• colera

Abort

Hej, jag tycker att abort är fel i alla lägen, oavsett anledning. Tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma, att abort borde förbjudas,  eftersom alla på FL verkar tycka att abort är en bra grej som är helt okej i alla lägen. Och ni som tycker att abort är okej, vart går gränsen, när är abort inte ok? Om jag säger till någon att jag är emot abort till 100% verkar folk tycka att jag är dum i huvet.
    Tycker att abortfrågan är en väldigt inntressant fråga om någon undrar varför jag frågar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 18:53
    Jag vill inte "kriga" med folk om varför jag tycker så, tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma eller när ni som är för abort tycker att det är ok, eller är det alltid ok oavsett anledning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 19:54
    denna diskussion blev inte som jag tänkt mig, men det gör inte så mycket. Ni som är för abort, när tycker ni att livet börjar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 20:10
    Många skriver att de illegala aborterna skulle öka om man förbjöd abort, och att många kvinnor då dör pga abortera, jag tycker att det är bättre än legala aborter isf även att det ska vara straffbart att göra en illegal abort .Och som sagt när börjar livet?

• Svar på tråden Abort
  • levnadsglad
    colera skrev 2010-02-08 17:30:17 följande:
    Ett ofött FOSTERS eventuella liv är alltid värt mindre än en redan levande människas.
  • colera
    Shadilly skrev 2010-02-08 17:33:35 följande:
    Får jag fråga om du är vegan?
    Nej, det är jag inte.
  • colera
    konstruktioner skrev 2010-02-08 17:56:19 följande:
    Ett ofött FOSTERS eventuella liv är alltid värt mindre än en redan levande människas.
    Den som bär på barnet var också "bara" ett foster en gång, så jag anser att alla människor har lika väred, oavsett om du är en sekund efter ÄL eler om du är 60 år!
  • Shadilly
    colera skrev 2010-02-08 18:06:52 följande:
    Nej, det är jag inte.
    Konstigt.
    Jag skriker inte. FL:s teknik tolkar gemener och versaler fel när inlägg postas med Symbian.
  • levnadsglad
    colera skrev 2010-02-08 18:07:51 följande:
    Den som bär på barnet var också "bara" ett foster en gång, så jag anser att alla människor har lika väred, oavsett om du är en sekund efter ÄL eler om du är 60 år!
    Jag anser inte att ett ägg är lika mycket värt som en höna. Och den som bär på fostret var måhända ett foster från början, men sedan blev den ett barn. Och barn är mer värda än foster. Foster har inga känslor. Foster är som en blomma.
  • Plutteli
    konstruktioner skrev 2010-02-08 18:34:49 följande:
    Jag anser inte att ett ägg är lika mycket värt som en höna. Och den som bär på fostret var måhända ett foster från början, men sedan blev den ett barn. Och barn är mer värda än foster. Foster har inga känslor. Foster är som en blomma.
    Beroende på när i graviditeten vi pratar så kan en blomma vara mer avancerad är fostret faktiskt...
  • Triskele
    colera skrev 2010-02-08 17:30:17 följande:
    Lite takt vore på sin plats.
    Självklart går hon före ett foster som nyttjar hennes kropp mot hennes vilja.
    Att fredandet leder till fostrets död är beklagligt, men det har ingen rätt att nyttja hennes kropp mot hennes vilja för att överleva, lika lite som jag har rätt att nyttja din kropp för dialys vid svår njursjukdom.
  • VulgusProfanum
    viva la vida skrev 2010-02-04 19:33:35 följande:
     Är man 16 år har man hela livet på sig för utbildning,  det är inte ovanligt att studera fast man har barn Man får inte kasta ut en 16 åring på gatan, sociala skulle inte lämnat varken dig eller barnet i sticket.  Alternativet adoption, foster eller stödfamilj. Hade själv en väninna som fick barn vid 14, andra barnet vid 16, tredje vid 18, och fjärde 21. Det blev fina trygga och skötsamma ungar av dem alla.
    Vid en våldtäkt så är det inte troligt att man som kvinna känner att en abort är den enda och bästa lösningen.
    Roligt att det gick bra för din väninna- men utifrån mitt perspektiv hade jag inte känt att det varit något jag själv hade velat.
    Mor vid 14 år och fyrabarnsmor vid 21 hade aldrig varit ett alternativ för mig- så det är en himla tur att vi trots allt har valmöjligheter här i livet.
  • viva la vida
    Triskele skrev 2010-02-08 21:22:57 följande:
    Jag förmodar att en del siamesiska tvillingar är tvungna att leva vid varandra hela livet i värsta fall, men en del går att sära på efter en tid, de har rätt att nyttja varandras kroppar. Graviditeter är småpotatis i jämförelse dock bara 9 månader och det i en situation man själv medverkat till , visst har männisor ibland rätt att nyttja varandras kroppar.
  • viva la vida
    siamusen skrev 2010-02-04 19:41:07 följande:
    Mjae..ett nyfött barn kânner nog om man dödar det. Fostret gör det inte.Fostret betalar inte ett dyft om man aborterar det.
    Det går att döda människor utan att de  märker det,
     oavsett i vilken ålder människan befinner sig i betalar de med sitt liv.