• Hemi21

BF Oktober

Hej har precis fått reda på att jag är gravid. Är första barnet.
    Tänkte att dom med BF oktober kunde samlas här och prata av sig lite.. :)

• Svar på tråden BF Oktober
  • Ella1986

Grattis till alla er som varit på ultraljud nyligen! Man vill ju bara göra om det igen!

Jag har en fråga om det här med mat och ätande. Jag kan äta i princip närsomhelst, men när jag har ätit (särskilt på kvällen) så blir jag så sjukt mätt att jag måste gå och lägga mig nästan. Känns som att magen ska spricka och det bildas massor med gas som bubblar runt hela kvällen och natten. Jag antar att min magsäck börjat tryckas upp av bebisen och på så sätt blivit mindre. Men det är så frustrerande att inte kunna äta som man brukar! Är det några fler än jag som har det likadant? Kan det vara farligt för bebis att äta mycket mat? Trycks den ner av all mat, eller är den skyddad därinne? Kanske låter som en konstig fråga, men jag blir så nojig över allt som händer i kroppen! 
  • 2små2stora
    Ella1986 skrev 2010-05-07 20:17:45 följande:
    Grattis till alla er som varit på ultraljud nyligen! Man vill ju bara göra om det igen! Jag har en fråga om det här med mat och ätande. Jag kan äta i princip närsomhelst, men när jag har ätit (särskilt på kvällen) så blir jag så sjukt mätt att jag måste gå och lägga mig nästan. Känns som att magen ska spricka och det bildas massor med gas som bubblar runt hela kvällen och natten. Jag antar att min magsäck börjat tryckas upp av bebisen och på så sätt blivit mindre. Men det är så frustrerande att inte kunna äta som man brukar! Är det några fler än jag som har det likadant? Kan det vara farligt för bebis att äta mycket mat? Trycks den ner av all mat, eller är den skyddad därinne? Kanske låter som en konstig fråga, men jag blir så nojig över allt som händer i kroppen! 
    Det är inget farligt för bebisen att du äter mycket. 
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Åttan

Tänkte uppdatera er lite..  I onsdags så var vi på UL.. det var en alldeles perfekt liten bebis i magen.. jätte livlig, den låg å sparkade med benen å viftade med armarna hela tiden. Allt var som det skulle.. Lite osamarbetsvillig var bebisen som inte ville visa upp sitt fina ansikte.. låg med det neråt hela tiden.. men ett par bilder fick vi med oss hem iallafall.. Enligt bebisen storlek så blev jag flyttad 3 dagar framåt så nytt BF är den 2 oktober!

Kram på er alla..

Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • MariaOMarkus

Hej
    nu har vi kommit hem från RUL och allt såg bra ut =) hade gärna haft en trevligar BM dock.

Malou - Mi amor - Mi vida - BF Okt
  • misa85
    MariaOMarkus skrev 2010-05-10 11:58:16 följande:
    Hejnu har vi kommit hem från RUL och allt såg bra ut =) hade gärna haft en trevligar BM dock.
    fy vad trist när bm är otrevlig... förstår de inte hur viktigt detta är för oss? :)

Skönt att allt såg bra ut iaf. När har du bf?
  • 2små2stora
    MariaOMarkus skrev 2010-05-10 11:58:16 följande:
    Hej nu har vi kommit hem från RUL och allt såg bra ut =) hade gärna haft en trevligar BM dock.
    Min BM var inte så rolig hon heller. Nu har jag bokat tid på Tittutkliniken för ett anatomi och könsul bokade ett vanligt 2D. så den 17 juni blir det dags för en ny titt på bebben
    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • IdaVi

Hej tjejer!

Får man hänga på här? Har BF 29/10 och har en dotter sedan tidigare som är född 21/10-08. Hoppas inte syskonet får för sig att kika ut samma dag

Finns det någon BF-lista jag kan skriva in mig på?

Ha det bra!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 29/10-10 ~
  • MariaOMarkus
    IdaVi skrev 2010-05-10 15:40:02 följande:
    Hej tjejer! Får man hänga på här? Har BF 29/10 och har en dotter sedan tidigare som är född 21/10-08. Hoppas inte syskonet får för sig att kika ut samma dag Finns det någon BF-lista jag kan skriva in mig på? Ha det bra!
    Välkommen{#lang_emotions_smile}
    Malou - Mi amor - Mi vida - BF Okt
  • LJ87
    IdaVi skrev 2010-05-10 15:40:02 följande:
    Hej tjejer!Får man hänga på här? Har BF 29/10 och har en dotter sedan tidigare som är född 21/10-08. Hoppas inte syskonet får för sig att kika ut samma dag Finns det någon BF-lista jag kan skriva in mig på?Ha det bra!
    välkommen!

vi har en bf-lista någonstans.. =) proca o klicka dig bakåt några sidor o sen kopiera den o klistra in den... =)