• colera

Abort

Hej, jag tycker att abort är fel i alla lägen, oavsett anledning. Tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma, att abort borde förbjudas,  eftersom alla på FL verkar tycka att abort är en bra grej som är helt okej i alla lägen. Och ni som tycker att abort är okej, vart går gränsen, när är abort inte ok? Om jag säger till någon att jag är emot abort till 100% verkar folk tycka att jag är dum i huvet.
    Tycker att abortfrågan är en väldigt inntressant fråga om någon undrar varför jag frågar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 18:53
    Jag vill inte "kriga" med folk om varför jag tycker så, tänkte bara höra om det finns någon som tycker samma eller när ni som är för abort tycker att det är ok, eller är det alltid ok oavsett anledning.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 19:54
    denna diskussion blev inte som jag tänkt mig, men det gör inte så mycket. Ni som är för abort, när tycker ni att livet börjar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-22 20:10
    Många skriver att de illegala aborterna skulle öka om man förbjöd abort, och att många kvinnor då dör pga abortera, jag tycker att det är bättre än legala aborter isf även att det ska vara straffbart att göra en illegal abort .Och som sagt när börjar livet?

• Svar på tråden Abort
  • TessaS
    Pappa med 3 skrev 2010-01-25 14:32:58 följande:
    Jepp... alla som inte följer statens syn på den perfekta människen ska bort.Helst ska deras osunda arvsmassa bort så att vi kan få fran den rena felfria människan.Hmmm.. var har jag hört talas om detta innan ?????
    Ja, jag tänkte på det också... ryser av obehag.
  • Maggis
    Pappa med 3 skrev 2010-01-25 14:32:58 följande:
    Jepp... alla som inte följer statens syn på den perfekta människen ska bort.Helst ska deras osunda arvsmassa bort så att vi kan få fran den rena felfria människan.Hmmm.. var har jag hört talas om detta innan ?????
    Ja, herregud. Skrämmande.
    //Maggis
  • Epeemaster

hmm jo jag ser att upplysa och utbilda fungerar väldigt bra i världen...

Som sagt kvinnans rätt att bestämma över sin kropp är hennes. 
    För min del kan hon få göra hur många aborter som helst. Det drabbar ju knappast mig. Hon får gärna ta 200 aborter under sitt liv. Hellre det än att hon ska föda barn som hon inte tar ansvar för. Fast aborter kostar ju också. Den summan sponsrar jag gärna via skattesedeln. Mycket hellre än att se de barnen växa upp i samhället.

Upprepade aborter ser jag som ett tecken på att denna människa inte kommer att vara lämplig som förälder. Jag ser inget fel i sterilisera folk som är direkt olämpliga som föräldrar.
    Ser inte heller något fel i att ha sterilisering som en del av ett straff. Jag skulle gärna se att fängelsedom inkluderar sterilisering. Kan du inte ta den konsekvensen borde du inte göra brottet. 

Det finns en gräns för när jag inte vill vara med och betala för fortsättningen. Den tycker jag man nått när föräldrarna inte tar ansvar för sina barn.

När kvinnan inte är en bra mamma så kommer barnen att kosta väldigt mycket skattepengar. Jag har inte lust att betala det. För min del är det ok att de lever med sina brister, så länge de inte drabbar medborgarna i vårt samhälle. Men vi drabbas och lagarna ser ju sällan till att skydda medborgarna. Så jag "motar hellre Olle i grind" än ser följderna av fler önskade barn i samhället.

Nu är detta mina åsikter och jag har inte bett er hålla med om dem. Men det ger onekligen lite andra vinklar till ert resonemang.

• JAG är BÄST
    Epeemaster skrev 2010-01-25 12:54:41 följande:
    Vilket är bäst?Förbjud aborter och låta alla oönskade barn födas till en värld som inte vill ha dem och som inte bryr sig om dem? Vad blir det av dessa barn?Tillåt aborter, men sterilisera dem som på detta vis visar att de inte vill ha barn och med största sannolikhet inte blir ansvarstagande föräldrar?Varför inte sterilisera alla fängelsedömda brottslingar? Där tror jag inte heller på särskilt stora sannolikheter för ansvarstagande föräldrar.Annars om nu alla ska ha den mänskliga rättigheten att föröka sig okontrollerat, då måste man väl fullt ut acceptera alla de människor som sedan inte vill hålla sig till samhällets normer. Då måste man ju acceptera alla avarter från superfattiga med hög kriminalitet till rika med egna arméer som skyddar deras intressen.Kontroll eller ingen kontroll?Det politiskt korrekta verkar vara att säja att alla ska få göra som de vill. Men när det skapar ett samhälle utan harmoni så är det ju för bedrövligt. Då törs ingen ta ansvar för det hela.
    Sterilisera alla som sitter i fängelset? du var då bara förmycket.

