• colera

Abort

Hej, jag tycker att abort är fel i alla lägen, oavsett anledning. Tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma, att abort borde förbjudas,  eftersom alla på FL verkar tycka att abort är en bra grej som är helt okej i alla lägen. Och ni som tycker att abort är okej, vart går gränsen, när är abort inte ok? Om jag säger till någon att jag är emot abort till 100% verkar folk tycka att jag är dum i huvet.
    Tycker att abortfrågan är en väldigt inntressant fråga om någon undrar varför jag frågar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 18:53
    Jag vill inte "kriga" med folk om varför jag tycker så, tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma eller när ni som är för abort tycker att det är ok, eller är det alltid ok oavsett anledning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 19:54
    denna diskussion blev inte som jag tänkt mig, men det gör inte så mycket. Ni som är för abort, när tycker ni att livet börjar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 20:10
    Många skriver att de illegala aborterna skulle öka om man förbjöd abort, och att många kvinnor då dör pga abortera, jag tycker att det är bättre än legala aborter isf även att det ska vara straffbart att göra en illegal abort .Och som sagt när börjar livet?

• Svar på tråden Abort
  • siamusen

För övrigt undrar jag vad det skulle spela för roll om det INTE hade använts förut? Betyder det automatiskt att abort är fel?

Om det da är fel maste det väl betyda att allt annat som inte fanns "förut" inte heller är bra, som antibiotika tex eller hjärttransplantationer?

• Dr Mupp
    Emerald88 skrev 2010-01-23 18:48:31 följande:
    Undra hur kvinnor gjorde när dom blev oplanerat gravida innan abort blev lagligt i Sverige? Eller tja, lagligt överhuvudtaget i resten av världen.
    Hu rlångt tillbaka i tiden vill du veta? Att köra upp strumpestickor var en vanlig metod till abort. Tidigare hade man ju ävenihjäl bebisar. Du har väl hört tala om änglamakerskor.
  • Shadilly
    ArvidsMorsa skrev 2010-01-23 17:53:51 följande:
    Är helt säker på att över 95% om inte mer av alla aborter utförs pga slarv. Om jag var ett 5 veckor gammalt foster så skulle jag förbanna min mamma för att hon var så ansvarslös.
    Då är det ju ingen tvekan hur seriöst man bör ta dina inlägg. Om du är helt säker på tillförlitligheten i statistik du fantiserat ihop själv förstår jag hur du kommit fram till din ståndpunkt.
    Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • Bite me
    Molson Canadian skrev 2010-01-23 18:07:42 följande:
    Jag menar då att mannen har det yttersta ansvaret för sin kropp och sin sexualitet. Därför anser jag inte att man kan hävda att kvinnan har ett större ansvar än mannen. 
    Jo, kvinnan har ett större ansvar åän mannen för sin egen kropp, hör du inte hur ditt resonemang låter? Varför ska en man ha lika stort ansvar för en annan människas kropp, som denne har för sin egen?
  • Molson Canadian
    Bite me skrev 2010-01-23 19:13:49 följande:
    Jo, kvinnan har ett större ansvar åän mannen för sin egen kropp, hör du inte hur ditt resonemang låter? Varför ska en man ha lika stort ansvar för en annan människas kropp, som denne har för sin egen?
    Du kanske inte läser mitt resonemang överhuvudtaget?