• colera

Abort

Hej, jag tycker att abort är fel i alla lägen, oavsett anledning. Tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma, att abort borde förbjudas,  eftersom alla på FL verkar tycka att abort är en bra grej som är helt okej i alla lägen. Och ni som tycker att abort är okej, vart går gränsen, när är abort inte ok? Om jag säger till någon att jag är emot abort till 100% verkar folk tycka att jag är dum i huvet.
    Tycker att abortfrågan är en väldigt inntressant fråga om någon undrar varför jag frågar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 18:53
    Jag vill inte "kriga" med folk om varför jag tycker så, tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma eller när ni som är för abort tycker att det är ok, eller är det alltid ok oavsett anledning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 19:54
    denna diskussion blev inte som jag tänkt mig, men det gör inte så mycket. Ni som är för abort, när tycker ni att livet börjar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 20:10
    Många skriver att de illegala aborterna skulle öka om man förbjöd abort, och att många kvinnor då dör pga abortera, jag tycker att det är bättre än legala aborter isf även att det ska vara straffbart att göra en illegal abort .Och som sagt när börjar livet?

• Svar på tråden Abort
  • Triskele
    Bite me skrev 2010-01-26 11:34:25 följande:
    Säkra perioder är inget preventivmedel.
    Jag har ingen anledning att ta hänsyn till vad du tycker i frågan. Det handlar nämligen om min kropp, inte om din.
    Med tanke på tidsperioden emellan graviditeterna är det inte det minsta underligt.
    Första gången var jag 15, andra var jag 23. Preventivmedel fallerar, det är ett faktum.
    Om du kikar på länken ser du att säkra perioder räknas upp två gånger under preventivmedelmetoder.
  • VulgusProfanum
    Bite me skrev 2010-01-26 11:33:37 följande:
    Jo, jag är insatt i riskerna med att bli gravid trotts preventivmedel, men snälla du, även du måste inse att sannolikheten om man sköter sina preventivmedel o gör det man ska när man ska, så är riskerna minimala att något händer EN gång då man använder dubbla skydd, att de sedan inträffar TVÅ gånger, ja då börjar jag verkligen tvivla.
    Du får tvivla hur mycket du vill men sådant händer. Och statistiken visar också detta med all tydlig önskvärdhet.
    Vissa kvinnor drabbas aldrig av detta medans andra- inklusive mig själv- råkar ut för graviditet trots preventivmedel flera gånger.
    Lev i nuet för det är det enda ögonblick du har.
  • margarita
    Bite me skrev 2010-01-26 11:34:25 följande:
    Säkra perioder är inget preventivmedel.
    Jo visst är det det. Det finns en speciell P-dator som håller reda på ägglossningen och när man kan ha sex. Man förlitar sig på de säkra perioderna och den är förvånansvärt säker (dock inte lika säker som p-piller eller kondom) 
  • Lady Dahmer
    Bite me skrev 2010-01-26 11:33:37 följande:
    Jo, jag är insatt i riskerna med att bli gravid trotts preventivmedel, men snälla du, även du måste inse att sannolikheten om man sköter sina preventivmedel o gör det man ska när man ska, så är riskerna minimala att något händer EN gång då man använder dubbla skydd, att de sedan inträffar TVÅ gånger, ja då börjar jag verkligen tvivla.
    jag blev gravid TVÅ gånger och jag åt p-piller. visserligen körde jag inte dubbla skydd men det tycker jag inte att jag borde måsta heller.
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/
  • Plutteli

Jag tycker fri abort är en självklarhet och jag har själv nytjat den mänskliga rättigheten att bestämma över min kropp och om jag ska ha barn eller ej.

• Plutteli
    margarita skrev 2010-01-26 12:53:23 följande:
    Jo visst är det det. Det finns en speciell P-dator som håller reda på ägglossningen och när man kan ha sex. Man förlitar sig på de säkra perioderna och den är förvånansvärt säker (dock inte lika säker som p-piller eller kondom) 
    Fast p-dator och p-piller har ju nästan identisk pearlindex. Har för mig p-piller har 99.98% och p-dator 98.99% eller liknande...
  • Gravid2010

p-dator är 96% tror jag.

Men som med alla prev medel så gäller det att de passar en personligen och att man sköter det rätt!

• Dorian Ertymexx
    colera skrev 2010-01-22 18:50:50 följande:
    för att det är helt sinnessjukt att abort ens finns (tycker jag ) Det är ett litet barn, en människa som dör. Och abort är lagligt fram till v 21+6 (tror jag ej säker) Och då är ju barnet stort! Usch , nej jag är emot det för att jag tycker att alla barn som blir till har rätt att födas.
    Varför har de rätt till det? Vem har gett dem den rätten?
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • margarita
    Plutteli skrev 2010-01-26 13:12:37 följande:
    Fast p-dator och p-piller har ju nästan identisk pearlindex. Har för mig p-piller har 99.98% och p-dator 98.99% eller liknande...
    Ja, inte riktigt lika säker (=inte väldigt mycket osäkrare)  
  • viva la vida
    Triskele skrev 2010-01-26 11:15:14 följande:
    Jag blev gravid trots dubbla skydd båda gångerna.
    Kanske man borde göra ett studiebesök hos homosexuella, kanske kan de lära en hur man kan ha relativt säker sex, man måste ju inte stoppa in just det spermiebärande organet för att ha bra sex.