Du tror automatiskt att alla som sitter inne ska sitta där resten av sitt liv ,,,att ingen kan bli bättre människa?

HUR MÅNGA läser man inte om i repotage vars någon kriminalitet har funnits i stora delar i deras liv,,in å ut på kåken,, till dom vaknar upp,,å lämnar den skiten,, bildar familj, skaffar jobb(på rätt sida av lagen),, köper hus mm.

Jag vet då EN person med säkerhet som lämnade sitt krimanilitet liv efter att åkt dit och fick sitta 10mån. MIN egnen bror.
    Idag har han barn, fast jobb, köpt hus mm.
    Men han kanske borde steriliseras enligt dig eftersom han fick sitta inne för ett brott han begått?
  • JAG är BÄST
    Epeemaster skrev 2010-01-25 15:14:25 följande:
    hmm jo jag ser att upplysa och utbilda fungerar väldigt bra i världen...Som sagt kvinnans rätt att bestämma över sin kropp är hennes. För min del kan hon få göra hur många aborter som helst. Det drabbar ju knappast mig. Hon får gärna ta 200 aborter under sitt liv. Hellre det än att hon ska föda barn som hon inte tar ansvar för. Fast aborter kostar ju också. Den summan sponsrar jag gärna via skattesedeln. Mycket hellre än att se de barnen växa upp i samhället. Upprepade aborter ser jag som ett tecken på att denna människa inte kommer att vara lämplig som förälder. Jag ser inget fel i sterilisera folk som är direkt olämpliga som föräldrar. Ser inte heller något fel i att ha sterilisering som en del av ett straff. Jag skulle gärna se att fängelsedom inkluderar sterilisering. Kan du inte ta den konsekvensen borde du inte göra brottet. Det finns en gräns för när jag inte vill vara med och betala för fortsättningen. Den tycker jag man nått när föräldrarna inte tar ansvar för sina barn.När kvinnan inte är en bra mamma så kommer barnen att kosta väldigt mycket skattepengar. Jag har inte lust att betala det. För min del är det ok att de lever med sina brister, så länge de inte drabbar medborgarna i vårt samhälle. Men vi drabbas och lagarna ser ju sällan till att skydda medborgarna. Så jag "motar hellre Olle i grind" än ser följderna av fler önskade barn i samhället.Nu är detta mina åsikter och jag har inte bett er hålla med om dem. Men det ger onekligen lite andra vinklar till ert resonemang.
    Kää,, men en fängelsedom för tex en stöld har ju inget med individens sexualitet att göra!
    Du kan inte blanda ihop äpple och päron här.
  • JAG är BÄST
    hmm jo jag ser att upplysa och utbilda fungerar väldigt bra i världen...Som sagt kvinnans rätt att bestämma över sin kropp är hennes. För min del kan hon få göra hur många aborter som helst. Det drabbar ju knappast mig. Hon får gärna ta 200 aborter under sitt liv. Hellre det än att hon ska föda barn som hon inte tar ansvar för. Fast aborter kostar ju också. Den summan sponsrar jag gärna via skattesedeln. Mycket hellre än att se de barnen växa upp i samhället. Upprepade aborter ser jag som ett tecken på att denna människa inte kommer att vara lämplig som förälder. Jag ser inget fel i sterilisera folk som är direkt olämpliga som föräldrar. Ser inte heller något fel i att ha sterilisering som en del av ett straff. Jag skulle gärna se att fängelsedom inkluderar sterilisering. Kan du inte ta den konsekvensen borde du inte göra brottet. Det finns en gräns för när jag inte vill vara med och betala för fortsättningen. Den tycker jag man nått när föräldrarna inte tar ansvar för sina barn.När kvinnan inte är en bra mamma så kommer barnen att kosta väldigt mycket skattepengar. Jag har inte lust att betala det. För min del är det ok att de lever med sina brister, så länge de inte drabbar medborgarna i vårt samhälle. Men vi drabbas och lagarna ser ju sällan till att skydda medborgarna. Så jag "motar hellre Olle i grind" än ser följderna av fler önskade barn i samhället.Nu är detta mina åsikter och jag har inte bett er hålla med om dem. Men det ger onekligen lite andra vinklar till ert resonemang.
    Ett tips kan ju vara för dig att flytta över till USA där alla får betala för allt.
    Då betalar du för ingen annan än dig själv

JA vi betalar via skattemedlen dessa aborter å ska så fortsätta med det.

