2små2stora skrev 2010-05-05 09:15:56 följande:
Jag måste kunna röra mig relativt snabbt på jobbet. Blev mycket spring sista natten då jag fick lägga in 2 barn varav ett behövde ett blodbyte. Så samtidigt som jag fick fixa med en massa förberedelser för det så skulle jag trösta 2 ledsna mammor. Varför berättar det inte på MVC att barnen faktiskt kan bli sjuka eller behöva vård på neonatalen av någon anledning. Bara för att man går sina 40 veckor så betyder inte det att allt är frid och fröjd även om det oftast är det.
Jag behöver det jag med, vi är i fullt sjå med att banta ner tjejen jag jobbar med. Hon är lång men har gått upp 15 kg på ett år så nu när solen skiner är vi ute och "vallar" henne.
jag förstår inte heller varför de inte berättar om sånt, nu käkar ju jag bricanyl dagligen iom allergi- och ansträngningsastma så jag har ju bara blivit förvarnad om att jag kommer få en jobbig förlossning och gärna gå över långt över tiden! Men det finns de som faktiskt får sina barn i vecka 23. och då kasnke det hade varit bra att ha en koll där ifrån vecka 22 t.ex.
När jag frågade i höstas när jag var på inskrivning med mitt ma (BF om 10 dagar) så fick jag svaret "man kan inte göra något innan vecka 25 iaf"...