• MinGu

***Hallsberg***

Då kör vi igen då!

(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)

• Svar på tråden ***Hallsberg***
  • Donnis
    minlie skrev 2010-03-04 12:28:10 följande:
    Hårstudion är superbra! Annars har jag klippt mig på salong Meri och Palatset, också riktigt bra båda två Varit på USÖ nu på morgonen och fick en tid för OP direkt. Så det gick fort.. inte skoj alls men ett nödvändigt ont för att slippa besvären. Fast kan erkänna att det känns nervöst. Aldrig blivit nersövd under narkos tidigare Blir en promenad i solen sen efter lillan sovit middag!  Men först blir det räksmörgås till lunch, mums!
    skriver här med.

skönt att du fick tid fort. När jag skulle få min AKUT-tid så fick jag ändå vänta drygt 1.5-2år.

men det va värt väntan
  • minlie
    Donnis skrev 2010-03-04 17:32:51 följande:
    skriver här med.skönt att du fick tid fort. När jag skulle få min AKUT-tid så fick jag ändå vänta drygt 1.5-2år. men det va värt väntan
    Har du OP bort halsmandlarna alltså?
    Isåfall hur var det, efter osv? Skriv gärna! Bättre info av någon som gjort det.

Är nervös.. min OP är INOM 14 dagar {#lang_emotions_sealed}
    Nelly 07 ♥
  • minlie
    Pia J skrev 2010-03-04 17:17:22 följande:
    Tina- men måste vara skönt att få väck mandlarna!!Idag har jag och barnen bakat lite dumlemuffins efter dagis.. Ronja bakar dock lite med hela köket hon... Nina var iväg till Audiologen för en koll idag, vi vart dit skickade från BVC men sist de mätte hade hon tryck på öronen, därav återbesök.Idag inga hörfel alls eller tryck så hon gick igenom!! Och hade varit såå duktig sa Robban!Och Ronja var ju superduktig hos tandis igår..Så idag fick de favvon makaroner och köttbullar framför barnprogram!
    Skönt att det gick bra med Ninas öron!!
    Nelly 07 ♥
  • Donnis
    minlie skrev 2010-03-04 19:48:07 följande:
    Har du OP bort halsmandlarna alltså?Isåfall hur var det, efter osv? Skriv gärna! Bättre info av någon som gjort det.Är nervös.. min OP är INOM 14 dagar
    det är inte så mycket o säga visserligen...

nästan precis när jag vaknade fick jag en glass just för att svalka halsen. den glassen var svår att få ner eftersom det gjorde så jävla ont. Man ska inte direkt svälja värsta sväljen direkt... Senär det bara o anpassa mat efter smärta i stort sett. Jag åt mest goda soppor de första dagarna..

Syrran som oxå tagit bort dom sluka i sig minst ett pkt glass direkt efter uppvaknandet samt bitmat så fort hon kom hem.

Ska man jämföra så var kikhålsop MYCKET jobbigare. Så detta är ingen big deal!

Det går superbra ska du se!! Se till att du har massa god isglass hemma! =)

Himla lyx med den snabba tiden
  • minlie

Glass direkt, inte illa! {#lang_emotions_dreamer}
    Hur snabbt fick du åka hem, samma dag eller övernatta?
    Sover man länge efter narkosen eller vaknar man typ direkt?
    haha kan inget om narkos

Japp, akut tid vart det! Skönt få det gjort öven om jag är skit nervös!

Nelly 07 ♥
  • Donnis
    minlie skrev 2010-03-04 21:04:04 följande:
    Glass direkt, inte illa! Hur snabbt fick du åka hem, samma dag eller övernatta?Sover man länge efter narkosen eller vaknar man typ direkt?haha kan inget om narkos Japp, akut tid vart det! Skönt få det gjort öven om jag är skit nervös!
    jag fick åka hem nån timme efter att det va klart. jag vaknade rätt fort o va inge trött efter. efter titthålsmojängen så sov jag i timmar efter
  • minlie
    Donnis skrev 2010-03-04 21:08:31 följande:
    jag fick åka hem nån timme efter att det va klart. jag vaknade rätt fort o va inge trött efter. efter titthålsmojängen så sov jag i timmar efter
    Oj! Skönt det gick bra så du fick åka hem så snabbt. Var det på USÖ? För där har dom 6 timmar enligt pappret, men kanske beror på hur man mår.

Titthål, vad OP du då? (om du vill skriva det alltså annars skippar du det ) Sån gjorde min bror på hjärtat nere i Göteborg. Han hade ont vid hålen där dom gått in rätt länge efter.
    Nelly 07 ♥
  • Donnis
    minlie skrev 2010-03-04 21:12:15 följande:
    Oj! Skönt det gick bra så du fick åka hem så snabbt. Var det på USÖ? För där har dom 6 timmar enligt pappret, men kanske beror på hur man mår.Titthål, vad OP du då? (om du vill skriva det alltså annars skippar du det ) Sån gjorde min bror på hjärtat nere i Göteborg. Han hade ont vid hålen där dom gått in rätt länge efter.
    ja det va på usö för 98340723245 år sen ung

de gjorde titthål i magen pga en massa strul. De gjorde ett hål i/vid naveln o 2 mitt på...eller ovanför...eller ja nertill, typ buken..? HÄÄR (visar)

såret vid naveln tog aplång tid o läka o jag har en "kula" kvar i ärret, de längre ner gjorde ofantligt ont ett tag efter men läkte fint (med hjälp av mammas stripes)
  • minlie
    Donnis skrev 2010-03-04 21:20:10 följande:
    ja det va på usö för 98340723245 år sen ung de gjorde titthål i magen pga en massa strul. De gjorde ett hål i/vid naveln o 2 mitt på...eller ovanför...eller ja nertill, typ buken..? HÄÄR (visar)såret vid naveln tog aplång tid o läka o jag har en "kula" kvar i ärret, de längre ner gjorde ofantligt ont ett tag efter men läkte fint (med hjälp av mammas stripes)
    Okej, vi får helt enkelt se hur det går för mig.. om man ens vaknar ur den sköna narkosen haha
    Nervös? Jag? Nej då haha {#lang_emotions_tongue_out}

Samma för min bror. Hade riktigt ont lång tid efter. Konstigt att vissa saker läker sämre än andra. Min brorsdotter är hjärtopererad 2 ggr och hennes ärr på bröstet syns knappr alls! Helt otroligt vad dom kan göra!
    Nelly 07 ♥
  • Donnis
    minlie skrev 2010-03-04 21:26:08 följande:
    Okej, vi får helt enkelt se hur det går för mig.. om man ens vaknar ur den sköna narkosen haha Nervös? Jag? Nej då haha Samma för min bror. Hade riktigt ont lång tid efter. Konstigt att vissa saker läker sämre än andra. Min brorsdotter är hjärtopererad 2 ggr och hennes ärr på bröstet syns knappr alls! Helt otroligt vad dom kan göra!
    ja vilken skillnad!

det kommer gå såååå bra! =)
Svar på tråden ***Hallsberg***