Jag vill tex, inte betala för människor som fått sin cancer av sin rökning,,,för rökning ÄR ett självval. Men nu har vi ju fri cancerbehandling.
  • Pappa med 3
    Nu är det vanligast just att en kvinna gör en abort och inte fler.
    Men är den kvinna också olämplig och bör steriliseras??

Tror inte lämplighet som förälder hänger ihop med om man har gjort en abort eller ej. Då borde ju alla män vara väldigt lämpliga föräldrar eftersom vi inte gör några aborter alls.

Men sterilisering av alla som sitter i fängelse låter ju som en kanonide.
    Verkligen genomtänkt.
    Kan vi inte ta alla som jobbar mer än 40 timmar per vecka också och som därmed negligerar sina barns behov.

Själva ideen med lagar är väl att de är till för att skydda medborgarna
  • Maggis
    Det du skriver är tankegångar som bland annat tillämpades när det gällde "tattare" under ett antal decennier. Barn blev omplacerade, kvinnor steriliserade osv enbart för att man ansåg dem inte kunna få föröka sig okontrollerat. Idag vet vi att det är ett av de värsta övergreppen på en specifik grupp i samhället under 1900-talet. Kan du ens föreställa dig vad det fått för konsekvenser för enskilda personer? Eller skiter du i det? Är det den sortens samhälle vi vill ha igen? Lite svinn i det stora hela spelar ingen roll, eller?

Jag vet inte riktigt vilken "vinkel" du menar att du bidrar med. Om det nu inte är en inte så trevlig och ganska så fördomsfull och kategorisk människosynsvinkel du vill att andra ska betänka.
    //Maggis
  • VulgusProfanum
    Maggis skrev 2010-01-25 15:51:44 följande:
    Det du skriver är tankegångar som bland annat tillämpades när det gällde "tattare" under ett antal decennier. Barn blev omplacerade, kvinnor steriliserade osv enbart för att man ansåg dem inte kunna få föröka sig okontrollerat. Idag vet vi att det är ett av de värsta övergreppen på en specifik grupp i samhället under 1900-talet. Kan du ens föreställa dig vad det fått för konsekvenser för enskilda personer? Eller skiter du i det? Är det den sortens samhälle vi vill ha igen? Lite svinn i det stora hela spelar ingen roll, eller? Jag vet inte riktigt vilken "vinkel" du menar att du bidrar med. Om det nu inte är en inte så trevlig och ganska så fördomsfull och kategorisk människosynsvinkel du vill att andra ska betänka.
    Ja inte bara dinglare råkade ut för detta utan det drabbade många grupper i samhället och satte djupa spår hos många
    Lev i nuet för det är det enda ögonblick du har.
  • Lady Dahmer
    Epeemaster skrev 2010-01-25 10:04:14 följande:
    Mycket åsikter i detta ämne. Intressant att ämnet inte engagerar männen. Jag bryr mig inte eftersom män ändå inte har någon bestämmanderätt i frågan. Åsikter kan vi ju ha ändå... Vi hade varit ihop i många år och hon ville ha barn men det ville inte jag. En dag så fick jag nyheten att hon var gravid!! Lurad!!Där står man med betalningsansvaret och helt utan rättigheter. Inte så konstigt kanske att man inte bryr sig i frågan.Vi tycker nog generellt att detta är en kvinnofråga. Kvinnans kropp får hon bestämma över själv.Personligen  tycker jag att det ska vara fri abort under alla omständigheter. Vid andra aborten ska kvinnan dessutom steriliseras permanent. Hon har då i mitt tycke visat att hon inte vill ha barn och inte är lämplig som förälder.Men som sagt mina åsikter är ju inte detsamma som bestämmanderätt. Tror nog att ni kan tycka det är intressant med en annan vinkel i frågan.
    är du på riktigt? är det nazityskland du trånar efter?

jag har gjort två aborter och har nu en dotter. Och jag är mer än lämplig som förälder. Dock var jag inte det då.
    Confessions of a Neurotic Attentionwhore - ladydahmer.blogg.se/