• colera

Abort

Hej, jag tycker att abort är fel i alla lägen, oavsett anledning. Tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma, att abort borde förbjudas,  eftersom alla på FL verkar tycka att abort är en bra grej som är helt okej i alla lägen. Och ni som tycker att abort är okej, vart går gränsen, när är abort inte ok? Om jag säger till någon att jag är emot abort till 100% verkar folk tycka att jag är dum i huvet.
    Tycker att abortfrågan är en väldigt inntressant fråga om någon undrar varför jag frågar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 18:53
    Jag vill inte "kriga" med folk om varför jag tycker så, tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma eller när ni som är för abort tycker att det är ok, eller är det alltid ok oavsett anledning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 19:54
    denna diskussion blev inte som jag tänkt mig, men det gör inte så mycket. Ni som är för abort, när tycker ni att livet börjar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 20:10
    Många skriver att de illegala aborterna skulle öka om man förbjöd abort, och att många kvinnor då dör pga abortera, jag tycker att det är bättre än legala aborter isf även att det ska vara straffbart att göra en illegal abort .Och som sagt när börjar livet?

• Svar på tråden Abort
  • siamusen
    viva la vida skrev 2010-01-26 14:02:55 följande:
    Kanske man borde göra ett studiebesök hos homosexuella, kanske kan de lära en hur man kan ha relativt säker sex, man måste ju inte stoppa in just det spermiebärande organet för att ha bra sex.
    Varför just homosexuella?
  • siamusen
    Jennie med ie skrev 2010-01-26 14:05:24 följande:
    För att de inte gör varandra gravida?
    Och det beror pa säkert sex?
  • VulgusProfanum
    viva la vida skrev 2010-01-26 14:02:55 följande:
    Kanske man borde göra ett studiebesök hos homosexuella, kanske kan de lära en hur man kan ha relativt säker sex, man måste ju inte stoppa in just det spermiebärande organet för att ha bra sex.
    Eller så skyddar man sig efter konstens alla regler och väljer sedan själv vilken form av sex som får sängen att gunga.
    Lev i nuet för det är det enda ögonblick du har.
  • Achillea

Har inte läst hela tråden men jag förstår din tankebana.
    Jag är helt emot abort om det inte rör sig om svåra skador som gör att barnet inte kan överleva eller får så pass grava handikapp att denne får spendera hela sitt liv i en säng okontaktbar.
    Men detta är något som står för mig jag skulle inte ens kunna göra abort om jag så blev våldtagen.
    Hur andra väljer att göra är deras ensak är inte emot abort för andra då jag inte känner dom eller vet om hur deras situation är, annars kan jag väl reagera negativt när man börjar plocka bort foster för att det är av fel kön, barn som barn tycker jag.

Kolla min Fl blogg för mer info om Plusverktygen
  • Isanje
    colera skrev 2010-01-22 18:45:41 följande:
    Har man blivit våldtagen så är ju kut p-piller det första man tänker på. Eller inte.
  • Isanje
    Epeemaster skrev 2010-01-25 18:04:25 följande:
    Berätta gärna för oss varför du gjorde två aborter och inte ansåg dig vara en lämplig förälder då.
    Va i vassen... Varför ska hon berätta det för dig? Jag hade inte velat dra min livshistoria för dig iaf...
  • Dorian Ertymexx
    siamusen skrev 2010-01-26 14:07:47 följande:
    Och det beror pa säkert sex?
    Ja, vad annat skulle det vara? {#lang_emotions_tongue_out}
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Dorian Ertymexx
    Isanje skrev 2010-01-26 18:19:23 följande:
    Har man blivit våldtagen så är ju kut p-piller det första man tänker på. Eller inte.
    Dessutom är det faktiskt också abort. Precis som spiral.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Isanje
    Dorian Ertymexx skrev 2010-01-26 18:36:46 följande:
    Dessutom är det faktiskt också abort. Precis som spiral.
    Amen !