• colera

Abort

Hej, jag tycker att abort är fel i alla lägen, oavsett anledning. Tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma, att abort borde förbjudas,  eftersom alla på FL verkar tycka att abort är en bra grej som är helt okej i alla lägen. Och ni som tycker att abort är okej, vart går gränsen, när är abort inte ok? Om jag säger till någon att jag är emot abort till 100% verkar folk tycka att jag är dum i huvet.
    Tycker att abortfrågan är en väldigt inntressant fråga om någon undrar varför jag frågar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 18:53
    Jag vill inte "kriga" med folk om varför jag tycker så, tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma eller när ni som är för abort tycker att det är ok, eller är det alltid ok oavsett anledning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 19:54
    denna diskussion blev inte som jag tänkt mig, men det gör inte så mycket. Ni som är för abort, när tycker ni att livet börjar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 20:10
    Många skriver att de illegala aborterna skulle öka om man förbjöd abort, och att många kvinnor då dör pga abortera, jag tycker att det är bättre än legala aborter isf även att det ska vara straffbart att göra en illegal abort .Och som sagt när börjar livet?

• Svar på tråden Abort
  • livet leker
    Bite me skrev 2010-01-23 23:24:21 följande:
    Vad är din fråga mer exakt?
    Dom som blir gravida tex fast dom ätit piller eller haft spiral.

En gång sprack kådisen o jag blev då gravid..
  • Bite me
    livet leker skrev 2010-01-23 23:26:06 följande:
    Dom som blir gravida tex fast dom ätit piller eller haft spiral.En gång sprack kådisen o jag blev då gravid..
    Den ursäkten funkar en gång, inte mer, två gånger eller fler o man är slarvig i mina ögon.
  • livet leker
    Bite me skrev 2010-01-23 23:27:12 följande:
    Den ursäkten funkar en gång, inte mer, två gånger eller fler o man är slarvig i mina ögon.
    Så har det hänt en gång är det OK men inte 2 ggr, då är man slarvig?
  • Bite me
    livet leker skrev 2010-01-23 23:31:50 följande:
    Så har det hänt en gång är det OK men inte 2 ggr, då är man slarvig?
    Ja. Alla kan vi göra misstag, men när samma sak inträffar två gånger räknas det inte som ett misstag längre, då börjar det likna en vana.
  • livet leker
    Bite me skrev 2010-01-23 23:33:55 följande:
    Ja. Alla kan vi göra misstag, men när samma sak inträffar två gånger räknas det inte som ett misstag längre, då börjar det likna en vana.
    Om man blivit gravid en gång med p-piller då o nästa gång spricker kådisen? Är det en vana då? Jag är intresserad hur du tänker. Att man får göra abort en gång men inte 2. Vem är du som kan tycka hur andra ska göra?
  • Molson Canadian
    Bite me skrev 2010-01-23 23:05:05 följande:
    Hon är ytterst ansvarig ja, eftersom det är hennes kropp som blir gravid, vill hon bli gravid, fine, vill hon inte så har hon det yttersta ansvaret att skydda sig. Jag kan ju knappast lägga min övervikt på min make, detta trotts att vi äter samma mat vid samma matbord dagligen, vi har olika fysiska egenskaper, o jag är ytterst ansvarig för min kropp.
    Fast du tappar bort att man är två om att åstadkomma en graviditet. 
  • siamusen
    Bite me skrev 2010-01-23 23:33:55 följande:
    Om man är högfertil och blir gravid med olika skydd da? Dvs läkarna skriver ut saker och "garanterar" att det ska funka bâttre än det man hade innan.
  • Bite me
    livet leker skrev 2010-01-23 23:41:51 följande:
    Om man blivit gravid en gång med p-piller då o nästa gång spricker kådisen? Är det en vana då? Jag är intresserad hur du tänker. Att man får göra abort en gång men inte 2. Vem är du som kan tycka hur andra ska göra?
    Tycker nog att du kanske ska läsa igenom ALLA mina inlägg, på det viset slipper jag upprepa mig. Att "tycka" något är faktiskt rätt oundvikligt, o eftersom mina åsikter inte har någon laglig kraft, så är det väl skit samma vad jag tycker egentligen, precis som det är skit samma vad du tycker, men här delar vi med oss av våra åsikter o "tyckanden". O jag personligen tycker nog att jag har en högre etisk o moralisk standarsd än de som anser att aborter oavsett anledning o oansvarigt beteende är ok.
  • livet leker
    Bite me skrev 2010-01-23 23:44:38 följande:
    Tycker nog att du kanske ska läsa igenom ALLA mina inlägg, på det viset slipper jag upprepa mig. Att "tycka" något är faktiskt rätt oundvikligt, o eftersom mina åsikter inte har någon laglig kraft, så är det väl skit samma vad jag tycker egentligen, precis som det är skit samma vad du tycker, men här delar vi med oss av våra åsikter o "tyckanden". O jag personligen tycker nog att jag har en högre etisk o moralisk standarsd än de som anser att aborter oavsett anledning o oansvarigt beteende är ok.
    Känns bra att du inte bestämmer här i landet.
  • Bite me
    Molson Canadian skrev 2010-01-23 23:43:42 följande:
    Fast du tappar bort att man är två om att åstadkomma en graviditet. 
    Nej, jag har inte "tappat bort" det faktumet, dock är det bara kvinnans kropp som blir gravid, kvinnans val o kvinnan som har det yttersta ansvaret för just sin kropp.
    siamusen skrev 2010-01-23 23:43:55 följande:
    Om man är högfertil och blir gravid med olika skydd da? Dvs läkarna skriver ut saker och "garanterar" att det ska funka bâttre än det man hade innan.
    En ursäkt alltför många tyvärr använder sig av då de glömt ta sitt piller, varit för hårdhänt med kondomen osv. Varför inte använda både kondom o annat skydd samt planera att inte ha sex vid ägglossning om man vet med sig att man absolut inte vill ha barn. 2 olika skydd i kombination av en "säker" perid är högst osannolik att alla tre felar, tycker du inte?