***Hallsberg***
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
Stocksätter är upptill 6an. Högstadiet finns fram på Hallsberg ligger brevid ishallen.
Ja Knuten är ett äldreboende, ligger ett stenkast från där ni ska bo ungefär.
bullar - har inte kunnat göra ät bara bullar förrän...tadaaa...jag låna cattas BAKMASKIN!!!
totally kärlek!
loppis - inget fel med det tycker jag. lika begagnat som grejer från köpsajterna, plus att det har sin charm att gå o pilla o kika...
bebiskläder/grejer - vi har inget kvar till nästa tös. lite kläder har vi i en kasse men thats it. De allra minsta kläderna förlorade vi olyckligtvis. (dessutom så skulle dom nog inte va så fräscha efter några år på vinden
). Spjälsäng, leksaker osv har vi sålt eller gett bort.
kalas - färdigfixat kalas där man bara betalar o lutar sig tillbaka är ju klockrent!! Skönt o slippa städa efter sig osv. Dessutom så är nog de"dyra partajen" poppis så ungarna kan skryta om det i skolan (så var det när jag va liten iaf. dyrast kalas = coolast). Inte konstigt att jag va världens tönt då eftersom jag bara hade hemmakalas.
hemmakalas gillar jag som f-n. Personligt o mysigt!! Love!
Förra året skulle vi ju ha beachparty när viktoria fyllde men struntade i det. Finns lixom ingen vits o bjuda folk man inte umgås med i vanliga fall
men i år jääälar ska det bli av!
sommarblomman - just jump inside the box!! ![]()
Sommarblomman- Mitt tips är att du besöker alla äldreboenden och "visar upp dig", sen bildar du dig en uppfattning i hur det är där. Kanske kan sätta upp dig på timlistan på de olika ställena och "provjobba" och se hur det är på de olika ställena!?
Om du hellre vill ringa så kan du ringa: 685000. Då kommer du till Hallsbergs kommuns växel, sen ber du dom koppla dig till det stället du vill komma till.
Knuten- Hemtjänst (norra sidan, området där du bor)
Wernersbacke- Äldreboende/psyk/demens (Norra sidan, området där du bor)
Åsen- Hemtjänst (Mitt uppe på Hallsberg, centralt)
Kullängen-Äldreboende/kortidsboende/psyk/demens (södra sidan, nere vid vårdcentralen)
Sen har du utanför Hallsberg: Esslatorp - Äldreboende (Vretstorp, Dit går bussar)
Sköllergården- Äldreboende (Pålsboda, dit går buss)
Hemtjänsten i Pålsboda (vet ej namnet där)
Finns mer.. Kanske finns någon annan här inne som vill fylla i.
Bra att du sökt i Kumla också.
Själv jobbar jag på Kullängen, MEN det är inget jag rekommenderar! Det har blivit mycket sämre där. Dålig chef osv. Det är många som har flyttat därifrån till Kumla istället, som tydligen ska vara mycket bättre.
Som jag sa ovan.. Gå dit så får du bilda dig en egen uppfattning.
Lycka till och hoppas jag kunde hjälpa dig med något!
/Marie
bra sammanfattning marie!!!

Var på arbetsförmedlingen igår och kan tipsa om:
http://pb.arbetsformedlingen.se/Standard/SokViaArbetsort/VisaPlatsannonsViaArbetsort.aspx?ids=10096625&o=18&k=1861&returntourl=http%3a%2f%2fplatsbanken.arbetsformedlingen.se%2fStandard%2fSokViaArbetsort%2fSokresultatViaArbetsort.aspx%3fq%3ds(ld(199)l(18)k(1861))a(20)sp(65)sr(1)c(3F88C36B)%26ps%3d
Sommarvikarier osv. Ett av info mötena är nu på torsdag om du kan komma ifrån, då får man träffa endel av cheferna och personligen lämna CV osv
Där står alla telefon nummer/direkt nummer till respektive område.
Donnis: Ååh, en till bakmaskinsfantast.
Har Du något favoritrecept?
Själv har jag jobbat nästan 3 år på Kullängen, fast det var ett tag sen
och då var det super bra. Men har hört att dom dragit ner väldigt på personal och gjort om mycket och så är det nog på många ställen runt om i kommunen, har inte så bra koll.
Tänk det var tider det! Levde på att vara TIM anställd på Kullängen, först dagar/kvällar och sen gick jag nätter. Bodde i min lilla etta på Östra Storgatan på enbart TIM.. haha skulle jag aldrig våga nu, härligt vara ung
Var ju iofs själv då, utan barn men ändå. TIM är ju liksom inte såå skäkert ändå ![]()
.. Som sagt andra tider NU!
Det är inte lätt att vara timvikarie idag. Nu har det gjort om så att de fastanställda har fått pusslat ihop det så mycket enbart för att kommunen ska spara mer pengar på att slippa ta in timvikarier hela tiden.
Sen kan man nästan tro att man har ett väldigt avancerat yrke som kräver flera flera års pluggande på universitet osv.. Med tanke på att ett vanligt jobb så har man provanstälning som vanligast 6 månader innan man blir fast.
Själv jobbade jag som timmis i 6 ÅR innan jag blev fastanställd. Så LÅÅÅÅNG provanställning kan man säga!!
Vet andra som slitit/sliter än med att få in foten och bli fast. Man vill liksom inte släppa taget när man gått år efter år och samlat de förbaskade laspoängen. Kan säga att JAG hade dragit för länge sedan om det inte varit för att jag haft så många laspoäng.
Sen har jag haft oturen och fastnat mellan "stolarna" och varit tvungen att koppla in facket. Eftersom chefen gång på gång gjort tjänstefel etc.
Så i mitt fall har man fått slita hårt för att komma dit man är idag. Inget märkvärdigt men det är ett jobb, och jag tycker om att jobba med människor. Dock så tycker jag att det borde vara mer "värt".
folk tror att det bara handlar om att torka människor i röven, men det är sååå mycket mer.
Jaja.. Om jag hade obegränsat med pengar hade jag sagt upp mig direkt och börjat om från ruta 1 igen och då skulle det deffenitivt inte bli inom vården.