• MinGu

***Hallsberg***

Då kör vi igen då!

(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)

• Svar på tråden ***Hallsberg***
  • Pia J

Hanna- en skulle kunna säga att vi kommer bli kollegor i framtiden 

Waersta- ÅÅÅ   "gravidbudet", ska vi patenta!? Samma som -eat all u can buffé på Sveas... vaaaarför finns inte det.. :-P

shit happens
  • MinGu
    Pia J skrev 2010-02-24 12:55:22 följande:
    Hanna- en skulle kunna säga att vi kommer bli kollegor i framtiden  
    Där ser man! Trevligt!
    ♥♥ INGRID & GUSTAV - Mina För Evigt ♥♥
  • planerat09

Tina- Stämmer bra. Behöver inte redovisa mitt privatliv här men jag har inget att dölja. Så jag väljer att dela med mig av mitt liv och mitt förgångna..

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg att jag jobbade fr 16 års ålder UNDANTAGET DÅ JAG FÖDDE BARN.

Jag började när jag var 16 och jobba. På sidan av skolan.
    När jag träffade Magnus så gick jag fortfarande i skolan. Tog studenten 97. 98 jobbade jag inom lokalvård (inge höjdar jobb, men det gav pengar) i samma veva blev jag gravid. 99 föddes Cajsa. Var då hemma tills det var dags igen då Amanda kom till världen 01. 
    02 började jag igen på samma företag som jag jobbade på innan jag fick Cajsa. 
    Var mitt bästa jobb. Jag och en till städade hela ahlsells. Hade nära hem och bra arbetstider och hyffsat betalt. och skit skoj med massor av människor som man träffade varje dag.
    Efter 2002 då Magnus och jag gick skilda vägar så har det bara rullat på för mig.

2004 fick jag chansen att utbilda mig till USKA. Det jag velat en längre tid. Självklart hoppade jag på och tog den chansen.

Under tiden jag studerade så hade jag alltid jobb på sidan av.

Efter USKA examen så fortsatte jag på Kullängen och det är där jag är i dag.

Så jag kan inte påstå att jag varit utan jobb så länge. När man får barn är man inte arbetslös Det anser inte jag iallfall!

Ja då vet alla som hänger på denna tråd hur mitt liv varit på arbetsfronten. Varsågoda det bjöd jag på!{#lang_emotions_wink}

• planerat09

.. och för att FÖRTYDLIGA IGEN är att ALLA som är ARBETSLÖSA är INTE värdelösa och lata!!! INTE ALLA, MEN det finns en hel del där ute som är det!!!

INTE ALLA!! INTE ALLA!!! INTE ALLA!!!

Om ni som är arbetslösa tar åt er iallafall hmm.. då vet inte jag var ni har ert självförtroende om ni känner er träffade!? Känner ni er lata?! såå... jaa ta åt er av det jag skriver då!

Jag står för det jag skriver och jag menar inte det ni försöker förvränga att ALLA är lata och inte vill jobba. Utan JAG skriver att många är lata och inte anstränger sig.

Om man bara är ute efter jobb som man är utbildad inom. Ja då kan det vara svårt.
    Men man måste ibland utvidga sina vyer och kanske inte får ta det jobb man vill ha.
    Livet är inte en dans på rosor!

TAck för ordet!

• planerat09

Tina- Att du inte satsar inom webdesign då?! Du har ju kunskapen och jag har ju sett din sida. Du kan ju det där. Vad har du att förlora?! Du kan bara vinna!

Våga satsa vettja!

• Waersta
    planerat09 skrev 2010-02-24 13:22:24 följande:
    .. och för att FÖRTYDLIGA IGEN är att ALLA som är ARBETSLÖSA är INTE värdelösa och lata!!! INTE ALLA, MEN det finns en hel del där ute som är det!!!INTE ALLA!! INTE ALLA!!! INTE ALLA!!!Om ni som är arbetslösa tar åt er iallafall hmm.. då vet inte jag var ni har ert självförtroende om ni känner er träffade!? Känner ni er lata?! såå... jaa ta åt er av det jag skriver då!Jag står för det jag skriver och jag menar inte det ni försöker förvränga att ALLA är lata och inte vill jobba. Utan JAG skriver att många är lata och inte anstränger sig.Om man bara är ute efter jobb som man är utbildad inom. Ja då kan det vara svårt. Men man måste ibland utvidga sina vyer och kanske inte får ta det jobb man vill ha. Livet är inte en dans på rosor!TAck för ordet!
    Skrik inte så, jag får ont i öronen.
    Du får tycka precis som Du vill, det får jag också. Men jag blir inte sur på Dig för att Du tycker som Du vill.
    Jag tycker bara inte som Du.
  • Pia J

Waersta- nope, har inte varit på nån barnmässa- så du måste informera om det är nåt å ha
    Vad som säljs etc.
    Förresten hitta ni nån sån där vagga?

shit happens
  • MinGu
    planerat09 skrev 2010-02-24 13:22:24 följande:
    .. och för att FÖRTYDLIGA IGEN är att ALLA som är ARBETSLÖSA är INTE värdelösa och lata!!! INTE ALLA, MEN det finns en hel del där ute som är det!!!INTE ALLA!! INTE ALLA!!! INTE ALLA!!!Om ni som är arbetslösa tar åt er iallafall hmm.. då vet inte jag var ni har ert självförtroende om ni känner er träffade!? Känner ni er lata?! såå... jaa ta åt er av det jag skriver då!Jag står för det jag skriver och jag menar inte det ni försöker förvränga att ALLA är lata och inte vill jobba. Utan JAG skriver att många är lata och inte anstränger sig.Om man bara är ute efter jobb som man är utbildad inom. Ja då kan det vara svårt. Men man måste ibland utvidga sina vyer och kanske inte får ta det jobb man vill ha. Livet är inte en dans på rosor!TAck för ordet!
    Det är INGEN som har påstått att du sagt att alla arbetslösa är värdelösa och lata. Jag har däremot ifrågasatt några andra av dina "sanningar".

Visst måste man vidga sina vyer men även om det vore så att det är svinenkelt att få jobb inom vård och barnomsorg, vilket du påstår att det är och jag påstår att det inte är, så är det ju också så att inte alla passar inom dessa områden. En kompis till mig är lastbilschaffis och håltagare, arbetslös, stor och burdus karl. Jag skulle inte nog vilja att han tog hand om mina barn på dagis, inte heller om min mormor på hemmet, han är dock inte någon sämre människa för det. Han vill jobba, han söker det mesta, men det finns inga jobb. Just nu är han dock en av de som är glada för snön för han är ute och skottar åt min mans firma... DET är han glad för...
  • Waersta

Pia: Självklart! Jag kan ringa om jag hittar något som är nåt att ha. Tror det brukar vara erbjudanden och grejer.
    Både ja och nej, Bs mamma ska sy/snickra en, men den är ju inte klar än.

• MinGu

Jag har inte varit i Karlstad på mässa, däremot i Stockholm på Underbara Barn. Det var trevligt, massa skojiga saker och jag vann Liberos förstapris, en resesäng och två bautakassar med bebisprylar! Kul att släpa hem på tåget må jag säga...

Svar på tråden ***Hallsberg***