• MinGu

***Hallsberg***

Då kör vi igen då!

(Nästa gång vi startar om tråden är det VÅR!)

• Svar på tråden ***Hallsberg***
  • MinGu

Jag kan också va lite sugen, hur var det prismässigt..?

Korsetten var jättefin! Jag hade också "korsett" och kjol, vit med spets, en helt underbar... Jag måste nädtan gifta mig igen...

• Missvampiria

Den bhn jag köpte kostade 459, tror den var billigast faktiskt... Dyrast var korsetten på 1700. Men sen fanns det ju trosor och lite badkläder också. Kollade aldrig pris på dom...
    Men jag känner att jag gärna lägger 459 kr för att få en bh som passar, har svårt att hitta bra bhs annars...

~Neo 16/1-07 och Tim 4/1-10~
  • Catta80

tillbaks till kristendomen=) eller religion överhuvudtaget=)

"Religionskrigen" orsakas inte av religionen, folket använder det bara som ursäkt. Oftast handlar det om tillgångar som dom vill åt.

Ang. dop

Vi har döpt Erik i kyrkan för att jag ville för traditionen och P ville inte alls. P är uppvuxen i ett kristet hem, har en kristen uppväxt MEN besöker inte regelbundet kyrkan, ber inte varje dag men ser sig fortfarande som troende. Anser också att Gud inte bor i kyrkan, utan finns överallt. Erik kommer förmodligen få ta del av den kristna tron i sitt liv och det tänker inte jag ta ifrån honom iallafall, vill han så får han. Erik har INGEN fadder men P är fadder åt en tös. Faddern ska vägleda barnet i livet. Finnas där och sen om den kristna tron är inblandad eller inte spelar ju ingen roll.

Vi firar alla högtider...typ...för att vi vill och inte pga GUD. Kalla mig hycklare då=)

Att använda ord som dravvel om en religion anser jag är kränkade och INTE att respektera folks val. Många människor lever ju efter bibelcitat utan att tänka på det så som: Behandla andra som du vill bli behandlad själv....

Ang. manligt/kvinnligt så är det ju som det är. Vissa vill hålla traditioner och vissa inte, det är ens egna val. Här hemma så är det inte så kinkigt....jag skottar tak, renoverar, städar.....you name it.

Ang. falla ned på knä så tycker jag det är mysfaktor i det=) hos oss vart det inget "riktigt" frieri, vi gifte oss borgerligt för att sjukdomen kunde ha tagit P:s liv och då står man på bar backe som sambo om han har barn innan. Vi välsignade sen äktenskapet när han blev så pass frisk bara för att släkt och vänner skulle få vara med och dela våran lycka.

Alla människor förnedrar sig nångång......vissa värre än andra

Fy vad rörigt inlägg känns det som...sorry=)

• planerat09

Då är det iallafall en till här inne ser jag, som har typ samma åsikt som en själv. Det var ju trevligt! Man behöver inte vara så komplicerad.

Som jag skrev i min blogg i dag.. Att jag borde varit både stenad och korsfäst flera gånger om med tanke på att jag "syndat" gång på gång på gång..

Först så var jag inte oskuld och gift innan jag skaffade barn. Är fortfarnade inte gift och har tre barn. Två barn med en karl och en med min nuvarande. Är inte ens förlovad.. Huuuaaa!! Skönt att vi lever på 2000-talet annars hade jag varit stenad för länge sen och mina barn oäktingar och utfrysta..{#lang_emotions_undecided}{#lang_emotions_wink}

Jag tycker om kyrkan. Den ger lugnet i själen när man väl besöker den.
    Jag kan åka ut till kyrkans minneslund och bara få " vara" en stund. Riktigt skönt faktiskt. Få tänka. Det är inte ofta man stannar upp i vardagen och tänker efter på det man haft OCH det man HAR nu. Det är alldeles för stressad värld vi lever i. När vi tänker efter så är det oftast försent. Vi ska ta hand om varandra mer och uppskatta mer det vi har här och nu.

