• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • Agamemnon
    Movieprincess skrev 2010-03-26 22:45:52 följande:
    Var hos bm igår och fick beröm för att jag endast gått upp 5kg *stolt* hon undrade om jag tränade mycket å så och jag kan säga att jag aldrig i hela livet varit så här lat som denna graviditet Nästa vecka är det dags för tillväxt UL jag hoppas på lagom stor bebis annars ska jag tvinga dom att få ut henna fortare än kvickt
    Som jag skrev i bloggen, HUR lyckades du med det?! 5 kg är ju inget, har du inte samlat på dig vatten och sånt?
    Movieprincess skrev 2010-03-26 22:44:24 följande:
    Hon kommer säkert få jättekul på teatern, tänk va spännande Skönt att din pappa fick flytta från intensiven men nu tycker jag det börjar bli nog. Nu är det hans tur att få bli/vara frisk!!!
    {#lang_emotions_kiss} Jag håller med!
    Här blir det en "tidig" kväll (iaf för mig, hade tänkt jobba lite till). Olivia sover jätteoroligt, har hittills vaknat två gånger och nästa gång måste hon få komma över till oss så det är lika bra jag lägger mig och väntar...
  • LitenBlomma

Movie: Oj! Och jag som tyckte mina 8 kg var lite. Hoppas att UL går bra

Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • Mitt livs lycka

Kikar in och säger hej!

Nu har jag arbetat i lite över en månad och jag mår så otroligt bra av det! Trivs super - har både trevliga och roliga arbetskamrater! En otrolig lättnad över att äntligen ha hittat ett jobb (på hemmaplan dessutom, kunde inte ha blivit bättre)! Hinner/orkar däremot sällan sitta framför datorn längre...

Men jag hoppas att alla härinne mår bra!

Kram från Linda & William

• Leos och Vincents mamma
    Movieprincess skrev 2010-03-26 22:45:52 följande:
    Var hos bm igår och fick beröm för att jag endast gått upp 5kg *stolt* hon undrade om jag tränade mycket å så och jag kan säga att jag aldrig i hela livet varit så här lat som denna graviditet Nästa vecka är det dags för tillväxt UL jag hoppas på lagom stor bebis annars ska jag tvinga dom att få ut henna fortare än kvickt
    Det ska du vara stolt över! Jag tyckte att jag gick upp lite med mina 8 kg med Vincent
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Agamemnon

Nu har vi varit och hälsat på min pappa. Han är väldigt svag med helt "vaken" iaf. Innan dess var vi på Barnmässan och jag köpte, hör och häpna, bara en enda klänning! Men sjutton, vad fin den är! (Ska lägga upp bilder sen i bloggen.) Att det inte blev mer handlat berodde å ena sidan på att det verkligen var knökafullt och å andra sidan på att Olivia höll på att driva min man till vanvettet. Han har döpt om henne till Olivia Bin Laden. Hon var verkligen helt omöjlig mot/med honom, jag har aldrig sett henne så. När jag var med så uppförde hon sig men när jag tittade någonstans stack hon iväg och när Jon fångade in henne igen så grät och skrek hon: "Hjälp! Hjälp!" Min man svettades som en gris och humöret sjönk...

Nu är vi iaf hemma och vi hoppas att hon sover bättre inatt...
    5 kg, 8 kg,... jag vet inte vad ni pratar om. Går inte alla upp 28 kg? 0
  • Agamemnon
    Mitt livs lycka skrev 2010-03-27 08:00:07 följande:
    Kikar in och säger hej! Nu har jag arbetat i lite över en månad och jag mår så otroligt bra av det! Trivs super - har både trevliga och roliga arbetskamrater! En otrolig lättnad över att äntligen ha hittat ett jobb (på hemmaplan dessutom, kunde inte ha blivit bättre)! Hinner/orkar däremot sällan sitta framför datorn längre... Men jag hoppas att alla härinne mår bra! Kram från Linda & William
    Härligt att det går så bra och du trivs!
  • Movieprincess
    Mitt livs lycka skrev 2010-03-27 08:00:07 följande:
    Kikar in och säger hej! Nu har jag arbetat i lite över en månad och jag mår så otroligt bra av det! Trivs super - har både trevliga och roliga arbetskamrater! En otrolig lättnad över att äntligen ha hittat ett jobb (på hemmaplan dessutom, kunde inte ha blivit bättre)! Hinner/orkar däremot sällan sitta framför datorn längre... Men jag hoppas att alla härinne mår bra! Kram från Linda & William
    Va roligt å höra
    ♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥bebis i magen♥
  • Movieprincess

Med Liam gick jag upp 25kg och gick ju inte ner dom igen så denna gång hade jag bestämt mej för max 10...nu är det ju nåra veckor kvar men ag tänker inte gå upp så mkt mer om jag får välja

♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥bebis i magen♥
  • Leos och Vincents mamma

Det är skönt när man kan hålla vikten nere oxå, men en del kan ju inte rå för hur mycket de går upp. Jag gick upp 12 kg med Leo och 8 kg med Vincent. Ändå så rörde jag mig inte så mycket och åt vad jag ville.

Agamemnon: Skönt att din pappa är vaken iaf.
    Det låter som en upplevelse för din man

Nu har jag stått konstant i köket sen halvt två idag, har gjort två sorters kakor, en rulltårta, en biltårta och en himla massa fyllning till alla tårtor. Är helt slut, men är precis färdig nu.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Agamemnon

LoVm: Kan tänka mig att du är slut men det låter jättegott!

Ja, man skulle kunna kalla det "en upplevelse" - en upplevelse han aldrig mer vill vara med om.
    Nu har jag lagt upp en bild på den underbara klänningen! Jag är så himla kär i den att jag ska kolla deras webshop nu och kanske utnyttja mässrabatten!
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9