• MinGu

***Hallsberg***

Då kör vi igen då!

(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)

• Svar på tråden ***Hallsberg***
  • Pia J

Hej svejs!

Hanna- hoppas Gustav blir helt frisk snart...kraken!

Och det med tandläkaren, är väl olika. Nina blev kallad när hon var 2 och sen 5. Så skulle det förmodligen bli med Ronja också.

shit happens
  • minlie

Morrn!

Jag lever! Men har mycket att greja med så därför jag inte syns här

Hanna: Kul att Ingrid var så duktig hos tandläkaren! När jag var där med Nelly så gapade hon knappt, visade tänderna på håll bara {#lang_emotions_dreamer} fast dom såg ju vad som skulle se ändå.

Nedräkning för OP för min del. Usch usch.

Ha en fin torsdag!

Nelly 07 ♥
  • MinGu

Tina - Ingrid gapade knappt heller första gången vi var där, men den här gången fick de räkna och känna på alla tänderna och kolla bettet och allt... Duktig, men någon leksak ville hon inte ha! Nej nej!

Det är skönt när det är över Tina, snart så slipper du skiten!!

• Pia J

har fått hem bebis räzern! WooHOOo!

OP går bra ska du se Tina, skönt att slippa besvären efteråt!!

Hanna- ingen leksak. De där snurrorna är ju värsta rooooliga ju!

shit happens
  • Missvampiria

Neo går hos tandläkaren hos Thea, vet inte vad dom har för undersökningsåldrar...
    Kul att Ingrid var så duktig

~Neo 16/1-07 och Tim 4/1-10~
  • planerat09

Morrn Morrn eller rättare sagt God förmiddag! {#lang_emotions_wink}

Urs här pratas det tandläkare..

På tal om tänder och mun så var det ingen trevlig middag här i går vill jag lova. Slutade med att vi slängde ut den!

Vi skulle äta super god kycklingfile med ris och grönsaker...mmmm Tar en rejäl bit i munnen tuggar några gånger...åhhhhhh vilket stort kycklingben jag har i munnen! (tänkte jag) plockar ut det direkt och upptäcker med fasa att det inte alls var något kycklingben utan en stor glasbit! Och där satt jag i samma veva och matade lilla juvelen med samma mat. Sambon tänker samma sak som mig direkt. - Jaha då har vi också blivit drabbade av glas i kyckling nu då!
    Stefan rör runt i sin egna mat med gaffeln och hittar även han en stor glasbit.
    Vi kastar ut allting och blir riktigt äcklade av maten! Innan vi hinner slå nr till Kronfågeln så hittade vi var glasbitarna kom ifrån. Det var ifrån glaslocket som vi hade på riskastrullen. Fattar inte riktigt hur det kan ha gått till, men därifrån var det iallafall.
    När choken lagt sig så kom tankarna- Tänk om lillan fått glaset i munnen eller om stora tjejerna varit hemma och fått i sig glaset! Urs.. 

Var tvungen att ta bild på det läskiga bitarna man haft i munnen och knaprat på. {#lang_emotions_surprised}  Finns i mitt bildgalleri. 

• minlie

Tack tjejer för bra ord inför OP, behövs vill jag lova.. synd man inte får ha älsklingen med och hålla handen

Nyss käkat lunch här, rester från igår, köttfärslimpa, potatis och brunsås. Nelly älskar det så åt massor och nu sover hon efter en förmiddag på öppna förskolan med en kompis och hennes kids.

Otäckt med glas i maten! Hoppas ni inte mixat ner glas i Sannas mat bara, för antar hon inte äter bitar från ris och kyckling när hon är 7 månader. Usch och fy. Aldrig blivit drabbade av det, har hittat någon plastbit i mat någongång men inget annat.

MissV: Thea går jag också på, super bra och mysigt där!

Nelly 07 ♥
  • minlie

Påsk är ju snart! Vart tar tiden vägen, bara rusar fram! {#lang_emotions_surprised} Tjejerna vart super glada när du hölls och målade påskabrev här om dagen när jag berättade att jag sparat en helt stor kasse med brev från förra året som aldrig vart utdelade! Så nu slipper dom måla lika mycket Mindre jobb och mer godis tyckte dom!! {#lang_emotions_dreamer}

Jag brukar inte sätta upp så påskiga gardiner men byter till vår gardiner runt påsk, men sen får dom sitta. Påskris är ett måste och ett par tuppar. Annars brukar inte vi heller påska ut allt för mycket. Såklart påskpyssel och blåsa och måla ägg och påskateckningar osv. Givet är ju att pynta äppeträdet med masssssa fjädrar också! Och sen Harens Äggjakt som vi knåpar ihop när dom ska leta efter sina påskägg! {#lang_emotions_tongue_out}

Nelly 07 ♥
  • planerat09

I dag blir det hemmagjorda biffar med potatis, sås och grönsaker.

Nee Sannas mixade mat som hon skulle få igår kastades också. Inge mer glas här inte!
     {#lang_emotions_undecided}

Ja Påsken närmar sig mer och mer. trevligt, trevligt!{#lang_emotions_smile}
    Men först dop, sen påsk!
    Prästen var hemma hos oss igår. Vi gick igenom dopet och hur det kommer att bli. Riktigt trevligt det med faktiskt. Bra präst också!
     Ja så nu är det bara att invänta den stora dagen. Har nog det mesta under kontroll för en gång skull!{#lang_emotions_wink}

I dag fick vi hem den signerade skivan till Sanna.   För evigt och för alltid av Elin Örebrand. Sååå underbar låt!

Nää nu väntar en sen lunch.

Ha en bra dag i det vita landskapet!{#lang_emotions_dreamer}

• Waersta

Kul med dop! Mina två pojkar är döpta, men jag har efter det gått ur kyrkan och kommer inte döpa bebisen som ligger i magen. Jag kan inte stå för det man lovar när man döper sitt barn, att man ska ge barnet en kristen uppväxt. Likadant med faddrarna som man väljer "Faddern ska vägleda barnet i den kristna tron." Finns ingen i min släkt/bekantskapskrets som skulle klara av det iaf..

Jag förstår de som vill döpa sina barn, men min åsikt är den att om man inte går i kyrkan regelbundet och tillber gud, då är det fel att döpa barnet i kyrkan. Synd bara att jag inte förstod det lite tidigare..

Svar på tråden ***Hallsberg***