• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • MariaOMarkus

Nån som vet ifall man kan få HF i nästa graviditet om man hade de i första?

Malou - Mi amor - Mi vida
  • drömmaromsmått

Sitter och väntar på att gyn i skövde ska öppna sina telefoner =(
    När jag klev upp imorse gick jag på toa och när jag torkade mig fick jag blodblandade flytningar på pappret.
    Försöker att inte oroa mig men det här är min värsta mardröm, det får bara inte vara ett mf!!

• 2små2stora
    Lurven83 skrev 2010-02-09 21:37:38 följande:
    vad skönt. själv tog jag ledigt denna vecka för att bara vara hemma och ta det lugn, så man inte får för mycket sjukdagar, dem kan ju behövas längre fram haha. Skönt jobbar först den 15:e fast oas så har jag ju mitt företag på sidan så man är ju ändå inte helt sysslolös, men idag har jag bara legat i soffan hela dagen.
    Jag är långledig var 3:e vecka vilket är jätteskönt.  Går av på måndagmorgon vecka 2 och går sedan på igen på onsdagkväll vecka 3
    MariaOMarkus skrev 2010-02-09 22:51:36 följande:
    Nån som vet ifall man kan få HF i nästa graviditet om man hade de i första?
    Har du samma arbete som vid första barnet så bör du få det.

Jag kommer att gå hem med HP när skolorna börjar v.33
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • LetUsDoNumberTwo

Började blöda inatt så tyvärr blev det ett tidigt missfall här. Lycka Till ni andra!

• 2små2stora
    LetUsDoNumberTwo skrev 2010-02-10 08:27:14 följande:
    Började blöda inatt så tyvärr blev det ett tidigt missfall här. Lycka Till ni andra!
    Nej vad tråkigt.
  • Zappa1
    drömmaromsmått skrev 2010-02-09 19:05:35 följande:
    Önskar jag också kunde vara glad åt värken i magen, men jag är livrädd att det ska vara något, ja ja det släpper väl lite smått så snart jag passerat BIM. Känner mig super töntig som nojjar så här mycket, men det är allt som maler runt i huvudet på mig än så länge. Somnade på soffan idag precis som jag gjort varje dag den senaste veckan och vaknade av att telefonen ringde sen fick jag super ont igen och paniken kom krypandes och höll i sig tills värken släppte.
    Jag förstår så väl hur du känner!!! Jag är i samma nojjiga fas. Jag längtar till den dagen jag får höra hjärtslag, eller får ett bevis på att allt är bra. Fram till dess kommer jag nog troligtvis att nojja över alla smärtor, känslor. Jag springer på toaletten stup i kvarten för att se att jag inte blöder. Inte alls den lyckliga idyll jag trodde skulle infinna sig när man äntligen blev gravid. Men som min höggravida syrra säger, all värk just nu är bra värk! Kram till er alla!
  • 2små2stora

Nu har jag äntligen fått tag på BM så den 15/3 ska jag dit på inskrivning.

• Zappa1
    drömmaromsmått skrev 2010-02-10 07:31:17 följande:
    Sitter och väntar på att gyn i skövde ska öppna sina telefoner =( När jag klev upp imorse gick jag på toa och när jag torkade mig fick jag blodblandade flytningar på pappret. Försöker att inte oroa mig men det här är min värsta mardröm, det får bara inte vara ett mf!!
    Glöm inte att slemhnnorna är helt tossiga nu när du är gravid. Det behöver inte alls vara ett mf!!! Kram igen!
  • Zappa1

Kan nån förklara för mig hur i hela fridens namn jag ska ha tid att jobba nu när jag måste scanna alla sidor om graviditeter??? Jag kan inte koncentrera mig!

• sandraaa01
    drömmaromsmått skrev 2010-02-10 07:31:17 följande:
    Sitter och väntar på att gyn i skövde ska öppna sina telefoner =( När jag klev upp imorse gick jag på toa och när jag torkade mig fick jag blodblandade flytningar på pappret. Försöker att inte oroa mig men det här är min värsta mardröm, det får bara inte vara ett mf!!
    Jag hade också lite lite blod ca 2 dagar innan BIM, blev såklart jätte orolig men de försvann direkt, och nu har det gått mer än en vecka.. och inget mer blod! det var bara en dag.. och pyttelite, man stressar upp sig för mkt :) Är du också från skövde?
Svar på tråden BF Oktober