• colera

Abort

Hej, jag tycker att abort är fel i alla lägen, oavsett anledning. Tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma, att abort borde förbjudas,  eftersom alla på FL verkar tycka att abort är en bra grej som är helt okej i alla lägen. Och ni som tycker att abort är okej, vart går gränsen, när är abort inte ok? Om jag säger till någon att jag är emot abort till 100% verkar folk tycka att jag är dum i huvet.
    Tycker att abortfrågan är en väldigt inntressant fråga om någon undrar varför jag frågar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 18:53
    Jag vill inte "kriga" med folk om varför jag tycker så, tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma eller när ni som är för abort tycker att det är ok, eller är det alltid ok oavsett anledning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 19:54
    denna diskussion blev inte som jag tänkt mig, men det gör inte så mycket. Ni som är för abort, när tycker ni att livet börjar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 20:10
    Många skriver att de illegala aborterna skulle öka om man förbjöd abort, och att många kvinnor då dör pga abortera, jag tycker att det är bättre än legala aborter isf även att det ska vara straffbart att göra en illegal abort .Och som sagt när börjar livet?

• Svar på tråden Abort
  • Fru U
    colera skrev 2010-01-22 20:27:50 följande:
    Det kasnke också är mycket möjligt, men det har itne så mycket ,ed vad jag tycker att göra. Jag tycker att alla barn som blir till har rätt till att födas. Och har man sex ska man vara villig att ta hand om det barn som blir till vid en eventuell graviditet.
    Och återigen alla barn blir inte till genom sex. En del barn blir till vid våldtäkt.
    Svaren bor i hjärtat
  • colera
    siamusen skrev 2010-01-22 20:24:10 följande:
    Hur gar det till?
    Hur en abort går till? hur långt gången graviditet?
  • colera
    bridezilla skrev 2010-01-22 20:26:05 följande:
    Och du tror att allas kroppar fungerar på samma sätt som din?Är du emot abort även när det är ngt fel på fostret?
    Ja, det är också ett barn. det var fel på mig när jag föddes, och det syntes på ultraljud, menar ni här att jag då bort tagits bort?
  • siamusen
    colera skrev 2010-01-22 20:29:33 följande:
    Hur en abort går till? hur långt gången graviditet?
    Ta en i v. 7,en i v. 13 och en i v 21?
  • colera
    Mariohn skrev 2010-01-22 20:28:13 följande:
    COLERA varför svarar du inte mig? Hur ska man hantera brottsoffer som är barn? Är det rätt att de ska tvingas välja mellan att dö eller att leva som mördare? 
    Jag förstår inte din fråga över huvud taget? Eller vad den har med min syn på abort att göra?
  • siamusen
    colera skrev 2010-01-22 20:30:27 följande:
    Ja, det är också ett barn. det var fel på mig när jag föddes, och det syntes på ultraljud, menar ni här att jag då bort tagits bort?
    Nej, men valet ska kunna finnas tycker jag.

Att föda ett barn som enbart kommer plågas gör man för vems skull?
  • nollåtta
    viva la vida skrev 2010-01-22 20:22:26 följande:
    Du reagerar helt friskt, de flesta tror jag som verkligen får se ett så stort barn bli dödad reagerar nog på samma vis, helt sund och frisk reaktion som visar attt man har lite mänsklig humanism kvar i kroppen, sen är det väldigt lätt rent teoretiskt att bedömma andra människors värden utifrån funktioner de bär, att komma en sån här liten människa in på livet stå nära dem kanske stoppa sitt finger i dess lilla hand känna hur de griper tag det känns och man kan aldrig vid ett sådant ögonblick inte ge dem ett mänskligt värde. Barnet föddes för tidigt men kunde inte överleva men hon hann gripa om ens finger och ge en hälsning.
    Humanist, tillåt mig storskratta. En abortmotståndare som kallar sig humanist, stor komik.
  • Gravid2010
    nollåtta skrev 2010-01-22 20:31:54 följande:
    Humanist, tillåt mig storskratta. En abortmotståndare som kallar sig humanist, stor komik.
  • Fru U

Jag kan ärligt säga att om mina föräldrar haft en kristallkula som talat om för dem hur sjuk jag skulle bli så hade jag hoppats att de haft hjärta att döda  mig så att jag ens sluppit födas!!

Svaren bor i hjärtat
  • siamusen
    nollåtta skrev 2010-01-22 20:31:54 följande:
    Att ett aborterat foster skulle gripa runt fingret var ocksa troligt och upplyst maste jag säga.