• colera

Abort

Hej, jag tycker att abort är fel i alla lägen, oavsett anledning. Tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma, att abort borde förbjudas,  eftersom alla på FL verkar tycka att abort är en bra grej som är helt okej i alla lägen. Och ni som tycker att abort är okej, vart går gränsen, när är abort inte ok? Om jag säger till någon att jag är emot abort till 100% verkar folk tycka att jag är dum i huvet.
    Tycker att abortfrågan är en väldigt inntressant fråga om någon undrar varför jag frågar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 18:53
    Jag vill inte "kriga" med folk om varför jag tycker så, tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma eller när ni som är för abort tycker att det är ok, eller är det alltid ok oavsett anledning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 19:54
    denna diskussion blev inte som jag tänkt mig, men det gör inte så mycket. Ni som är för abort, när tycker ni att livet börjar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 20:10
    Många skriver att de illegala aborterna skulle öka om man förbjöd abort, och att många kvinnor då dör pga abortera, jag tycker att det är bättre än legala aborter isf även att det ska vara straffbart att göra en illegal abort .Och som sagt när börjar livet?

• Svar på tråden Abort
  • Gravid2010
    colera skrev 2010-01-22 20:00:51 följande:
    Så du menar att bara för jag inte är så gammal och itne ha barn så har jag ingen rätt att tycka att abort är fel?! Det låter ju helt crazy! Vad hade det gjort för skillnad om jag skrev att jag var 32 och hade 4 barn?
    Näe du har rätt att "tycka" precis vad du vill. men jag får mer förståelse över hur du kan tänka som du gör just nu.. och tror att du kommer att ändra dina åsikter och fasta ståndpunkter ett par till ggr i livet. Dina åsikter är inte stenhårt fasta än.. du är inte ens vuxen än! Om du inte förstår att människor förändras och utvecklas genom åren så finns det inte så mycket mer att skriva.. ( och detta baserar jag på vetenskapliga fakta, inte bara på eget "tyckande".)
  • Fru U

Om en kvinna vill göra en abort så har ingen rätt att lägga sig i det. MEN idag är det så att en del kvinnor känner sig tvingade till abort eftersom de inte själva vill ta hand om barnet och jag hade tyckt det var bättre om det varit okej med adoption i de fallen.

Svaren bor i hjärtat
  • colera
    BlommyNess12 skrev 2010-01-22 20:03:24 följande:
    Du hade antagligen haft lite mer insikt i vad som krävs för att ta hand om ett barn, vad en graviditet gör med kroppen och varför man inte direkt ser adoption som ett coolt och nice alternativ.
    Det har jag itne ens sagt att jag tyker.
  • BlommyNess12
    colera skrev 2010-01-22 20:03:55 följande:
    Det tror jag verkligen inet, men vi får se. Jah kommer alltid att vara emot abort!det är jag säker på!
    Det är lite naivt att säga att man alltid kommer vara något, det tyder på bristande livserfarenhet. Jag kan säga att jag inte är säker på att jag kommer ha alla mina åsikter för alltid, herregud jag är bara 19 bast, jag har gott om tidpå mig att ändra mig fram tills den dagen jag dör, inget är skrivet i sten här i världen vännen.
  • nollåtta

Jag blir så jävla förbannad-.Vet ni vad som ligger bakom den abortlagstiftning som vi har idag? Hur den har uppkommit? Läs på för fan. Hur man som kvinna kan vilja ge upp den rätten övergår mitt förstånd. Fast å andra idan har jag sett direkta konsekvenser av illegala aborter, det antar jag att ni abortmotståndare inte har.

• colera
    Gravid2010 skrev 2010-01-22 20:05:29 följande:
    Näe du har rätt att "tycka" precis vad du vill. men jag får mer förståelse över hur du kan tänka som du gör just nu.. och tror att du kommer att ändra dina åsikter och fasta ståndpunkter ett par till ggr i livet. Dina åsikter är inte stenhårt fasta än.. du är inte ens vuxen än! Om du inte förstår att människor förändras och utvecklas genom åren så finns det inte så mycket mer att skriva.. ( och detta baserar jag på vetenskapliga fakta, inte bara på eget "tyckande".)
    Jag är helt säker på att jag aldrig kommer göra en abort, och jag kommer inte heller tycka att det ska vara lagligt.Det är jag heeeeelt säker på!
  • BlommyNess12
    colera skrev 2010-01-22 20:05:59 följande:
    Det har jag itne ens sagt att jag tyker.
    Men om man inte vill ha ett barn så ska man vadå? Abortera eller adoptera?
  • Mariohn
    colera skrev 2010-01-22 20:05:08 följande:
    Då har jag missat vad du skrev, skriv hela det igen är du snäll.
    Jag blev som barn utsatt för ett brott. Jag blev brutalt våldtagen och gravid. Jag ville inte leva mer, var inte kontaktbar och hade två färska självmordsförsök i bagaget. Ovanpå det hade jag en sjukdom som gjorde att jag gick på tunga mediciner som jag skulle dött utan.  Mitt val var alltså att bära barnet och dö. eller att göra abort och bli en mördare.  hur tänker du kring det?
  • Fru U
    colera skrev 2010-01-22 20:07:09 följande:
    Jag är helt säker på att jag aldrig kommer göra en abort, och jag kommer inte heller tycka att det ska vara lagligt.Det är jag heeeeelt säker på!
    Det var jag också när jag var i din ålder!
    Svaren bor i hjärtat
  • colera

När tycker ni att livet börjar då?