• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • Hemi21
    Mamma till W skrev 2010-05-02 18:35:36 följande:
    Slappna av. Det är ofarligt om det är brunt! Då är det gammalt blod. Jag blödde mycket i vecka 4-8 och sen i vecka 14... inkl. bruna flytningar, men mitt liv lever! Så slappna av!
    Okej, tack.. jag tror det beror på att vi hade sex igår, (kanske?) Man blöder väl mycket lättare ifrån slemhinnor och sådant?

Ska på UL på tisdag så då får jag ju det bekräftat på att allt är ok. :)
  • MariaOMarkus
    Hemi21 skrev 2010-05-02 18:08:05 följande:
    Fy jag är lite orolig, har haft bruna flytningar idag, men jag har inte ont..
    Jag blödde brunt med dottern från vecka 6-9 ,de va lååånga veckor men gjorde ett VUL och de kunde inte se vart bödningen kom ifrån och sne helt plöstligt försvann de : )

Lycka till på UL =) och man har mkt skära slemhinnor nu unver graviditeten
    Malou - Mi amor - Mi vida - BF Okt
  • Mabaja
    Hemi21 skrev 2010-05-02 20:45:05 följande:
    Okej, tack.. jag tror det beror på att vi hade sex igår, (kanske?) Man blöder väl mycket lättare ifrån slemhinnor och sådant?Ska på UL på tisdag så då får jag ju det bekräftat på att allt är ok. :)
    där har du orsaken! =) Ni får ha lugnare sex helt enkelt! =)
  • 2små2stora

Har sjukt ont i mina höfter idag efter natt ståendes, gåendes och springandes på jobbat. Tror att jag fick sitta sammanlagt 20 min på hela natten.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Ella1986

Hej tjejer! I dag var jag på ultraljud för första gången och det var magiskt! Alla som inte varit på UL tidigare har verkligen någonting att längta efter. Allt såg fint ut och vi fick reda på att det är en liten flicka i magen! Barnmorskan såg direkt vad det var. Nu känns allt så mycket bättre och kanske kan jag bara försöka njuta av allt nu.

• misa85
    Ella1986 skrev 2010-05-03 19:39:24 följande:
    Hej tjejer! I dag var jag på ultraljud för första gången och det var magiskt! Alla som inte varit på UL tidigare har verkligen någonting att längta efter. Allt såg fint ut och vi fick reda på att det är en liten flicka i magen! Barnmorskan såg direkt vad det var. Nu känns allt så mycket bättre och kanske kan jag bara försöka njuta av allt nu.
    ohh jag vill också =)
  • Mabaja

Grattis Ella1986!

Själv ska jag på mitt femte ultraljud imorgon! och hoppas att det går bättre då! =) och att de kan göra alla kontrollerna och mätningarna!

• Idaar
    Gud vad mysigt! Jag ska på mitt ultraljud nästa måndag så det är bara en vecka kvar.
    Tiden dit har varit såå lång ! Jag hoppas verkligen att dom ska kunna se vad det är för kön! Är så nyfiken.
  • MariaOMarkus
    Grattis till flickan i magen =) det är verkigen en häftig upplevelse att gå på UL och få se sin bebis =) *längtar till rul*
    Malou - Mi amor - Mi vida - BF Okt
  • Hemi21

Ska på UL idag :) Blir mitt fjärde men det är lika kul endå :)
    Jag och sambon satt i soffan och bebisen sparkade jättemycket så
    då bad jag sambon lägga handen på magen och han kände sparkarna :)
    Trodde inte att man skulle kunna känna såhär tidigt :)

Svar på tråden BF Oktober