• colera

Abort

Hej, jag tycker att abort är fel i alla lägen, oavsett anledning. Tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma, att abort borde förbjudas,  eftersom alla på FL verkar tycka att abort är en bra grej som är helt okej i alla lägen. Och ni som tycker att abort är okej, vart går gränsen, när är abort inte ok? Om jag säger till någon att jag är emot abort till 100% verkar folk tycka att jag är dum i huvet.
    Tycker att abortfrågan är en väldigt inntressant fråga om någon undrar varför jag frågar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 18:53
    Jag vill inte "kriga" med folk om varför jag tycker så, tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma eller när ni som är för abort tycker att det är ok, eller är det alltid ok oavsett anledning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 19:54
    denna diskussion blev inte som jag tänkt mig, men det gör inte så mycket. Ni som är för abort, när tycker ni att livet börjar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 20:10
    Många skriver att de illegala aborterna skulle öka om man förbjöd abort, och att många kvinnor då dör pga abortera, jag tycker att det är bättre än legala aborter isf även att det ska vara straffbart att göra en illegal abort .Och som sagt när börjar livet?

• Svar på tråden Abort
  • Epeemaster
    Lady Dahmer skrev 2010-01-25 17:58:31 följande:
    är du på riktigt? är det nazityskland du trånar efter?jag har gjort två aborter och har nu en dotter. Och jag är mer än lämplig som förälder. Dock var jag inte det då.
    Vilken tur att du inte födde de två första då.
  • Lady Dahmer
    Epeemaster skrev 2010-01-25 12:54:41 följande:
    Vilket är bäst?Förbjud aborter och låta alla oönskade barn födas till en värld som inte vill ha dem och som inte bryr sig om dem? Vad blir det av dessa barn?Tillåt aborter, men sterilisera dem som på detta vis visar att de inte vill ha barn och med största sannolikhet inte blir ansvarstagande föräldrar?Varför inte sterilisera alla fängelsedömda brottslingar? Där tror jag inte heller på särskilt stora sannolikheter för ansvarstagande föräldrar.Annars om nu alla ska ha den mänskliga rättigheten att föröka sig okontrollerat, då måste man väl fullt ut acceptera alla de människor som sedan inte vill hålla sig till samhällets normer. Då måste man ju acceptera alla avarter från superfattiga med hög kriminalitet till rika med egna arméer som skyddar deras intressen.Kontroll eller ingen kontroll?Det politiskt korrekta verkar vara att säja att alla ska få göra som de vill. Men när det skapar ett samhälle utan harmoni så är det ju för bedrövligt. Då törs ingen ta ansvar för det hela.
    eller så har vi som nu - man får göra fyrtio aborter om man vill.

mycket händer i en människas liv. Du kan göra ABORT SOM 15, 16ÅRING FÖR ATT SENARE SKAFFA BARN SOM 30 ÅRING. (oops caps lock. för lat att skriva om)
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • Lady Dahmer
    Epeemaster skrev 2010-01-25 15:14:25 följande:
    hmm jo jag ser att upplysa och utbilda fungerar väldigt bra i världen...Som sagt kvinnans rätt att bestämma över sin kropp är hennes. För min del kan hon få göra hur många aborter som helst. Det drabbar ju knappast mig. Hon får gärna ta 200 aborter under sitt liv. Hellre det än att hon ska föda barn som hon inte tar ansvar för. Fast aborter kostar ju också. Den summan sponsrar jag gärna via skattesedeln. Mycket hellre än att se de barnen växa upp i samhället. Upprepade aborter ser jag som ett tecken på att denna människa inte kommer att vara lämplig som förälder. Jag ser inget fel i sterilisera folk som är direkt olämpliga som föräldrar. Ser inte heller något fel i att ha sterilisering som en del av ett straff. Jag skulle gärna se att fängelsedom inkluderar sterilisering. Kan du inte ta den konsekvensen borde du inte göra brottet. Det finns en gräns för när jag inte vill vara med och betala för fortsättningen. Den tycker jag man nått när föräldrarna inte tar ansvar för sina barn.När kvinnan inte är en bra mamma så kommer barnen att kosta väldigt mycket skattepengar. Jag har inte lust att betala det. För min del är det ok att de lever med sina brister, så länge de inte drabbar medborgarna i vårt samhälle. Men vi drabbas och lagarna ser ju sällan till att skydda medborgarna. Så jag "motar hellre Olle i grind" än ser följderna av fler önskade barn i samhället.Nu är detta mina åsikter och jag har inte bett er hålla med om dem. Men det ger onekligen lite andra vinklar till ert resonemang.
    berätta gärna för mig varför jag är olämplig som förälder. *väntar med spänning*
  • Lady Dahmer
    Epeemaster skrev 2010-01-25 18:00:46 följande:
    Vilken tur att du inte födde de två första då.
    jag hade antagligen gjort ett bra jobb ändå. Men berätta gärna för mig varför jag borde steriliserats och varför jag är olämplig som förälder.
  • Epeemaster

