***Hallsberg***
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
haha smart tänkt Bea
Jag säger aldrig mer höggravid i Juli! Så nästa bebbe får allt bli en vår bebis eller höst. Fast ja, inte alltid lätt att planera! Blir ju när det blir så att säga.. Nelly hann vi knappt börja med innan det var klart ![]()
Minlie: Palmolja = skit, men billigt för de som leverantörerna. Palmolja använda främst i livmedel men även i möbler, smink m.m.
www.greenthefilm.com Ta en titt på filmen, den beskriver läget rätt bra. Den är lång men väl värd att titta på. ![]()
Tyckte det var helt ok att vara gravid mitt i sommaren, men det beror ju på hur man mår och hur varmt det är.... Hellre det än mitt i vintern, så jäkla jobbigt med vinterkläder och bautamage.. ![]()
Har du förmodligen rätt i
haha, inte lätt hitta en jacka som går runt! Jag hade ju jordens kula, bara rätt ut så fick knappt plats bakom ratten sista veckorna
Fast mådde toppen, var lite (läs ett par liter) för mycket vatten i kroppen för min smak av värmen bara.. hihi
Nej nu fastnade jag för länge här. Dax att göra lite nytta igen.. fastnade med kaffekoppen efter maten
Fixa innan lillan vaknar sen ska vi ut i snön!
jag gillar alla möjliga kalas..
Mamma ordnade "Fångarna på fortet","vattenballongkalas" och massa annat när jag var liten, det var kul!
Men Lek och bus samt Badet kommer det lugnt bli nån gång för oss med!
Ja jag hade ju tänkt att det skulle vara vår snart.... å så nu när jag är gravid, tji fick jag ![]()
Jag tror att det är sånt barnen kommer att komma ihåg. Det man har "hittat på själv".
Förra året hade som sagt C en filmkväll med enbart tjejer. Ni kan tänka er vilket fnitter det blev, men roligt hade dom. Avslutet blev att det gick upp till backen och åkte pulka.
A hade faktiskt kalas på lekobus förra året, Året innan hade A "pjamas party" men det blev mer ett "vattenkalas" där alla barnen hade vattenkrig eftersom det var supervarmt ute. Kul hade dom vill jag lova! Vädret har alltid varit strålande solsken när A har haft sina ute kalas, så vi har verkligen haft tur med vädret hittills.
Det som JAG tycker har varit mest lyckat var nog "piratfesten" när A fyllde 6 år. Det blev riktigt uppskattat av både barn och föräldrar.
Jaja... Nog om kalas och övergår till Uffes lada.....
Var det någon mer än vi som var där i Lördags? Vilken flopp!
Att dom inte ställde in det istället. Eftersom de hade varnat att det skulle bli snökaos redan dagen innan. Stackars de som stod och sålde. Kunde inte ha fått in så mycket i kassan.
Vi funderar på att stå nu till helgen då löningen kommit, men vi får se. Stefan är lite små krasslig. Vi har sååå mycket som vi behöver bli av med.
Allt är klart och nedpackat för att åka dit. Nu är det bara att vänta tills rätt tillfälle kommer. När det nu blir!? 

Nu ska jag upp och baka bröd med solroskärnor och filmjölk.. mums!
Finns det någon här som sitter på något smarrigt mat eller bakrecept? Dela gärna med er. Jag är jätte intresserad av nya spännade recept!
Ha en bra kväll!
/Marie
Åh...jag är kass på både matlagning och bakning... Här är det Magnus som står för det mesta i köket, han är skitduktig! Fixar alltid häftiga/roliga/smarriga menyer när vi har folk hemma...
Jag bakar typ kladdkaka, det är jag KUNG på efter att ha bakat X antal olika sorter till en kompis 30-årskalas i somras, var ju tvungen att provbaka ett antal varianter innan jag bestämde mig för vilka det skulle bli... I övrigt blir det väl bullar då och då och negerbollar. Paj, med frukt och bär är jag också hyfsad på, men det är nog allt tror jag...hemmagjord marknadsnougat är också fint, men det var länge sedan jag bakade och jag har nog tappat bort receptet...
Ang. Uffes så bestämde jag mig för att strunta i att ställa mig där. Det jag vill bli av med är mest bara bebisprylar och bebiskläder och det har jag ju hört går mindre bra att sälja. Ska ge bort det istället, min kusin ska ha barn i höst så hon ska få rubbet och det vill inte säga lite...
Större grejer, som spjälis, barnvagnar, vagga, babysitters, hoppgunga, babygym, babyskydd mm ska hon få kolla över och säga vad hon vill ha, resten får vi se vad vi ska göra med....
Man kan inte vara bra på allt Hanna
haha
Jag älskar att laga nya rätter och baka men har väl inte alltid motivationen eller väljer att lägga tid på det. Men är riktigt kul när man väl gör det! Brukar bara till kalas också sådär, annars försöker vi undvika fikabröd. Jag dricker alltid slät kopp kaffe men fikabröd är ju bra om man får främmande, så bullar har vi alltid i frysen. Dock inget vi äter allt för ofta faktiskt. Blir mer mellanmål efter skolan och Nelly äter alltid mellis, frukt osv.
Vi är typ aldrig på Uffes. Köper lite smås aker där men aldrig på loppis. Inte så mycket för det om jag ska vara ärlig. Eller ja böcker/tidningar och sånt kan man ju fynda men nja.. sälja däremot skulle jag kunna tänka mig. Säljer dock lite på tradera och blocket vilket fungerar topp för mig! Bebbesakerna vill man ju spara till kommande
Kalas tjejen är hyffsat nöjd vill jag lova! Riktigt kul! Sånt värmer och skoj pappa och hon gjorde något lite extra tillsammans
Jätte fina presenter också och allt fungerade super runt omkring!
Väntar på att dom ska komma hem. Här blir det stekt korv, mos i tunnbröd med rostad lök och räksallad. På begäran av mellantjejen så då får man fixa ![]()
Nä, och det behövs ju inte när man har en man som är bra på det mesta!
Magnus är värsta kakmonstret men jag gillar inte kakor något vidare så oftast fikar jag inget alls till kaffet, om jag ine bakat kladdkaka då förstås
Är dock grymt svag för dammsugare vilket mina vänner tagit fasta på så det är mer regel än undantag att der har med sig en hyfsat stor laddning när de kommer på besök...
Jag gillar loppisar, kanske inte klädshopping, men prylar...