• Agamemnon

Barn i mars 2008 - 9

Här babblar vi vidare! Snart fyller våra små 2 år - visst har tiden gått otroligt fort?! Snart börjar de skolan, tar studenten och flyttar hemifrån!

♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
  • Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9
  • Bettanspettan
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-03-29 16:58:09 följande:
    Fast man förfaller ju inte bara för att man får mer än ett barn
    öh näääää!!!!
  • Leos och Vincents mamma
    Bettanspettan skrev 2010-03-29 17:17:55 följande:
    Jag är en av "en del" då...
    Haha Jag tänker dock mest på de som ger det väldigt ofta. Jag har en i min umgängeskrets som ger sin snart tvååring allt detta på samma gång. Men alla är ju olika
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Bobbenn
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-03-29 16:58:09 följande:
    Fast man förfaller ju inte bara för att man får mer än ett barn
    Har hört att det sätter sig ännu värre efter 2:a :S  Jag blev ju apäcklig efter 1.... BLÄÄÄÄÄÄÄÄ

Surrogat mamma någon??

usch barn sliter på kroppen
    Vad vore jag utan dina andetag 080322 ♥
    Bettanspettan skrev 2010-03-29 17:25:36 följande:
    öh näääää!!!!
    Nej, jag menar ju det, vet flera som fått minst 4 barn och som är smalare än mig som fått 2 och då är inte jag tjock
  • Bettanspettan
    Leos och Vincents mamma skrev 2010-03-29 17:38:40 följande:
    Nej, jag menar ju det, vet flera som fått minst 4 barn och som är smalare än mig som fått 2 och då är inte jag tjock
    Bobbenn skrev 2010-03-29 17:38:21 följande:
    Har hört att det sätter sig ännu värre efter 2:a :S  Jag blev ju apäcklig efter 1.... BLÄÄÄÄÄÄÄÄSurrogat mamma någon?? usch barn sliter på kroppen
    Jag är skitnöjd med min kropp, tycker inte att den ändrats så hejdlöst av tre barn, tror mer det är att man passerat 30 som börjar sätta sina spår. Fast sen skulle jag iofs inte valt bort barn för en så ytlig sak som hur kroppen ändras, men det är ju jag det.
  • Movieprincess

Min kropp förändrades enhel del...gick ju upp så mycket som vägrade "ramla" av och fick bristningar.. det stör mej en hel del men Liam väger upp det miljoner ggr mer!!

Liam ska få påskägg, han får godis lite då å då..är ett litet kakmonster jag har fast när han får godis/kakor så äter han inte så mycket innan han blir nöjd. Vill mest ha det å plocka lite med

♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥bebis i magen♥
    Bobbenn skrev 2010-03-29 17:38:21 följande:
    Har hört att det sätter sig ännu värre efter 2:a :S  Jag blev ju apäcklig efter 1.... BLÄÄÄÄÄÄÄÄSurrogat mamma någon?? usch barn sliter på kroppen
    Då har du hört fel Jag väger mindre än vad jag vägde innan jag fick barn, bara nåt enstaka kg dock men ändå.
    Bettanspettan skrev 2010-03-29 18:56:38 följande:
    Jag är skitnöjd med min kropp, tycker inte att den ändrats så hejdlöst av tre barn, tror mer det är att man passerat 30 som börjar sätta sina spår. Fast sen skulle jag iofs inte valt bort barn för en så ytlig sak som hur kroppen ändras, men det är ju jag det.
    Jag håller faktiskt med dig. Jag tänker inte ett dugg på min kropp på det sättet. Alltså, klart jag tänker på hur jag ser ut och ingen vill ju se ut som en jag vet inte vad Men det hindrar inte mig från att skaffa barn.
  • Agamemnon

Det gick jättebra hos frisören! Olivia satt i mitt knä och pillade med något spel, tittade bara upp lite då och då, rynkade pannan och återgick sen till sitt spel. Nu hänger inget mer i ögonen och svintohåret på bakhuvudet är borta.

Jag skulle inte påstå att jag är "skitnöjd" med min kropp men förutom överskottshuden på magen (som jag med stor sannolikhet kommer att operera bort efter det andra barnet, om det nu blir ett) kan jag acceptera resten. Jag tror att "skicket" jag är i är en kombination av ålder och barnafödande. Jag tror inte att jag hade sett ut som jag gör nu om jag inte hade fått barn, för varför skulle jag ha fått hängbröst och ett stort arsle på ett år typ? Men principiellt kan jag leva med det. Med en viss ålder och ett barn att visa upp blir ju samhällets krav på en också mindre.
    Olivia får inte godis men hon kan få en bit choklad i bland och någon gång har hon norpat några chips. Hon kan ta någon tugga av en kanelbulle om hon blir erbjuden en sån men hon har börjat visa stort intresse för mormors chokladkakor. Här hemma fikar vi aldrig så sånt finns inte här hemma men om vi är någon annanstans där det erbjuds får hon också äta.
    ♥ Olivia 080308 ♥ miss-misschief.blogspot.com
Svar på tråden Barn i mars 2008 - 9