra ord varit fullt hus hemma i påsk, jag har lagat mat, kokat kaffe, lagat mat, diskat och städat, servat, varit mamma och burit spont, tegel och pekat med hela handen.
    Det står nån typ av jättehusskal på vår tomt nu, men det känns lite nedrigt att det saknades både fasadgips, råspont och takpapp i leveransen. Men det är iaf på gång, nu är det bara resten kvar, vi hoppas få ihop det till ett hem i sommar och höst. :)

Men det märks att man är gravid, är helt slut och färdig nu, och då har jag inte spikat nåt! Även markservice tär på kroppen.

Jag kommer gärna på fikat Lady, men med bygget på g så kan jag inte lova 100%. Kanske kan komma med mina små vilddjur..? Tar gärna adressen i så fall.
    Kram på er alla!

• Jolinsfaster

Lady: Tack för adressen. Ska bli riktigt kul!

Jag kan behöva nåt kul att se fram emot. Idag har jag varit och pratat med advokaten, och det såg inte så ljust ut för en strid. Mitt bästa alternativ förutom att skriva på var att kräva skadestånd. Skillnaden mellan ett ev skadestånd och erbjudandet jag fått är 11 000 minus skatt. Advokaten kunde egentligen bara råda mig att ta erbjudandet med tanke på att en skadeståndstvist minst tar ett år (!) och så som min livssituation ser ut i dagsläge är det inte rätt att ta den striden just nu. Jag har liksom lite annat att tänka på. Spelar egentligen inte hur mycket fel jag tycker att företaget har gjort. Det kommer inte ändra att jag blivit uppsagd, och även om jag skulle på nåt vis lyckas få uppsägningen hävd lär ju inte stämningen på kontoret vara den bästa när jag kommer tillbaka. Känns så klart som ett nederlag att skriva på, men ibland måste man väga viljan att ha rätt mot uppoffringarna rent fysiskt och psykiskt. Vill ju vara en slagskämpe, så jag hoppas att jag inte gör er besvikna nu. Just nu väntar jag bara på att facket ska gå igenom beslutet en sista gång så jag kan skriva på.

Blir till att ringa Försäkringskassan också och be om att få papper för arbetslösa. Vad deppig jag blev nu... men jag vet att det här är rätt beslut. När jag skrivit på kan jag lägga den här skiten åt sidan och bara ägna mig åt bäbisen. Jobb känns så oviktigt i jämförelse med varelsen i magen som försöker stötta mig med sina sparkar.

Svar på tråden bf-juni västerås