• colera

Abort

Hej, jag tycker att abort är fel i alla lägen, oavsett anledning. Tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma, att abort borde förbjudas,  eftersom alla på FL verkar tycka att abort är en bra grej som är helt okej i alla lägen. Och ni som tycker att abort är okej, vart går gränsen, när är abort inte ok? Om jag säger till någon att jag är emot abort till 100% verkar folk tycka att jag är dum i huvet.
    Tycker att abortfrågan är en väldigt inntressant fråga om någon undrar varför jag frågar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 18:53
    Jag vill inte "kriga" med folk om varför jag tycker så, tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma eller när ni som är för abort tycker att det är ok, eller är det alltid ok oavsett anledning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 19:54
    denna diskussion blev inte som jag tänkt mig, men det gör inte så mycket. Ni som är för abort, när tycker ni att livet börjar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 20:10
    Många skriver att de illegala aborterna skulle öka om man förbjöd abort, och att många kvinnor då dör pga abortera, jag tycker att det är bättre än legala aborter isf även att det ska vara straffbart att göra en illegal abort .Och som sagt när börjar livet?

• Svar på tråden Abort
  • siamusen
    colera skrev 2010-01-22 20:46:33 följande:
    Och du tror seriöst att det har hänt och kommer att hända? Nej. Det är omöjligt, eftersom om jag hade ett tioårigt barn hade jag ju inte låtit det kunna hamna iden situationen, det gör ingen . Så hitta på en lite mer realistisk historia så får du höra min syn på det. Och om det nu hade hänt hade det vart den enda gången jag ens hade kunnat FUNDERA på att överväga abort.
    Sa helt plötsligt skulle det alltsa vara ok. Är inte det lite hyckleri? Eller är din dotters ofödda foster inte värt lika mycket som en okânds foster?
  • finskaflikkan
    Mariohn skrev 2010-01-22 20:46:43 följande:
    menar du på allvar att det är så overkligt att en liten flicka blir våldtagen?? Du vet att dte händer hela tiden?? 
    Nej de e inte overkligt att barn eller männsikor överhuvudtaget blir våldtagna, har själv blivit de,  men du frågade nu om mig och min eventuella dotter. 
  • Mariohn
    dagalie FZ skrev 2010-01-22 20:48:00 följande:
    Nej nu missuppfattar du mig helt och hållet lilla du! Jag menar de som har oskyddat sex och tror att abort är en bra lösning för att slippa komma ihåg preventivmedel brukar vara mogna nog att gå på krogen, alltså över 18 år. Vad får dig att tro att jag tycker att våldtäkter är okej? Jag anser att av helt vanliga omständigheter som ett barn blivit till, vid en ålder då man mycket väl förstår att oskyddat sex eller dylikt kan orsaka både sjukdomar och oönskad graviditet, så borde man tänka lite innan man har sex! Och det är ok att göra abort sålänge det bara är ett embryo. Men jag stör mig mer på sånna som gör abort vid långt gången graviditet, av den anledning att deras foster visar sig bara EX. en flicka, men de önskar sig en pojk.. Det finns dokumenterat att många par gör abort pga av fel kön på fostret, och en del är så pass långt gångna i en graviditet att fostret skulle överleva vid en förlossning! Jag accpeterar INTE övergrepp, på varken barn eller vuxna! Så vad får dig att tro att jag accepterade sånt??? Det är ju sjukt om ett litet barn blir våldtagen och inte får ta bort ett barn!! Jag pratar om vuxna människor, sånna som anses ha förstånd!
    Då var dte en helt annan sak än vad du skrev från början efetrsom du då skrev att du håller med TS som anser att jag är en mördare som gjorde abort hellre än att dö. 
  • finskaflikkan
    siamusen skrev 2010-01-22 20:47:03 följande:
    Varför skulle det inte kunna hända?
    Ja har jag ingen dotter och planerar inga flera barn...
  • Mariohn
    finskaflikkan skrev 2010-01-22 20:48:59 följande:
    Då är du ju inte emot abort och anser att människor som genomgår abort är mördare? 
  • colera
    siamusen skrev 2010-01-22 20:47:03 följande:
    Varför skulle det inte kunna hända?
    Inegn låter väl sin tioåriga dotter vara på en sån plats där sånt händer, och att hon tom skulle bli gravid av det,  är ju minimalt liten chans. En tjej som blir våldtagen behöver ju inte bli gravid, och att just hon skulle dö av att föda det barnet, det är inte risk i världen att just det skulle hända.
  • dagalie FZ
    Fru U skrev 2010-01-22 20:41:15 följande:
    Och varför skulle det därmed vara fel? Att skaffa barn är också egoistiskt, är det också fel då?
    Att sätta ett barn till jorden av kärlek och att uppfostra ett barn med kärlek och allt som den behöver är väl ändå inte egoistisk! På så sätt menar du alltså att du klandrar dina föräldrar för att var egoistiska som skapade dig?? Har du några barn?? Vill du ha barn??
  • siamusen
    dagalie FZ skrev 2010-01-22 20:48:00 följande:
    Nej nu missuppfattar du mig helt och hållet lilla du! Jag menar de som har oskyddat sex och tror att abort är en bra lösning för att slippa komma ihåg preventivmedel brukar vara mogna nog att gå på krogen, alltså över 18 år. Vad får dig att tro att jag tycker att våldtäkter är okej? Jag anser att av helt vanliga omständigheter som ett barn blivit till, vid en ålder då man mycket väl förstår att oskyddat sex eller dylikt kan orsaka både sjukdomar och oönskad graviditet, så borde man tänka lite innan man har sex! Och det är ok att göra abort sålänge det bara är ett embryo. Men jag stör mig mer på sånna som gör abort vid långt gången graviditet, av den anledning att deras foster visar sig bara EX. en flicka, men de önskar sig en pojk.. Det finns dokumenterat att många par gör abort pga av fel kön på fostret, och en del är så pass långt gångna i en graviditet att fostret skulle överleva vid en förlossning! Jag accpeterar INTE övergrepp, på varken barn eller vuxna! Så vad får dig att tro att jag accepterade sånt??? Det är ju sjukt om ett litet barn blir våldtagen och inte får ta bort ett barn!! Jag pratar om vuxna människor, sånna som anses ha förstånd!
    Nej,det finns verkligen inte dokumenterat att folk gör abort i Sverige pga fel kön. det finns däremot dokumenterat att det inte finns nagon som gjort det pga fel kön. Oc inga livsdugliga foster aborteras i sverige sa jag vet inte var du hittat denna felinformation?
  • Koloraturell
    siamusen skrev 2010-01-22 18:47:21 följande:
    Foster aborteras inte i V. 23 i sverige. Foster kânner och tänker inte heller nagot om aborten och mår inte alls då den delen av hjärnan inte ens är utvecklad sa tidigt i graviditeten.Jag är för fri abort till ungefär dne vecka vi har nu. Skulle det visa sig att man skulle kunna rädda barn ofta i samma vecka skulle jag ändra asikt.

Att foster aborteras i v 23 har jag aldrig sagt.

Att foster känner smärta vid abort tror jag antar men, men ännu vet man inte helt hur det funkar.

www.jatilllivet.se/viewNavMenu.do

• Fru U

Om man ska bilda sig en uppfattning, varför inte söka oberoende fakta istället för att söka enbart efter pro-life propagande

Svaren bor i hjärtat