planerat09 skrev 2010-02-24 12:13:02 följande:
Jag skrev i förra inlägget:Jag har inte påstått att det är LÄTT, men allt går om man bara ger sig f*n på det!Nu drar jag inte in de som verkligen är sjuka och har sådana bidrag, men såna som bidragen kommer i fel händer på!!!!!!!!Påstår nu inte att ALLA är så, men MÅNGA! ( dvs lata och sitter på röven)Så läs gärna ALLT först innan du lägger din kommentar!
Jag läste allt, exakt vartenda ord du skrev, och nu har jag läst igen och jag uppfattar det precis på samma sätt igen. Du säger att alla kan få jobb, bara man ger sig f-n på det. Du säger att det är svårt att få jobb som läkare. Du säger att det är lätt att få jobb som USK, VB osv. Jag håller inte med.
Jag säger att det inte är så enkelt, alla kan inte få jobb hur gärna de än vill. jag säger att visst finns det yrken där det råder brist på arbetskraft, men till många av dessa yrken så krävs det en lång utbildning. Jag säger också att det inte är lika lätt att få jobb ai bl vården som du vill ge sken av att det är. Du säger dessutom själv i ett inlägg att det är svårt att dra sig runt som vikarie inom vården då det sparas in på just vikarier.
Och jag säger som Waersta, om man nu är arbetslös och gjort allt för att få ett jobb men inte fått något, vad ska man då leva på om man inte skulle få bidrag..?
Jag tror fortfarande inte att det är många som hellre sitter på arslet än att jobba, kanske ser det ut så i din umgängeskrets men definitivt inte i min.
...och nä, jag tar inte det du skriver personligt, jag har aldrig någonsin varit arbetslös, jag har även haft fast anställning då jag pluggat. Jag ligger inte heller direkt i riskzonen för att drabbas då jag utbildat mig till ett bristyrke och kommer att vidareutbilda mig till ett yrke där det kommeratt råda ännu större brist.
Och för att förekomma så nej, det är inte hugg eller mothugg, det är att skriva sina åsikter och att kommentera det man tycker är fel, dvs diskutera. Jag gillar att diskutera och för att förekomma igen så innebär det inte att jag är på dåligt humör...