• colera

Abort

Hej, jag tycker att abort är fel i alla lägen, oavsett anledning. Tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma, att abort borde förbjudas,  eftersom alla på FL verkar tycka att abort är en bra grej som är helt okej i alla lägen. Och ni som tycker att abort är okej, vart går gränsen, när är abort inte ok? Om jag säger till någon att jag är emot abort till 100% verkar folk tycka att jag är dum i huvet.
    Tycker att abortfrågan är en väldigt inntressant fråga om någon undrar varför jag frågar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 18:53
    Jag vill inte "kriga" med folk om varför jag tycker så, tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma eller när ni som är för abort tycker att det är ok, eller är det alltid ok oavsett anledning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 19:54
    denna diskussion blev inte som jag tänkt mig, men det gör inte så mycket. Ni som är för abort, när tycker ni att livet börjar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 20:10
    Många skriver att de illegala aborterna skulle öka om man förbjöd abort, och att många kvinnor då dör pga abortera, jag tycker att det är bättre än legala aborter isf även att det ska vara straffbart att göra en illegal abort .Och som sagt när börjar livet?

• Svar på tråden Abort
  • colera
    Gravid2010 skrev 2010-01-22 20:22:30 följande:
    "så det är inte så svårt att skydda sig mot en graviditet."Så alla är som du? Du kanske inte kan bli med barn? Vissa blir med barn jättelätt fastän de använder prev.medel och andra kan inte alls.. Som sagt.. världen är inte svart lr vit.
    Jag kan bli med barn, då jag blivit det? Och de flesta aborter görs pga slarv med preventiv medel.
  • siamusen
    colera skrev 2010-01-22 20:22:37 följande:
    Ja, det vet jag. Och vad har det med allt att göra?
    Hur gar det till?
  • bridezilla
    colera skrev 2010-01-22 20:20:04 följande:
    så jag har inte rätt att tycka som ajg vill bara för att jag är 18 år?  jag kommer aldrig ändra min syn på abort! ALDRIG. Det är jag säker på. Jag har haft sex i ca 5 år och jag har aldrig blivit gravid oplanerat, så det är inte så svårt att skydda sig mot en graviditet. och jag skulle då aldrig göra abort om jag hade blivit det, inte ens för 5 år sen. Jag har också fått missfall och det var något av det värsta som hänt mig. Men jag förstår inte vad varken mitt sexliv har med detta att göra, itne heller vad resten av det du skriver har med något att göra.
    Och du tror att allas kroppar fungerar på samma sätt som din?

Är du emot abort även när det är ngt fel på fostret?
  • Fru U
    colera skrev 2010-01-22 20:23:34 följande:
    Jag kan bli med barn, då jag blivit det? Och de flesta aborter görs pga slarv med preventiv medel.
    En graviditet säger inget om din fertilitet, tyvärr. Det säger inte ens något om dina möjligheter att gå "full term".

Jag menar inte att vara taskig, förklarar bara verkligheten
    Svaren bor i hjärtat
  • Gravid2010
    Ja bara den kommentaren skvallrar lite om hur lite du kan om dessa saker...

de flesta kan faktiskt bli med barn..frågan är bara om man sedan får behålla fostret i livmodern.. Däri ligger det svåra.. celler kan vara dåliga.. äggen kan vara gamla och av dålig kvalité mm..
  • colera
    Fru U skrev 2010-01-22 20:20:05 följande:
    (glömde en bit)eller har du bildat din uppfattning utifrån amerikanska antiabort-sidor?
    Nej, jag har bildat min uppfattning från hur vi har det i svverige, och forum som detta. Folk gör abort utan anledning många gåner, och det är ett BARN man dödar, inte vilket barn som helst, utan sitt egna barn!
  • colera
    Fru U skrev 2010-01-22 20:22:06 följande:
    colera jag menar inte att vara elak men det faktum att du inte blivit gravid mer än en gång kan lika väl betyda att du har svårt för att bli gravid som att du skyddat dig väl.Hjärnan och särskilt den del som behandlar konsekvenstänkandet är inte fullt utvecklat förrän man är runt 25.
    Det kasnke också är mycket möjligt, men det har itne så mycket ,ed vad jag tycker att göra. Jag tycker att alla barn som blir till har rätt till att födas. Och har man sex ska man vara villig att ta hand om det barn som blir till vid en eventuell graviditet.
  • Mariohn

COLERA varför svarar du inte mig? Hur ska man hantera brottsoffer som är barn? Är det rätt att de ska tvingas välja mellan att dö eller att leva som mördare? 

• Gravid2010
    Om de flesta aborter nu enligt dig görs pga slarv.. Varför inte gå den vägen istället? Det man ska jobba på är väl snarare att få människor som inte är villiga att ta en graviditet då för tillfället av nåt skäl, att verkligen verkligen försöka skydda sig. Och på det sättet minska antalet aborter? 

Det känns som det mest humana sättet för alla parter.  
  • siamusen
    colera skrev 2010-01-22 20:26:37 följande:
    Nej, jag har bildat min uppfattning från hur vi har det i svverige, och forum som detta. Folk gör abort utan anledning många gåner, och det är ett BARN man dödar, inte vilket barn som helst, utan sitt egna barn!
    De har ju en anledning. Annars skulle de behallit barnet.

Att DU anser att de inte har en anledning betyder ju inte att de inte har en, eller hur?

I deras ögon finns det en anledning och det är deras liv. Du lever inte deras liv at dem vad jag vet?