• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • LJ87
    Ella1986 skrev 2010-05-03 19:39:24 följande:
    Hej tjejer! I dag var jag på ultraljud för första gången och det var magiskt! Alla som inte varit på UL tidigare har verkligen någonting att längta efter. Allt såg fint ut och vi fick reda på att det är en liten flicka i magen! Barnmorskan såg direkt vad det var. Nu känns allt så mycket bättre och kanske kan jag bara försöka njuta av allt nu.
    grattis till lilla tjejen.. ja visst är de magiskt med ul.. tyvärr ville inte vår lill* visa könet så vi får ta en tripp o göra könsul... =) men de gör ingenting då vi i vårt landsting inte har fler ul än 1 så de blir kul o få se den lill* en gång till.. =)
  • Mabaja

Det gick bra idag. Bebisen ligger fortfarande med huvudet mot min ryggrad och rumpan mot ryggraden! Men hon lyckades kolla det som skulle kollas och hon mätte om bebisen. 30 september säger huvudet, 28 september säger övriga måtten på kroppen! =)

• MariaOMarkus
    Mamma till W skrev 2010-05-04 19:40:06 följande:
    Det gick bra idag. Bebisen ligger fortfarande med huvudet mot min ryggrad och rumpan mot ryggraden! Men hon lyckades kolla det som skulle kollas och hon mätte om bebisen. 30 september säger huvudet, 28 september säger övriga måtten på kroppen! =)
    sköny att de gick bra och att de kunde göra de som skulles =)
    Malou - Mi amor - Mi vida - BF Okt
  • Mabaja
    MariaOMarkus skrev 2010-05-04 19:43:58 följande:
    sköny att de gick bra och att de kunde göra de som skulles =)
    jo det känns bra. Så imorgon ska jag ringa bm för att ta reda på vad som händer framöver, ska vara nå möte med nån familjegrupp snart och sen möte med bm i vecka 26. Sen höra lite hur jag ska göra med min foglossning!
  • CarroW86

Fick så himla ont i ryggen imorse på jobbet, det gör ont långt ner precis ovanför rumpan.. Att gå i trappor (bor på tredje våningen utan hiss) är en smärtupplevelse utan dess like, smärtan går heller inte över utan det gör ont i nästan varenda  rörelse jag gör :(.. Har googlat mig till att detta kan vara foglossning, ska ringa bm imorgon. Det som oroar mig är att alla rörelser i magen är som borta sedan imorse :(

• MariaOMarkus
    Mamma till W skrev 2010-05-04 19:51:48 följande:
    jo det känns bra. Så imorgon ska jag ringa bm för att ta reda på vad som händer framöver, ska vara nå möte med nån familjegrupp snart och sen möte med bm i vecka 26. Sen höra lite hur jag ska göra med min foglossning!
    va jobbigt med foglossning..de har jag med,prata me din bm så ska du kunan få ett foglossningsbälte..de underlättar lite =)
  • Mabaja
    MariaOMarkus skrev 2010-05-04 22:06:41 följande:
    va jobbigt med foglossning..de har jag med,prata me din bm så ska du kunan få ett foglossningsbälte..de underlättar lite =)
    Jo jag ska ringa och höra om ett sånt bälte och många tipsar ju om en sjukgymnast med! =) Så får se vad min bm säger!
  • misa85

ohh ikväll kl 19 ska jag iväg på rul. Har sovit som en ostkrok hela natten, vridid och vänt på mig och funderat över man och vad det är som gömmer sig därinne. Hur de mår osv... kan inte koncentrera mig på jobbet... Ohh vad jag längtar!

• MariaOMarkus
    Mamma till W skrev 2010-05-04 22:57:26 följande:
    Jo jag ska ringa och höra om ett sånt bälte och många tipsar ju om en sjukgymnast med! =) Så får se vad min bm säger!
    aah jag gick hos sjukgymnast när jag väntade dottern och fick massa lolika röreser och träna på..sen svankar jag en del oxå och de gör ju inte foglossningen bättre.

hoppas du får bra  hjäp =)
    misa85 skrev 2010-05-05 07:20:42 följande:
    ohh ikväll kl 19 ska jag iväg på rul. Har sovit som en ostkrok hela natten, vridid och vänt på mig och funderat över man och vad det är som gömmer sig därinne. Hur de mår osv... kan inte koncentrera mig på jobbet... Ohh vad jag längtar!
    Lycka till =)
  • Mabaja

Nu har jag bokat in nästa möte med bm! Fick en tid i midsommarveckan!

Sen när jag frågade om foglossning bokade hon in en tid nästa vecka med för att diskutera, då måste jag komma ihåg att prata om allergimedicin! Håller ju på att gå under här! Nyser och nyser och snoren rinner! Är typ duschad när jag är klar!

egentligen skulle jag ha blivit skickad på något "gruppmöte med sjukgymnast", men sista mötet inför sommaren var idag vid 8 tydligen! Därav att jag fick en tid hos bm nästa vecka!

Tycker att det är riktigt dåligt att ha inskrivningen i vecka 11 och sen möte nr 2 i vecka 27! Faktiskt!

Svar på tråden BF Oktober