***Hallsberg***
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
Då kör vi igen då!
(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)
Tja Tja!!
Huuaa.... Här har vi haft maximal otur eller kanske tur!?
Ja som alla vet så håller snön på att smälta bort. Det för med sig både goda och tråkiga saker. Det bra är att våren inte är långt bort och det dåliga är att snön är rätt tung när det blir töväder och ligger på bla taken. Jajjemensan.. Vi hade tur/oturen att all snö som låg på vårt nya hustak åkte kana ner på de glatta tegelpannorna rakt ner på vårt altantak......PANG!!! BRAK!!! SMACK!!
Jaha men vad bra. Då slipper vi montera ner hela det taket i sommar, då vi ändå hade tänkt att bygga ett nytt soldäck + altan.
Det var riktigt tur att ingen kom till skada. Det var en mäktig smäll och kraft som tom. böjde fint till järnstaketet vi har runt.
Skotta skotta skotta för er som inte vill ha ett mosat tak!
Passa er också så ni inte kommer under ett sånt "snöfall"!
Nää nu är det sängen som väntar. Har varit en lång dag med både skottning och knåpandes vid symaskinen. Är äntligen klar med klänningen som en kompis lilltjej ska få.
Bilder på det mosade altantaket finns att skåda i bildgalleriet för er skadeglädjare!
Shit vikket brak!
Planerat - Aj... Lät inget vidare med altantaket, men som sagt, tur att ingen hamnade under snön och att taket ändå skulle bort...
Inte kul när saker går sönder, otäckt och tur ingen kom till skada!
Nu sticker vi till Lek- & buslandet och röjer! Bilen full, ett helt tjejgäng! ![]()
Ja verkligen tur att inte vår lilla kisse var där just då!
Som tur är så vill hon inte ut när det är så mycket snö som det är nu ute.
Tur att ingen av oss är rökare och skulle ut och ta ett bloss på altanen just då.
Det hade bara blivit mos av den som stått där. Urs vill inte ens tänka på det!
I dag blir det att försöka såga upp allt virke. Blir en del ved.
har en sambo och barn på allebadet.. jag ska försöka röja lite här hemma!
Sen kommer mamma och pappa på söndagmiddag. Lax står på menyn idag!
Jag har verkligen sömnsvårigheter nu...hua.. det känns när man inte får jämn nattsömn en längre tid...
Nååååå Bea, mätt & belåten efter kondisbuffén??
Här är man lagom mör efter 4 timmar inne i stan, phu! Men kul har vi haft och nöjda barn. Åt lunch på Lek & bus också, så var bara att lägga lillan när vi kom hem, deckade rätt rejält
Full fart hela sportlovet! Haft kompisar som sovit över, sovit över hos kompisar, vart ute i snön en massa, skidor, pulkabacken, bio besök, bad på Alléhallen x antal gånger, lekt med kompisar, shoppat, kalas i massor.. jaaa, är det något vi inte hunnit med 
Nu ska jag och lillan åka ner på Hallsbergstvätten och tvätta av bilen, bäst passa på när det är mildgrader.
.. kanske att ta det lugnt!?
*ironisk*
Lugnt? Nähej eller jooo, det har vi allt hunnit med också, sovmorgon varje dag. Tror jag väckt dom en dag bara & det var för Lek & bus så då gjorde det nog inget 
Men orka mer snö? Vill ha vår NU!
Mina kusiner med familjer drar till Thailand i 1 månad om sisådär.. 2 timmar (!!!) tror dom kommer ha betydligt härligare än här hemma.. ahhh vi får iallafall ett kort, man får drömma sig bort lite haha
Trevlig måndag i snöovädret till alla!