Barn i mars 2008 - 9
Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!
Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!
Agamemnon...finns ingen ursäkt att glömma byta blöja på en hel dag!
På lillens dagis byter de på alla, oavsett, efter sovstunden och de kryssar även i ett litet schema (eller vad man ska kalla det) på väggen när de byter blöja..om de kissat eller bajsat..perfekt när man som förälder kommer och frågar sen. Iaf jag har frågat några gånger om Tobias har bajsat under dagen då jag varit orolig över både lös och hård mage, då har de kunnat stämma av med det där schemat.
Sprang till datorn i morse o kollade deklarationen som ju släpps idag, YES skattepengar tillbaka i år oxå nästan 7000 innan midsommar
Agamemnon, nä det ska ju verkligen inte få hända, hoppas verkligen dom har nån slags förklaring till det...
JAg blev arg på mitt dagis för några veckor sen, Oskar hade varit lessen vis lämning och lite senare så ringde jag för att höra hur det hade gått sen. Då svarade det en tjej som jag aldrig hört talas om och som jag visste inte varit där vid lämningen så därför frågade jag efter nån ordinarie personal, men fick till svar att det var bara hon där. Då frågade jag hur det hade gått med Oskar om han hade varit mer lessen och då säger hon, vem är det? Är det han som sov nu precis?
Då va fru Lundblad arg kan jag säga och tog upp det direkt när jag hämtade, visst jag förstår att en del nya inte kan lära sig namnen på alla barn på en gång, men det där va inte vad jag ville höra som orolig förälder!!
De hade ingen som helst förklaring, hon förstod inte alls hur det hade kunnat hända och hon var jätteledsen och skämdes rejält. Jag sa att jag var flyförbannad och att det inte alls känns bra men visst, jag fick en ärlig ursäkt och mycket mer kan man inte göra/säga. Jag tror nog att både de och vi kommer att hålla extrakoll på Olivias blöjor nu!
Jag får tillbaka 3324 kr på skatten, inte supermycket, men jag slipper ju betala iaf ![]()