• colera

Abort

Hej, jag tycker att abort är fel i alla lägen, oavsett anledning. Tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma, att abort borde förbjudas,  eftersom alla på FL verkar tycka att abort är en bra grej som är helt okej i alla lägen. Och ni som tycker att abort är okej, vart går gränsen, när är abort inte ok? Om jag säger till någon att jag är emot abort till 100% verkar folk tycka att jag är dum i huvet.
    Tycker att abortfrågan är en väldigt inntressant fråga om någon undrar varför jag frågar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 18:53
    Jag vill inte "kriga" med folk om varför jag tycker så, tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma eller när ni som är för abort tycker att det är ok, eller är det alltid ok oavsett anledning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 19:54
    denna diskussion blev inte som jag tänkt mig, men det gör inte så mycket. Ni som är för abort, när tycker ni att livet börjar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 20:10
    Många skriver att de illegala aborterna skulle öka om man förbjöd abort, och att många kvinnor då dör pga abortera, jag tycker att det är bättre än legala aborter isf även att det ska vara straffbart att göra en illegal abort .Och som sagt när börjar livet?

• Svar på tråden Abort
  • siamusen
    colera skrev 2010-01-22 19:56:53 följande:
    18år, har inga barn. Men vill mer än något annat ha barn. Och denna tråden startades inte för att dömma folk, utan för att jag vile se om det fanns folk som tycker som jag.  Alla "dömer" mig, jag har rätt att förklara vad jag tycker. Och ajg förstår inte hur min ålder och antalet barn ska göra någon skillnad i vad jag tycker?
    Den dagen du får egna barn hoppas jag du kan förstå att folk har rätt att handla annorlunda fran dig även om det är nagot du inte tycker om att de gör.

Jag hoppas även att du en dag kommer inse att man faktiskt kan avsluta en graviditet av kärlek till fostret.
  • BlommyNess12
    colera skrev 2010-01-22 19:56:53 följande:
    18år, har inga barn. Men vill mer än något annat ha barn. Och denna tråden startades inte för att dömma folk, utan för att jag vile se om det fanns folk som tycker som jag.  Alla "dömer" mig, jag har rätt att förklara vad jag tycker. Och ajg förstår inte hur min ålder och antalet barn ska göra någon skillnad i vad jag tycker?
    Tro mig, det har det. Du kommer antagligen märka det senare i livet. Speciellt att få barn ändrar ens åsikter radikalt.
  • BlommyNess12
    Miot skrev 2010-01-22 19:58:42 följande:
    Nej, det kanske inte är mindre värt, men då har man iaf försökt att skydda sig mot en grav.
    Det handlar om moral alltså?
  • colera
    Mariohn skrev 2010-01-22 19:59:01 följande:
    Men för helvete. Vad är det för okunniga människor som sitter här?? pillret hindrar att en befruktning sker öht!
    Nej, ett dagen efter piller stöter i vissa fall även ut ett befruktat ägg, gör det svårt för att att fästa.
  • Mariohn
    colera skrev 2010-01-22 20:00:51 följande:
    Så du menar att bara för jag inte är så gammal och itne ha barn så har jag ingen rätt att tycka att abort är fel?! Det låter ju helt crazy! Vad hade det gjort för skillnad om jag skrev att jag var 32 och hade 4 barn?
    Fast du säger ju att jag skulle dö? Enligt dig hade jag två val. Att leva mitt liv som en mördare eller att dö. För att jag blev utsatt för ett brott. Hur tänker du då? 
  • BlommyNess12
    colera skrev 2010-01-22 20:00:51 följande:
    Så du menar att bara för jag inte är så gammal och itne ha barn så har jag ingen rätt att tycka att abort är fel?! Det låter ju helt crazy! Vad hade det gjort för skillnad om jag skrev att jag var 32 och hade 4 barn?
    Du hade antagligen haft lite mer insikt i vad som krävs för att ta hand om ett barn, vad en graviditet gör med kroppen och varför man inte direkt ser adoption som ett coolt och nice alternativ.
  • colera
    BlommyNess12 skrev 2010-01-22 20:01:22 följande:
    Tro mig, det har det. Du kommer antagligen märka det senare i livet. Speciellt att få barn ändrar ens åsikter radikalt.
    Det tror jag verkligen inet, men vi får se. Jah kommer alltid att vara emot abort!det är jag säker på!
  • viva la vida
    colera skrev 2010-01-22 18:23:54 följande:
    Hej, jag tycker att abort är fel i alla lägen, oavsett anledning. Tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma, att abort borde förbjudas,  eftersom alla på FL verkar tycka att abort är en bra grej som är helt okej i alla lägen. Och ni som tycker att abort är okej, vart går gränsen, när är abort inte ok? Om jag säger till någon att jag är emot abort till 100% verkar folk tycka att jag är dum i huvet. Tycker att abortfrågan är en väldigt inntressant fråga om någon undrar varför jag frågar.TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 18:53Jag vill inte "kriga" med folk om varför jag tycker så, tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma eller när ni som är för abort tycker att det är ok, eller är det alltid ok oavsett anledning.TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 19:54denna diskussion blev inte som jag tänkt mig, men det gör inte så mycket. Ni som är för abort, när tycker ni att livet börjar?
    Jag delar fullkomligt dina värderingar och tankar, du är långt ifrån ensam, många människor är på samma linje, men inte alla gör sina röster hörda, undrsökningar har gjorts som visar den allmänna oponionen runt dessa frågor, förr har det hyschats ned och ansetts som tabu att överhuvudtaget tala om detta svåra ämne men jag märker nu efter många år att det öppnar sig mer och mer att kunna samtala och dela våra olika synsätt kring detta svåra ämne.
  • colera
    Mariohn skrev 2010-01-22 20:02:04 följande:
    Fast du säger ju att jag skulle dö? Enligt dig hade jag två val. Att leva mitt liv som en mördare eller att dö. För att jag blev utsatt för ett brott. Hur tänker du då? 
    Då har jag missat vad du skrev, skriv hela det igen är du snäll.
  • BlommyNess12

Men om vi säger såhär:

Jag har en medicinsk åkomma som gör att jag kommer dö av en till graviditet tillsammans med fostret. Jag har skyddat mig men ändå blivit gravid.

Jag har en tvååring sedan tidigare. Ska då mitt barn sedan tidigare berövas från sin mor för att p-medlet inte bet, trots att fostret kommer dö oavsett vad jag gör?