Berätta gärna för oss varför du gjorde två aborter och inte ansåg dig vara en lämplig förälder då.

Lady Dahmer skrev 2010-01-25 18:01:54 följande:
    berätta gärna för mig varför jag är olämplig som förälder. *väntar med spänning*
  • Lady Dahmer
    Epeemaster skrev 2010-01-25 18:04:25 följande:
    Berätta gärna för oss varför du gjorde två aborter och inte ansåg dig vara en lämplig förälder då.
    vad fan spelar det för roll?
    berätta gärna på vilket sätt jag är olämplig som förälder nu.
  • Tygtiiger

Nå, själv anser jag nog att den som hyser värderingar som påminner så mycket om gamla unkna rashygieniska ideal som Epee gör inte kvalificerar sig som förälder heller, så det är ju en jäkla tur att det inte är jag som bestämmer vem som ska få fortplanta sig eller inte. För någons sädesledare hade legat risigt till om vi hade haft en steriliseringslag isåfall.

(För övrigt så vore det oändligt mycket effektivare att sterilisera män som inte hade vett nog att skydda sig utan gjorde kvinna på kvinna på smällen utan att försäkra sig om att hon ville behålla barnet tillsammans med honom. En kvinna kan i bästa fall föda en femton barn under sin livstid, om hon verkligen ligger i, en man kan ju bli far till hur många som helst. Smartare att snöpa ofullkomliga män. Billigare operation också, behöver inte sövas, funkar som dagkirurgiskt ingrepp, knappt några komplikationer. Snipp snapp.)

• siamusen
    Tygtiiger skrev 2010-01-25 21:05:28 följande:
    Nå, själv anser jag nog att den som hyser värderingar som påminner så mycket om gamla unkna rashygieniska ideal som Epee gör inte kvalificerar sig som förälder heller, så det är ju en jäkla tur att det inte är jag som bestämmer vem som ska få fortplanta sig eller inte. För någons sädesledare hade legat risigt till om vi hade haft en steriliseringslag isåfall. (För övrigt så vore det oändligt mycket effektivare att sterilisera män som inte hade vett nog att skydda sig utan gjorde kvinna på kvinna på smällen utan att försäkra sig om att hon ville behålla barnet tillsammans med honom. En kvinna kan i bästa fall föda en femton barn under sin livstid, om hon verkligen ligger i, en man kan ju bli far till hur många som helst. Smartare att snöpa ofullkomliga män. Billigare operation också, behöver inte sövas, funkar som dagkirurgiskt ingrepp, knappt några komplikationer. Snipp snapp.)
    Varför bara 15?
    Tänker pa Duggers eller vad de nu heter i USA, de har vâl 19 barn har jag för mig?

*googlar*
  • siamusen
    siamusen skrev 2010-01-25 21:08:02 följande:
    Varför bara 15?Tänker pa Duggers eller vad de nu heter i USA, de har vâl 19 barn har jag för mig?*googlar*
    Duggar hette de visst. Eller heter.

http://www.duggarfamily.com/
  • Tygtiiger

Eep. Nitton. Nå - en genomsnittlig kvinna, orkar hon med, rent fysiskt, att föda mer än i runda slängar femton ungar under sin fertila period?

Jag vet att naturaltillståndet är att föda första barnet runt arton, bli gravid tolv gånger, föda tio barn varav åtta överlever och amma varje barn i ca fyra år, men vi har ju bättre sjukvård och bättre nutrition, så femton kanske är lågt räknat?

Jaja, jag tycker jämförelsen håller iallafall, en man kan ju få hur många ungar som helst.