• colera

Abort

Hej, jag tycker att abort är fel i alla lägen, oavsett anledning. Tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma, att abort borde förbjudas,  eftersom alla på FL verkar tycka att abort är en bra grej som är helt okej i alla lägen. Och ni som tycker att abort är okej, vart går gränsen, när är abort inte ok? Om jag säger till någon att jag är emot abort till 100% verkar folk tycka att jag är dum i huvet.
    Tycker att abortfrågan är en väldigt inntressant fråga om någon undrar varför jag frågar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 18:53
    Jag vill inte "kriga" med folk om varför jag tycker så, tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma eller när ni som är för abort tycker att det är ok, eller är det alltid ok oavsett anledning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 19:54
    denna diskussion blev inte som jag tänkt mig, men det gör inte så mycket. Ni som är för abort, när tycker ni att livet börjar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 20:10
    Många skriver att de illegala aborterna skulle öka om man förbjöd abort, och att många kvinnor då dör pga abortera, jag tycker att det är bättre än legala aborter isf även att det ska vara straffbart att göra en illegal abort .Och som sagt när börjar livet?

• Svar på tråden Abort
  • Fru U
    dagalie FZ skrev 2010-01-22 20:39:36 följande:
    Så länge det är så tidigt gången graviditet att det fortfarande är ett embryo, dvs innan ca v10 så kan abort göras, men när folk går flera dussin veckor och sen gör abort för att könet på fostret är fel eller att något annat inte passar plötsligt, anser jag är fel! Så länge fostret är friskt som en kärna så anser jag att abort efter v10 är egoistiskt!
    Och varför skulle det därmed vara fel? Att skaffa barn är också egoistiskt, är det också fel då?
    Svaren bor i hjärtat
  • idisb

inte läst mer än ts. Men jag tycker att en abort ska få utföras så länge det kan skada en annan. Men de som blir gravid efter gravid, nej där kan jag inte tycka det är ok. Jag skulle dock i dag inte kunna leva med en abort

• Ord blind

Jag tycker abort är ok, men endast till vecka 12. Abort till vecka 18 är absurt tycker jag. Då är det faktiskt nästan en färdig människa som bara behöver växa. Är själv i vecka 18 och jag har känt min bebis sparka i fyra veckor nu.

Condemnant qui non intelligent
  • colera
    siamusen skrev 2010-01-22 20:31:50 följande:
    Nej, men valet ska kunna finnas tycker jag.Att föda ett barn som enbart kommer plågas gör man för vems skull?
    Det behöver inte plågas bara för att det är fel på barnet. Man kan ge det en så bra tid som möjligt.
  • Mariohn

TS och Finskaflickan svara nu då??? Varför vägrar ni svara? Är det svårt??

När er dotter komme rhem som tioåring, blodig och kladdig och gråtandes berättar att 5 vuxna män misshandlat och våldtagit henne och doktorn säger att hon kommer att dö om hon bär barnet...Säger ni då adjö till er dotter? 
  • colera
    siamusen skrev 2010-01-22 20:39:21 följande:
    Det man far innan aborterna avslutar graviditeten. Fostret dör innan ingreppet/andra omgangen tabletter/innan det kommer ur kroppen.Är vi överrens?
    ja, men det finns även de foster som överlever de första taletterna.
  • Fru U
    colera skrev 2010-01-22 20:41:53 följande:
    Det behöver inte plågas bara för att det är fel på barnet. Man kan ge det en så bra tid som möjligt.
    lidande är lidande, oavsett vad man gör
    Svaren bor i hjärtat
  • siamusen
    colera skrev 2010-01-22 20:41:53 följande:
    Ja,det vet jag men jag talar om de som kommer att plågas. För vems skulle föder man dem?
  • Fru U
    colera skrev 2010-01-22 20:42:54 följande:
    ja, men det finns även de foster som överlever de första taletterna.
    Eh, nej.
    Svaren bor i hjärtat
  • Mariohn
    Mariohn skrev 2010-01-22 20:42:42 följande:
    TS och Finskaflickan svara nu då??? Varför vägrar ni svara? Är det svårt?? När er dotter komme rhem som tioåring, blodig och kladdig och gråtandes berättar att 5 vuxna män misshandlat och våldtagit henne och doktorn säger att hon kommer att dö om hon bär barnet...Säger ni då adjö till er dotter? 
    Att man inte svarar på detta brukar betyda hyckleri.