• colera

Abort

Hej, jag tycker att abort är fel i alla lägen, oavsett anledning. Tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma, att abort borde förbjudas,  eftersom alla på FL verkar tycka att abort är en bra grej som är helt okej i alla lägen. Och ni som tycker att abort är okej, vart går gränsen, när är abort inte ok? Om jag säger till någon att jag är emot abort till 100% verkar folk tycka att jag är dum i huvet.
    Tycker att abortfrågan är en väldigt inntressant fråga om någon undrar varför jag frågar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 18:53
    Jag vill inte "kriga" med folk om varför jag tycker så, tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma eller när ni som är för abort tycker att det är ok, eller är det alltid ok oavsett anledning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 19:54
    denna diskussion blev inte som jag tänkt mig, men det gör inte så mycket. Ni som är för abort, när tycker ni att livet börjar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 20:10
    Många skriver att de illegala aborterna skulle öka om man förbjöd abort, och att många kvinnor då dör pga abortera, jag tycker att det är bättre än legala aborter isf även att det ska vara straffbart att göra en illegal abort .Och som sagt när börjar livet?

• Svar på tråden Abort
  • Mariohn
    colera skrev 2010-01-22 20:50:01 följande:
    Inegn låter väl sin tioåriga dotter vara på en sån plats där sånt händer, och att hon tom skulle bli gravid av det,  är ju minimalt liten chans. En tjej som blir våldtagen behöver ju inte bli gravid, och att just hon skulle dö av att föda det barnet, det är inte risk i världen att just det skulle hända.
    Hahaha du är så ignorant och okunnig att det svider. En sådan plats där sådant händer...Vart är det menar du??  Det kan vara en lärare på skolan, en tennistränare, en oppurtunist på gatan. menar du att man ska hålla sin tioåring i handen ALLTID? 
  • colera
    siamusen skrev 2010-01-22 20:48:24 följande:
    Sa helt plötsligt skulle det alltsa vara ok. Är inte det lite hyckleri? Eller är din dotters ofödda foster inte värt lika mycket som en okânds foster?
    Jo, det är det, men det är ju vad jag ska ta ställning, till den historien är ju helt overklig och skulle inte hända.
  • Fru U
    dagalie FZ skrev 2010-01-22 20:50:21 följande:
    Att sätta ett barn till jorden av kärlek och att uppfostra ett barn med kärlek och allt som den behöver är väl ändå inte egoistisk! På så sätt menar du alltså att du klandrar dina föräldrar för att var egoistiska som skapade dig?? Har du några barn?? Vill du ha barn??
    Att skaffa barn är ALLTID en egoistisk handling.l Man skaffar barn för att man önskar barn inte för att man vill ha just det barn som kommer till en för det kan man inte veta något om.

Jag klandrar inte mina föräldrar. Varför skulle jag göra det?
    Svaren bor i hjärtat
  • Mariohn
    dagalie FZ skrev 2010-01-22 20:50:21 följande:
    Att sätta ett barn till jorden av kärlek och att uppfostra ett barn med kärlek och allt som den behöver är väl ändå inte egoistisk! På så sätt menar du alltså att du klandrar dina föräldrar för att var egoistiska som skapade dig?? Har du några barn?? Vill du ha barn??
    Mitt barn var ett ytterst egoistiskt beslut till en början. Det är alla planerade barn. hur kan de vara annat när de inte ens har blivit tillverkade än? Man skaffar barn för att man vill ha barn. Nu när han däremot finns är alla beslut oegoistiska. Nu är det han som gäller och går före allt. 
  • siamusen
    Inegn låter väl sin tioåriga dotter vara på en sån plats där sånt händer, och att hon tom skulle bli gravid av det,  är ju minimalt liten chans. En tjej som blir våldtagen behöver ju inte bli gravid, och att just hon skulle dö av att föda det barnet, det är inte risk i världen att just det skulle hända.
    Man kan bli valdtagen i skolan. Eller pa väg hem fran skolan.
  • Fru U
    Inser du inte att det kan hända på skolan, på vägen hem från skolan eller en kompis. I simhallen. I din trappa.
    Svaren bor i hjärtat
  • finskaflikkan
    Mariohn skrev 2010-01-22 20:49:49 följande:
    Då är du ju inte emot abort och anser att människor som genomgår abort är mördare? 
    Jag anser att såna som går och har sex titt som tätt utan skydd, inte bryr sig, blir gravida och sen bara gör abort bara för att,  är omogna skithögar! 
    Gränsen för att få göra abort borde sänkas till vecka 10-12! 
    Och att sen göra abort för att de va fel kön... Då har man inte alla getter hemma.. 
  • Mariohn
    colera skrev 2010-01-22 20:52:25 följande:
    Jo, det är det, men det är ju vad jag ska ta ställning, till den historien är ju helt overklig och skulle inte hända.
    Du är alltså helt säker på att en våldtäkt av din dotter är helt omöjlig och du säger därmed att alla föräldrar till våldtagna barn får skylla sig själva och bär ansvar för våldtäkten. Jag ber från botten av mitt hjärta att du aldrig får barn medan du har den inställningen. Det är helt enkelt inte ok. 
  • Mariohn
    finskaflikkan skrev 2010-01-22 20:54:20 följande:
    Självklart. Där har du alla rätt. Men det är en radikal skillnad mellan det och våldtagna barn. 
  • siamusen
    Koloraturell skrev 2010-01-22 20:51:19 följande:
    Att foster aborteras i v 23 har jag aldrig sagt.   Att foster känner smärta vid abort tror jag antar men, men ännu vet man inte helt hur det funkar. www.jatilllivet.se/viewNavMenu.do?menuID=97    
    Jo det vet man. Leta fakta i medicinska skrifter istället för i propaganda skrifter istället om du verkligen vill veta.