• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • LitenBlomma
    Agamemnon skrev 2010-03-22 20:01:40 följande:
    Jag är 99% säker att de inte bytte blöja på dagis idag - på hela dagen! Jag är så arg att jag tror jag smäller av! Från 8:45-16:30 i en och samma blöja!
    Uuurk, stackars Olivia
    Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • Agamemnon

Bobbenn: Nä, vi använder Huggies. Det var så jag märkte det.

LoVm: Inte kul med magsjuka! Hoppas ni andra klarar er!
    De har haft magsjuka i fem veckor på Olivias dagis nu, alltid minst två sjuka, så jag tycker vi har klarat oss bra. Som tur är.
    Jag ville också kolla skatten men mitt Bank-Id strulade. Det tog jag som ett tecken, jag vill helst inte veta hur mycket jag måste betala tillbaka.
  • Ly75
    SchumiFerrari skrev 2010-03-23 18:19:30 följande:
    Men om försäkringskassan drar för lite borde jag inte få betala då??? Eller??? Jag har alltid fått tillbaka mellan 3000-7000:-
    Kan även bero på vilken skattesats ens kommun har. Här i Umeå betalar vi 34,25% i skatt och så mkt drog inte försäkringskassan för mig, så jag fick anmäla om att de skulle dra extra i skatt.
  • Agamemnon

Tjingeling på er!

LoVm: Hur går det med magsjukan, mår Leo bättre?
    Här har vi varit flitiga och sorterat bort en massa kläder ur hallen. Där flög runt en massa jackor, mössor, skor,... som var för små eller kommer att vara för små innan de väl kan användas. Nu kan man verkligen röra sig där igen!
    Köket är också rent, torktumlaren är igång och nu har vi snacksat äpple och russin. Efter lunchen har jag en liten överraskning för Oliven: vattenfärgspinnar som jag köpte igår. Tycker de verkar lite roliga: http://www.leksakslandet.se/oxid.php/sid/x/shp/oxbaseshop/cl/details/cnid/2564a5352e3baaad3.69531396/anid/8374b90f7b5abd5b2.15855237/Vattenfaergspinnar.-8-st/
  • Leos och Vincents mamma

Vad roligt det är hemma hos oss just nu..eller inte..3/4 delar av familjen har magsjuka, inom loppet av 12 timmar insjuknade Leo, Vincent och till slut jag..Leo har inte kräkts sen igår kväll, men mår inte bra, han bara sover hela tiden, Vincent är pigg men kräktes typ hela natten och nu är jag oxå dålig, så ingen intervju idag

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Agamemnon
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-03-24 11:02:15 följande:
    Vad roligt det är hemma hos oss just nu..eller inte..3/4 delar av familjen har magsjuka, inom loppet av 12 timmar insjuknade Leo, Vincent och till slut jag..Leo har inte kräkts sen igår kväll, men mår inte bra, han bara sover hela tiden, Vincent är pigg men kräktes typ hela natten och nu är jag oxå dålig, så ingen intervju idag
    Men usch då! Hoppas Leo "sover bort" det och att Vincent iaf håller sig pigg. Jag blev alldeles paff när Olivia spydde fem gånger på 12 timmar men ändå var hyfsat pigg och glad. De vet antagligen inte bättre. Ja, du ska naturligtvis också krya på dig! Synd med intervjun men du kan förhoppningsvis skjuta upp den till nästa vecka!
  • LitenBlomma
    Agamemnon skrev 2010-03-24 10:33:26 följande:
    Tjingeling på er! LoVm: Hur går det med magsjukan, mår Leo bättre? Här har vi varit flitiga och sorterat bort en massa kläder ur hallen. Där flög runt en massa jackor, mössor, skor,... som var för små eller kommer att vara för små innan de väl kan användas. Nu kan man verkligen röra sig där igen! Köket är också rent, torktumlaren är igång och nu har vi snacksat äpple och russin. Efter lunchen har jag en liten överraskning för Oliven: vattenfärgspinnar som jag köpte igår. Tycker de verkar lite roliga: www.leksakslandet.se/oxid.php/sid/x/shp/oxbas.../
    Så smart med pinnar!!

Jag är sugen på att åka in till stan imorgon och köpa nåt vårigt. Tex gummistövlar och tunna vantar till barnen. Hittade EN tumvante och EN liten vante utan tumme, jättefina färger från Po.p förra våren. Har letat och letat efter de andra två men de är puts väck så det blir till att köpa nytt.
    Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • Leos och Vincents mamma
    Agamemnon skrev 2010-03-24 11:28:18 följande:
    Men usch då! Hoppas Leo "sover bort" det och att Vincent iaf håller sig pigg. Jag blev alldeles paff när Olivia spydde fem gånger på 12 timmar men ändå var hyfsat pigg och glad. De vet antagligen inte bättre. Ja, du ska naturligtvis också krya på dig! Synd med intervjun men du kan förhoppningsvis skjuta upp den till nästa vecka!
    Ja, just nu sover båda. Jag fick en ny tid till interjun på måndag.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Bobbenn
    Ly75 skrev 2010-03-24 10:19:13 följande:
    Kan även bero på vilken skattesats ens kommun har. Här i Umeå betalar vi 34,25% i skatt och så mkt drog inte försäkringskassan för mig, så jag fick anmäla om att de skulle dra extra i skatt.
    precix
    Vad vore jag utan dina andetag 080322 ♥
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9