• planerat09

.. och tillbaka till mannligt och kvinnligt.
    Säger inte som sagt att jag är fisförnäm och inte gör ett hadtag.
    Bara se vårt hus som vi har.
    Om vi inte hjälpts åt så skulle vi inte ha hunnit så långt med renoveringarna som vi gjort.
    Jag menar att vissa tillfällen så tycker jag helt enkelt att det är manligt när karln visar lite gentlemannatag.
    Dte har inget med att göra att jag inte är rädd för att ta i och bli skitig under naglarna.

• Waersta

När jag läser på svenska kyrkans hemsida om faddrar så finner jag detta: "Uppdraget handlar också om att hjälpa barnet att utforska den kristna tron. Kanske uppvakta på årsdagen av dopet, be för det och på andra sätt finnas till hands."

Supernajs väder idag! Hoppas på lika fint imorgon, barnen sover över hos mormor och morfar ikväll och jag och sambon ska ut och skåda imorgonbitti. Jag har ALDRIG skådat i hela mitt liv och ser verkligen fram emot det.
    Eller jag kanske har skådat en gång nu när jag tänker efter.. vi var på väg in till stan och skulle äta mat och gå på bio när B fick ett larm om en ovanlig fågel och vi fick ta en sväng förbi Oset, men den gången hade jag högklackat och klänning så det räknas nog inte.. 

• planerat09

I dag är det nog den finaste dagen hittills. + grader på termometern. Det var läääänge sen man hade det!

Har redan varit ute på promenad men det blir helt klart fler idag. Måste ta vara på varje solstråle. Snart är det vår och bart på vägarna.. Jiipppii blir så glad när solen visar sig!{#lang_emotions_sunny} 

• minlie
    Waersta skrev 2010-03-12 12:52:48 följande:
    När jag läser på svenska kyrkans hemsida om faddrar så finner jag detta: "Uppdraget handlar också om att hjälpa barnet att utforska den kristna tron. Kanske uppvakta på årsdagen av dopet, be för det och på andra sätt finnas till hands."Supernajs väder idag! Hoppas på lika fint imorgon, barnen sover över hos mormor och morfar ikväll och jag och sambon ska ut och skåda imorgonbitti. Jag har ALDRIG skådat i hela mitt liv och ser verkligen fram emot det.Eller jag kanske har skådat en gång nu när jag tänker efter.. vi var på väg in till stan och skulle äta mat och gå på bio när B fick ett larm om en ovanlig fågel och vi fick ta en sväng förbi Oset, men den gången hade jag högklackat och klänning så det räknas nog inte.. 
    Åh är han fågelskådare? Fränt! Har sett på hans sida på FB att han verkar fota endel, super fina bilder!
    Vart åker ni och skådar då?

Det är ju inte för inte så man nu måste DÖPAS för att bli MED I SVENSKA kyrkan. Förut så FÖDDES man in i kyrkan. Det ska finnas ett val, hos barnet tycker jag. Och visst är faddarna där för att vägleda genom livet MEN också den huvudsakliga delen att lära och utforska den kristna tron tillsammans med barnet.
    Just därför Nelly inte är döpt i kyrkan!
    Och det är vårat val vilket kändes helt naturligt och helt rätt eftersom vi inte är troende. Punkt slut!

För mig är det "dravvel" eftersom jag inte tror något allt på allt som står i bibeln osv. Men för dom som tror så ifrågasätter jag inte det och absolut inte. Det är helt upp till var och en och då spelar det såklart ingen roll om man är kristen, muslim eller något annat.
    Nelly 07 ♥
  • minlie

Här blir det också en eftermiddag ute, ingen tvekan! {#lang_emotions_sunny}
    Igår var vi ute 3 timmar på eftermiddagen tillsammans med en hel drös med grannar och barn, super skoj

Nelly 07 ♥
  • Waersta

Tina: Finns nog inget som folk kan diskutera så mycket som religon, politik och uppfostran.

Visst är han fågelskådare! Imorgon har jag inte en aning om vart vi ska, för mig kan det räcka med skogen.. Återkommer med rapport om hur många fåglar jag såg.

Svar på tråden ***Hallsberg***