• colera

Abort

Hej, jag tycker att abort är fel i alla lägen, oavsett anledning. Tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma, att abort borde förbjudas,  eftersom alla på FL verkar tycka att abort är en bra grej som är helt okej i alla lägen. Och ni som tycker att abort är okej, vart går gränsen, när är abort inte ok? Om jag säger till någon att jag är emot abort till 100% verkar folk tycka att jag är dum i huvet.
    Tycker att abortfrågan är en väldigt inntressant fråga om någon undrar varför jag frågar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 18:53
    Jag vill inte "kriga" med folk om varför jag tycker så, tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma eller när ni som är för abort tycker att det är ok, eller är det alltid ok oavsett anledning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 19:54
    denna diskussion blev inte som jag tänkt mig, men det gör inte så mycket. Ni som är för abort, när tycker ni att livet börjar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 20:10
    Många skriver att de illegala aborterna skulle öka om man förbjöd abort, och att många kvinnor då dör pga abortera, jag tycker att det är bättre än legala aborter isf även att det ska vara straffbart att göra en illegal abort .Och som sagt när börjar livet?

• Svar på tråden Abort
  • inyourface
    janniahlholm skrev 2010-01-23 11:28:42 följande:
    Det här känns som en diskussion som är på dagisnivå när folk PÅ ALLVAR sitter och säger att de vill förbjuda abort! Herregud, ska vi hoppa tillbaka 100 år i tiden när vi ändå håller på? Jag anser det vara en självklarhet med fri abort, sen att jag kan tycka att det är väldigt fel att abortera för att man inte tänkt sig för, det är en helt annan diskussion. Det vi borde göra är att berätta tidigt för våra barn och att skolorna borde informera mer vad en abort innebär och fosterutveckling så unga tjejer vet vad de gör, att det faktiskt inte är ett dagen efter piller de tar, utan att de aborterar ett liv, ett barn. Man vinner ingenting på att straffa de tjejer som gör dumma misstag, men utbilda dem istället så att misstaget slipper göras om och om och om igen.
    Tack! Du har precis skrivit allt det jag försökt förklara för människorna här inne.
  • inyourface
    nollåtta skrev 2010-01-23 11:28:16 följande:
    Ja fakta är väl ett rätt bra utgångspunkt i en diskussion, tycker du inte. Men med tanke på ditt sätt att uttrycka dig och föra en "debatt" på ska man troligtvis inte hoppas på för mycket gällande dig.
    Nej, för om du endast klarar dig igenom en debatt genom att snacka om fakta istället för åsikt, så är det inte lönt att vara inne på en tråd med ämnet "etik".
    Förstår du inte det så...
  • janniahlholm
    inyourface skrev 2010-01-23 11:30:30 följande:
    Tack! Du har precis skrivit allt det jag försökt förklara för människorna här inne.

Varsågod vettja.
  • inyourface
    nollåtta skrev 2010-01-23 11:28:16 följande:
    Ja fakta är väl ett rätt bra utgångspunkt i en diskussion, tycker du inte. Men med tanke på ditt sätt att uttrycka dig och föra en "debatt" på ska man troligtvis inte hoppas på för mycket gällande dig.
    Jag ser liksom inte att det står i trådstarten "FAKTA OM ABORT".
  • inyourface

Jag menar ska vi basera tråden på fakta så kan ju jag komma med massor av fakta sidor från google. Men nu snackar vi om åsikter.
    Du kan sitta och skriva till mig att det är okej att sparka en hund för den tar ingen skada enligt fakta du tagit fram,
    men jag tycker ändå man är dum i huvudet om man sparkar en hund.
    Ser du ingen skillnad där alls?

• Blomman

Jo givetsvis gör man det. Satte in en hormonspiral samtidigt för att minimera risken igen!

• inyourface

Nej nu lämnar jag tråden, för jag ska jobba.

Jag hoppas det finns fler människor som förstår att man ska förebygga oönskade graviditeter istället.

tack och hej.

• inyourface
    Blomman skrev 2010-01-23 11:34:27 följande:
    Jo givetsvis gör man det. Satte in en hormonspiral samtidigt för att minimera risken igen!
    Tack, det är precis det jag menar. Jag hoppas du mår bättre idag. Ni gjorde det som var bäst för er. Kramar
  • Pappa med 3
    inyourface skrev 2010-01-23 11:29:52 följande:
    Har man skyddat sig,men ändå blivit gravid, så gör hur många aborter du vill.Men om du inte skyddar dig så får du skylla dig själv om du hamnar där mer än en gång.Så enkelt är det.Det är en jävla skillnad att göra abort för att barnet inte är friskt eller för att moderns hälsa står på spel, eller att göra abort för att man blev med barn FAST att man skyddade sig, det är en jävla skillnad mot att slarva sen sitta med tummen mitt i handen gång på gång.
    Nej det är ingen skillnad.
  • sofiaaj
    nollåtta skrev 2010-01-23 11:22:22 följande:
    Abort kan inte användas som ett preventivmedel. Ett preventivmedel hindrar en graviditet från att uppstå, det gör inte en abort. Mycket enkel logik.
    Jag menade inte preventivmedel på det sättet, utan mer som man använder de som om de gör inget om jag blir gravid, jag kan ändå göra abort.