• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • MariaOMarkus

Vilken vecka är du i  LJ87 ?=)

Malou - Mi amor - Mi vida - BF Okt
  • LJ87

ja e i vecka 18... e första barnet så då e de normalt att man känner första rörelsen mellan vecka 18-22 så ja väntar ivrigt.. =) men som sagt ja vet att den rör på sig iallafall för de har ja sett... =) sen har ja moderkakan i framvägg o de kan hindra känslen lite.. ja hoppas ja iallafall ska känna någon rörelse i vecka 20... =)

• MariaOMarkus

ja visst är det de :) inte alla som känner tidigt.  jaa har du den iframvägg så skymmer de ju bebisens sparkar. jaa om du sätt din bebis på Ul och den verkar livlig så borde du ju känna bebis snart

Malou - Mi amor - Mi vida - BF Okt
  • Mabaja

Jag kände första två sparkarna igår. sen fick jag en idag! Så här är det livat! Sen har jag känt rörelser sen v 13 lär det bli nu eftersom mitt bf blev senarelagt två dagar!

Klart man inte ska oroa sig över att man inte känner, det kommer så småningom! =)

• Idaar

Jag känner ingenting heller, är i v. 17 plus 5. Om 8 dagar ska jag på RUL och jag längtar så mycket. Tiden går sååå sakta!
    Finns det någon som varit på RUL och fått reda på kön?

• anja1661

åhh vad jag längtar till rul nu!!! går in iv.17 idag....
    jag har gått ner 2kilo och det känns jättebra!!!

• drömmaromsmått

jag längtar också till rul, ska in den 17 maj det känns som en hel evighet kvart tills dess, men jag har en snäll bm som drog fram dopplern sist jag var där så jag fick höra lilla hjärtat så att vi kan slappna av lite och våga slå till på barnvagnsrean =)

• Mabaja
    drömmaromsmått skrev 2010-05-02 10:04:41 följande:
    jag längtar också till rul, ska in den 17 maj det känns som en hel evighet kvart tills dess, men jag har en snäll bm som drog fram dopplern sist jag var där så jag fick höra lilla hjärtat så att vi kan slappna av lite och våga slå till på barnvagnsrean =)
    vad härligt! Själv har jag fått förlita mig på alla ul/vul jag gjort, gör mitt femte på tisdag! Här får man ju inte komma till bm förrän i vecka 26.. så innan man känner sparkar och så dagligen kan man ju bara hoppas!
  • Hemi21

Fy jag är lite orolig, har haft bruna flytningar idag, men jag har inte ont..

• Mabaja
    Hemi21 skrev 2010-05-02 18:08:05 följande:
    Fy jag är lite orolig, har haft bruna flytningar idag, men jag har inte ont..
    Slappna av. Det är ofarligt om det är brunt! Då är det gammalt blod.

Jag blödde mycket i vecka 4-8 och sen i vecka 14... inkl. bruna flytningar, men mitt liv lever! Så slappna av!
Svar på tråden BF Oktober