• MinGu

***Hallsberg***

Då kör vi igen då!

(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)

• Svar på tråden ***Hallsberg***
  • minlie

Man måste inte bjuda 10 barn på Alléhallen men 10 barn (10kompisar+födelsedagsbarnet) för att födelsedagsbarnet ska gå in gratis Man kan bjuda hur många man vill!

Nelly 07 ♥
  • minlie

Bea: Det låter lite som nin karl det! haha Tur jag är åt båda hållen.. mer åt fix och pyssel! Fast älskar iofs tekniska prylar också! Fast vi pysslar endel på öppna förskolan och hemma också, är skoj också

Nelly 07 ♥
  • Waersta

Superbilligt med badet ju! Nästan så man kan dra ihop ett gäng ungar en vanlig dag fast man inte ska ha kalas eftersom de får fika och grejer.

Jag pysslar aldrig! Handlar helst på internet och vill gärna få sakerna levererade till dörren.
    Det handlar nog egentligen om tidsbrist, de tiderna jag vill handla är inte affäerna öppna samtidigt som utbudet är så otroligt mycket större på internet.

Skulle vilja testa "mat till dörren" men där blir jag snål. Dessutom vill jag gärna titta och läsa på maten innan jag handlar den. Får spunk på all palmolja som de använder.. Senast igår såg jag den i två olika glasspaket. *muttrar*

• planerat09

Det där mat till dörren finns väl inte i Hallsberg längre?!
    Om det kommer tillbaka till Hallsberg igen så kan jag varmt rekommendera det.
    När Cajsa var liten så utnyttjade vi den tjänsten väldigt mycket. Det var kanonbra. Slippa släpa med små barn i affären när man ska storhandla mat. En väldigt smidig och superbra påhitt. Synd att det försvann. Vet att man kan få den tjänsten om man bor i Örebro.

Hojjta gärna till om det är någon som hör att den har kommit tillbaka till vårt område!
    Perfekt för mig och alla andra som har svårt att få tag på bil när man väl ska åka och handla. Antingen har sambon den eller så är vi för trötta för att åka helt enkelt. Alltid är det något!

• Waersta
    planerat09 skrev 2010-02-22 13:00:25 följande:
    Det där mat till dörren finns väl inte i Hallsberg längre?!Om det kommer tillbaka till Hallsberg igen så kan jag varmt rekommendera det. När Cajsa var liten så utnyttjade vi den tjänsten väldigt mycket. Det var kanonbra. Slippa släpa med små barn i affären när man ska storhandla mat. En väldigt smidig och superbra påhitt. Synd att det försvann. Vet att man kan få den tjänsten om man bor i Örebro.Hojjta gärna till om det är någon som hör att den har kommit tillbaka till vårt område!Perfekt för mig och alla andra som har svårt att få tag på bil när man väl ska åka och handla. Antingen har sambon den eller så är vi för trötta för att åka helt enkelt. Alltid är det något!
    Tja, Du kan ju alltid vända Dig till dessa: http://www.bramathemma.se/#/vi-finns-har/index6,124.htm
  • MinGu

Badkalas låter ju toppen, liksom Lek- och Bus och allt vad det nu finns. Slippa fundera på vad man ska hitta på. Långtråkigt tror jag knappast det blir, snarare tvärtom. Just nu spyr jag på alla maskeradpartyn!

Jag pysslar inte heller mer än nödvändigt och vad är nödvändigt? Äger inte ens en symaskin, är det något som ska sys i vår familj så får mamma eller Magnus fixa det, jag vägrar! Det pyssel jag gör med barnen är som max att pärla eller pluppa... Rita lite och måla, kladda med fingerfärg. Klipp och klistra..? Näe...det gör de så bra på dagis!

Internetshopping är toppen! Är också sugen på att testa "mat till dörren", fy sjutton vad smidigt, slippa åka och shoppa, släpa matkassar osv. Perfekt!

♥♥ INGRID & GUSTAV - Mina För Evigt ♥♥
  • planerat09

Då när vi beställde "mat till dörren" var från hmm... hette det spar?! Nuvarande Willys tror jag det var. Kanon! Man "gick i affären" via internet och kryssade för vilka varor man skulle ha. Så synd som sagt att det försvann.

• minlie

Är smidigt värre med färdiga kalas sådär! Speciellt när barnen börjar bli så pass stora att vanliga kalas är för töntigt! Föreslog ju typ film/disco kväll med lite gott käk som tex tacos eller annat. Meeeen neeeej det skulle bestämt vara bad på Alléhallen! Strax dax och hon är hyffsat taggad Skoj när det blir så uppskattat!

Är smidigt att klicka hem saker från nätet! Aldrig provat mat faktiskt och tror inte jag skulle det heller. Jo kanske om vi låg dyngsjuka. Men annars vill jag nog plocka själv vad jag ska handla. iallafall frukt/grönsaker/bröd osv. Men om man provar kanske man är nöjd! Vad vet jag

Bea: Palmolja i glass??

Nelly 07 ♥
  • Waersta

Kanske skulle kolla när Alléhallen öppnar efter sommarstängningen, kanske kan ha badkalas då, om alla barn utrustas med simdyna och armpuffar kanske det går vägen.

Vi har ju "planerat" så fiffigt att alla kids fyller mitt i sommaren.. {#lang_emotions_dreamer} Nästa bebis får minsann komma under det kalla halvåret så man slipper jordgubbstårta och utomhuskalas.

• MinGu

BRA planering Waersta, låter som en höst/vinterbebis nästa gång vore på sin plats...

"Våra" är ju hyfsat spridda, april, 2 x augusti och december.

♥♥ INGRID & GUSTAV - Mina För Evigt ♥♥
Svar på tråden ***Hallsberg***