BF Oktober
Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)
Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)
Nu i vecka 12 borjar det bli battre med illamaendet! Vilken lycka ska ni veta. Har for bovelen varit sa sjuk o elandig att jag inte ens var glad att vara gravid! Varsta sattet man kan ma pa.. Hoppas ni mar battre ocksa, eller hoppas ni har sluppit skiten helt!
Idag blev det glass och en halv kopp kaffe, det var lange sen!
Min kille var inte alls så intressead av graviditeten och bebisen de första veckorna (jag är 9+6 nu), men en dag då mina hormoner rusade lite extra och jag kunde böla för vad som helst så sa jag att jag kände mig rätt så ensam i denna graviditet och att det inte verkade som han var så intresserad och glad över bebisen.
Efter den dagen så är (eller låtsas?) han iallafall vara mer intresserad och frågar varje dag hur jag och bebisen mår och han pussar mig på magen minst en gång per dag.
Skulle iofs vilja att han läste lite mer om allt, men det kommer kanske förhoppningsvis efter det stora UL om nån månad.
Vi har varit på ett tidigt UL men då såg man inte att det var en bebis där inne, mer som en liten vit "fläck" med ett litet svart hjärta där inne som slog..så tror inte han fick några direkta faderskänslor där och då. 
Slemhinnorna i kroppen är ju betydligt mer känsliga nu så det händer nog väldigt lätt att det blir så. Det är nog inget att oroa sig för så länge du mår bra och inte får några blödningar.
o tack, ska försöka att inte ge upp, även om det inte riktigt känns så just nu....